Mitenkäs näiden uudempien Audien ja volkkarien DPF-suodattimia valvotaan? Jonkin verran olen perehtynyt BMW:n toteutustapaan ja ECU:n valvontaan, mutta VW on näköjään toteuttanut asian hieman eri tavalla. Muistuttaa Mersun tapaa, jossa täyttöä valvotaan paine-eroanturilla. Ja ilmeisesti ajosuoritteen perusteella? Näinkös se on?
Hommasin itselleni A4:sen uudemmalla 170hp CR-koneella (CAHA), jonka mittarissa on jo 177tkm. DPF:n arvot VCDS:llä tutkittuna on kuitenkin kummallisen hyvät. Ne kaksi grammalukemaa (olikohan mne jotain "soot mass measured/calculated") tms... pyörii jossain 10-20 gramman välimaastossa. Välillä jopa alle 10g.
Paine-ero täydellä höngällä on taas 200 millibarin luokkaa samaan aikaan kun ahtopaineet näyttää 2550hpa. Ja se kolmas DPF-informaatio näyttää lukemaa 0,04L. Onko tämä arvo se täyttöaste? Käsittääkseni nuo arvot muistuttaa likimain uuden auton DPF:n lukemia - Eikös? Voiko 177tkm ajetussa autossa olla arvot tuollaisia, vai voiko olettaa että pönttö on vaihdettu autoon aivan hiljattain ennen päätymistään minulle?
Vai näyttääkö tuo paine-eroanturi puutaheinää? Kuinka se yleensä oirehtii mennessään rikki?
Mielestäni nuo on
Hommasin itselleni A4:sen uudemmalla 170hp CR-koneella (CAHA), jonka mittarissa on jo 177tkm. DPF:n arvot VCDS:llä tutkittuna on kuitenkin kummallisen hyvät. Ne kaksi grammalukemaa (olikohan mne jotain "soot mass measured/calculated") tms... pyörii jossain 10-20 gramman välimaastossa. Välillä jopa alle 10g.
Paine-ero täydellä höngällä on taas 200 millibarin luokkaa samaan aikaan kun ahtopaineet näyttää 2550hpa. Ja se kolmas DPF-informaatio näyttää lukemaa 0,04L. Onko tämä arvo se täyttöaste? Käsittääkseni nuo arvot muistuttaa likimain uuden auton DPF:n lukemia - Eikös? Voiko 177tkm ajetussa autossa olla arvot tuollaisia, vai voiko olettaa että pönttö on vaihdettu autoon aivan hiljattain ennen päätymistään minulle?
Vai näyttääkö tuo paine-eroanturi puutaheinää? Kuinka se yleensä oirehtii mennessään rikki?
Mielestäni nuo on
Comment