Tuli hommattua projektiksi tuollainen vaihteeksi Passatin keulalla oleva AFB kone vm99 josta myyjän mukaan kone paskana kun pitää pahaa ääntä (nokat) noh piuhaa kiinni ja pumpun ohjausmoduulihan siellä on sanonut sopimuksen irti eikä edes käynnisty enään.
Kuvittelin että noinkin yleiseen ongelmaan löytyy jo inhimillinen alle tonnin ratkaisu ehjällä (tai siis kuosissaan olevalla) vaihdokkipumpulla mutta ei, 2190e listahinta ja tinkimällä sopivasta paikkaa 1600e Bosch tehdaskorjattu vaihtopumppu. Nokkiahan saa paikallisen varaosaliikkeen 2x800e sijaan n.800e saksassa aika iisisti.
Hyvin on purkaamot putsattu kun ei yhtä ainutta pumppua, Ruotsissa kyllä olisi edukkastikin mutta mistäs noista tietää milloin ne laukeaa.
Näkeeköhän päältä numeroista onko kyseessä tehdaskorjattu ?
Mitä muut on pumpulle tehneet, haussa siis edullisempi ratkaisu kuin parintonnin vaihdokki ??
Ebayssa on pelkkiä ohjausmoduulin korjaajia n.200-300e hintaan mutta tiedossa on myös että pumpussa on lämpötila-anturia ja määrän annostelijaa yms jotka voi hajota myös eli kyllä se pitäisi ns. peruskorjata ja testata. Ei sitä niin ilokseen revi irti sieltä. Myös saksan ebay pullollaan "bosch testattuja" n.800-900e pumppuja mutta mitä sekin sitten tarkoittaa.
Itsellä kuitenkin 179tkm mennyt auto niin ei viittis mitään mahdollisesti montasataa mennyttä pumppua ottaa riesaksi.
Tässä tulee tosiaan ohjausboksi erroria eli periaatteessa sillä selvittäis eteenpäin.
01318 - Control Module for Injection Pump (J399)
37-10 - Faulty - Intermittent
Tiedoksi muuten jos joku kaipaa kohtuuhintaista korjausta Tampereella vw/audi/seat/skoda vehkeelleen niin meikäläinen voi auttaa kun on tullut hommattua asianmukaiset apuvälineet ja treenattua pumpun ajoitukset ja nokkahihnat sun muut rempat jo useampaankin projektiin. Laita privaa siinä tapauksessa...
Tämä itse pumpun sisäinen huolto on uutta kun ei ne yleensä laukea kohtuuajetuissa 4pyttyisissä...
Janne
Kuvittelin että noinkin yleiseen ongelmaan löytyy jo inhimillinen alle tonnin ratkaisu ehjällä (tai siis kuosissaan olevalla) vaihdokkipumpulla mutta ei, 2190e listahinta ja tinkimällä sopivasta paikkaa 1600e Bosch tehdaskorjattu vaihtopumppu. Nokkiahan saa paikallisen varaosaliikkeen 2x800e sijaan n.800e saksassa aika iisisti.
Hyvin on purkaamot putsattu kun ei yhtä ainutta pumppua, Ruotsissa kyllä olisi edukkastikin mutta mistäs noista tietää milloin ne laukeaa.
Näkeeköhän päältä numeroista onko kyseessä tehdaskorjattu ?
Mitä muut on pumpulle tehneet, haussa siis edullisempi ratkaisu kuin parintonnin vaihdokki ??
Ebayssa on pelkkiä ohjausmoduulin korjaajia n.200-300e hintaan mutta tiedossa on myös että pumpussa on lämpötila-anturia ja määrän annostelijaa yms jotka voi hajota myös eli kyllä se pitäisi ns. peruskorjata ja testata. Ei sitä niin ilokseen revi irti sieltä. Myös saksan ebay pullollaan "bosch testattuja" n.800-900e pumppuja mutta mitä sekin sitten tarkoittaa.
Itsellä kuitenkin 179tkm mennyt auto niin ei viittis mitään mahdollisesti montasataa mennyttä pumppua ottaa riesaksi.
Tässä tulee tosiaan ohjausboksi erroria eli periaatteessa sillä selvittäis eteenpäin.
01318 - Control Module for Injection Pump (J399)
37-10 - Faulty - Intermittent
Tiedoksi muuten jos joku kaipaa kohtuuhintaista korjausta Tampereella vw/audi/seat/skoda vehkeelleen niin meikäläinen voi auttaa kun on tullut hommattua asianmukaiset apuvälineet ja treenattua pumpun ajoitukset ja nokkahihnat sun muut rempat jo useampaankin projektiin. Laita privaa siinä tapauksessa...
Tämä itse pumpun sisäinen huolto on uutta kun ei ne yleensä laukea kohtuuajetuissa 4pyttyisissä...
Janne
Comment