Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1,9 PD TDI AWX Ahtovuoto, alipainevuoto ja mikä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 1,9 PD TDI AWX Ahtovuoto, alipainevuoto ja mikä?

    Vika vai ominaisuus?: Lämpimillä ilmoilla kuuluu selvemmin suhinaa kiihdytyksen yhteydessä. Kuuluu myös kun moottorijarruttaa.

    Ahtovuodon jo testasin, mutta ei ainakaan tuolla kotitesterillä vuotanut mistään.
    Alipaineletkut vaihdettu turbon puolelta -> ei vaikutusta.

    Mistä suhina voi vielä kuulua, vai onko se vain ominaisuus.
    Viimeksi muokannut ViKi81; 24.4.2012, 15:38.

    #2
    Onko menohalut kunnossa? Jos on, niin ei ole kyllä kovin isosta alipainevuodosta kyse.
    Jos olisi alipaineletku jostain irti niin turbo olis pois pelistä. Tai silleen se teki AJM koneessa.

    Ei ole mulla PD:t suhissu.

    Comment


    • #3
      Kyllä kulkee ok hyvin. Katselin VCDS:llä paineet ja näyttäs olevan ihan ok myös painepuoli sieltä katsottuna.

      Mietin, että voisko olla joku niistä alipaineventtiileistä sökö?

      Comment


        #4
        Alipainepuolenkin sais testattua, jos saattuu olemaan siihen työkalu.

        Miten mä muistelen, että Passatissa meni alipainepuolelta letku ilmanputsarikoteloon. Jonkun venttiilin takana sekin täytyy olla. Audin kohdalla tossa tietysti voi olla eroa.

        No alipainepuolen vuoto ei paljon suhise, jollei pääse falskaan jarrutehostimen isosta muoviputkesta.

        Comment


        • #5
          Minkälaisella työkalulla vois testata?

          Olen huomannut että suhina alkaa vasta kun kylmä kone on hetken ollut käynnissä. Eli ei heti suhise käynnistyksen jälkeen vaan hetken käynnissä olon jälkeen. Minusta viittaisi ehkä johonkin venttiiliin tms. joka avautuu/sulkeutuu kun kone on ollut hetken käynnissä.

          EGR on uusittu.

          Comment


            #6
            Alipainetesterillä :)

            AJM koneisessa Passatissa yksi alipaineletku meni vesiletkussa olevaan ventiiliin. Semmonen vois olla lämpötilaan liittyvä.
            Mutta täyttä arvailua kun ei ole oman korvan tuomaa lisäinfoa.

            Comment


            • #7
              Näkyi olevan hinnan kirossa nuo testerit...

              Mietin sellaista että voiskohan olla EGR venttiiliä ohjaava alipaineventtiili jotenkin sökö ja aiheuttaisi äänen? Vai voiko ne venttiilit jumia? En tiedä millaiset "suolet" siellä on sisällä...

              Comment


              • #8
                Oisit käyttäny EGR:n uusintaan menneet rahat tuohon alipainetesteriin =). EGR kuuluu tulpata näissä. Jotkut on ostanu oikeen jostain kaupasta tulppauslevyn mut sen voi budjettiratkaisuna leikata itse pellistä tai tehä ihan laipan plootusta.

                Comment


                  #9
                  Vaikee uskoa en olevan kuitenkaan Alipainepuolella. Miten ahtovuodot on testattu? Se tosin ei kyllä tota moottorijarrun suhisemista oikein selitä.

                  Comment


                  • #10
                    Ahtovuodot testasin itse tekemälläni testerillä. (muovipullon pohja ja venttiili) Jotain puolen baarin luokkaa työnsin sisään ja mistään muualta kuin öljytikun juuresta ei suhissut. Öljytikunkin sai äänettömäksi kun piti sitä oikeassa asennossa. Testasin siis laittamalla MAFilta lähtevään putkeen tuon tekemäni testarin.

                    EGR olis mennyt tulppaukseen, mutta kun se vuoti niin päätin uusia.

                    Comment


                    • #11
                      Tuossa mietin että voisko visko pitää tuollaista ääntä? Kun kerran ilmenee säiden lämmettyä ja ääntää myös moottorijarrutuksessa.

                      Comment

                      Working...
                      X