Selasin näitä juttuja aika reilusti mutta aivan samaa vikaa ei tullu vastaan. Auto on -01 3bg passat ja tuolla 1.9 pumpparikoneella aj 214 tkm, ilmeisesti AVF.
Värkkiä on juurikin vaivannut huono aamukaynnistyvyys ensi sijaisesti, ja ehkä se alatehottomuus. Hekun valo välähtää normaalisti ja auto kyllä "rätkähtää" tulille heti mutta käynti on rumaa ja epätasaista hetken. Huolestuttavin seikka minkä olen huomannu, ilmenee jos tyhjäkäynnillä polkaisee kaasun pohjaan ja löysää. Kierrosten laskieassa alas rupeaa moottori rytkyämään ja ihan kuin se kävisi kolmella ja käynti on tosi rumaa! Samassa se savuttaa tietysti reilusti ja haisee pahalle ja tätä jatkuu niin kauan ku painat taas kaasua sopivasti tai sammutat ja käynnistät uudelleen. Tämä temppu ei toistu aina, vain satunnaisesti.
Mitään vikavaloja ei pala ja muistissa ei ainkaan vähänaikaa sitten ollu mitään. Kelien lämmittyä myös aaltoilu ns tasakaasulla on lisääntynyt huomattavasti.
Kulutus on kanssa ollu ehkä pikkase reilua ku alle 7l tuo ei menaa mennä. Työmatka n 30 km suuntaansa nomi maantietä.
Ensin tietysti uusin akun. Eber/lohkolämppäri toimii normaalisti. Pa ja ilma suodin vaihdettu vajaa 10 tkm sitten. Suuttimien johtosarja, termari, lämmöt mittarinmukaan ok. millään näillä ei juuri vaikutusta..
Mistä pirusta tätä rupeis purkamaan. Tandem-pumppu, maf, mappi, egr, siirtopumppu, Pelottaa että joku noista pumppusuuttimista on menossa rikki. Onko niitä yleensä menny paljon hajalle?
Ilmavuoto se vois olla, mutta missään ei kyllä märkää näy. Alipaine pillit ym vaikuttais olevan ehjiä. Ainu asia mihin olen kiinnittänyt huomiota on tankista kuuluva suraus kun virrat laittaa pääle. Auto kun on seissyt pitemmän aikaa on lurina tankissa huomattavan paljon pitempi ku normaalisti.
Onko paluulinjassa joku vastavettiili joka estää putkia tyhjenemästä joka voisi olla rikki?
Sori pitkä tarina ja kaikki vinkin ovat nyt vain tarpeellisia.
Värkkiä on juurikin vaivannut huono aamukaynnistyvyys ensi sijaisesti, ja ehkä se alatehottomuus. Hekun valo välähtää normaalisti ja auto kyllä "rätkähtää" tulille heti mutta käynti on rumaa ja epätasaista hetken. Huolestuttavin seikka minkä olen huomannu, ilmenee jos tyhjäkäynnillä polkaisee kaasun pohjaan ja löysää. Kierrosten laskieassa alas rupeaa moottori rytkyämään ja ihan kuin se kävisi kolmella ja käynti on tosi rumaa! Samassa se savuttaa tietysti reilusti ja haisee pahalle ja tätä jatkuu niin kauan ku painat taas kaasua sopivasti tai sammutat ja käynnistät uudelleen. Tämä temppu ei toistu aina, vain satunnaisesti.
Mitään vikavaloja ei pala ja muistissa ei ainkaan vähänaikaa sitten ollu mitään. Kelien lämmittyä myös aaltoilu ns tasakaasulla on lisääntynyt huomattavasti.
Kulutus on kanssa ollu ehkä pikkase reilua ku alle 7l tuo ei menaa mennä. Työmatka n 30 km suuntaansa nomi maantietä.
Ensin tietysti uusin akun. Eber/lohkolämppäri toimii normaalisti. Pa ja ilma suodin vaihdettu vajaa 10 tkm sitten. Suuttimien johtosarja, termari, lämmöt mittarinmukaan ok. millään näillä ei juuri vaikutusta..
Mistä pirusta tätä rupeis purkamaan. Tandem-pumppu, maf, mappi, egr, siirtopumppu, Pelottaa että joku noista pumppusuuttimista on menossa rikki. Onko niitä yleensä menny paljon hajalle?
Ilmavuoto se vois olla, mutta missään ei kyllä märkää näy. Alipaine pillit ym vaikuttais olevan ehjiä. Ainu asia mihin olen kiinnittänyt huomiota on tankista kuuluva suraus kun virrat laittaa pääle. Auto kun on seissyt pitemmän aikaa on lurina tankissa huomattavan paljon pitempi ku normaalisti.
Onko paluulinjassa joku vastavettiili joka estää putkia tyhjenemästä joka voisi olla rikki?
Sori pitkä tarina ja kaikki vinkin ovat nyt vain tarpeellisia.
Comment