Tuon saastehärvelin letku oli irronnut ja vikavalo syttyi, eli se toimii. Saako vikavalon kuitattua muutenkuin töpselistä ohjelmoimalla? Jos egr:n haluaa pois käytöstä, onko se tulpattava vai riittääkö pelkkä ohjelmoinnin muutos vcds avulla? Auto vielä tehtaan jäljiltä. Lastutukseen olis tarkoitus viedä tänä kesänä. Sielläkö nää vois kaikki hoitaa? Kulkine 2.5 tdi allroad -04
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
EGR
Collapse
X
-
-
Mulla 1.9tdi:ssä sammuu vikavalo jonkun ajan kuluttua itsestään, kun laittaa EGR:n letkun takasin kiinni.
Nopeiten sen saan nollaamalal koodit, mutta jos sitä mahdollisuutta ei ole niin tuo on halpa testata.
En kyllä muista kauanko sillä piti ajella. Letku irtikin sai ajella muistaakseni hyvän tovin ennen kuin se valo syttyi. Matka varmaan oli 50km maantiellä ajettuna.
Comment
-
Lainataampa sen verran jotta onko väliä mistä välistä egr:rän tulppaa afb-koneessa? Siis voiko lyyä imusarjalle tulevan putken vaan tukkoon tosta? Tuli jo askarreltua siihen levy mutta sitten rupesin ajattelemaan.. :)
Comment
-
Comment
-
Puolalaisten myymä ratkaisu ja asennusohje:
http://www.ebay.de/itm/73-AGR-Versch...MAAOSw34FVAYR~
1mm alumiinilevystä voi leikata vastaavan sokean. Reunaan voi jättää pienen suikaleen. Niin on helppo asentaa paikalleen. (Nyt testi menossa, tarvitseeko erg:tä koodata pois. vielä ei ole vikavalo syttynyt)
Comment
-
Vieras
Saman asian ajaa pellistä leikattu tulppa. Ja vikakoodin se synnyttää, riippuen koneesta myös vikavalon ja limp moden.
Comment
-
Vikakoodi tuli heti ja yhden kerran vikavalokin.
Tämä varmaankin kiinostaa lukioita.
VDCS, EGR/off
https://www.youtube.com/watch?v=ArPj5WzYD8g
Mitähän tästä muutoksesta seuraa? Nyt on kerran käyty tankilla eikä koodi 001025 ainakaan heti uusiutunut.
Auto ainakin tuntuu terävemmältä.
Comment
-
Vieras
-
Vieras
-
Audi A6, 2010, 2,0 TDI hehkuvalo vilkkuu (EGR?)
Hei!
Täällä varmasti lienee joillain kokemusta otsikon mukaisesta ongelmasta.
Eli hehkun valo alkoi vilkkua tuossa kuukausi takaperin. Silloin se kuittautui pois Autocomilla (vikakoodi P040300, pakokaasujen takaisinkierrätyksen ohjausvirtapiiri, satunnainen). Vika pysyi poissa noin 3 viikkoa.
Nyt se tuli tuossa muutama päivä sitten takaisin eikä kuittaannu pois. Kuittaamisen jälkeen hehkuvalo alkaa ensin vilkkumaan ja jossain vaiheessa tuo "saastelaite" valo syttyy myös palamaan. Ei anna muuta vikakoodia, kuin tuon P040300.
Siivoilin tuon EGR-venttiilin perjantaina siinä toivossa, että asia korjaantuisi sillä, mutta eipä korjaantunut. EGR-venttiili oli mielestäni yllätävän puhdas (liekö kertaalleen jo puhdistettu) kilometreihin nähden (~290tkm). Möhnää oli myös hieman päässyt tuon EGR:n "säätömoottorin" puolelle.
Lukaisin tuossa eilen Ross-techillä vikakoodit ja tämmöinen tuli:
1 Fault Found:
4892 - EGR Valve (N18)
P0403 00 [172] - Malfunction
MIL ON - Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 3
Mileage: 289551 km
Date: 2016.05.13
Time: 18:47:05
Readiness: 1 1 0 0 1
Mitäs olette mieltä, poistuuko ongelma, kun vaihtaa EGR-venttiilin vai onko probleema jossain muualla?
Kiitoksia etukäteen!
Comment
-
Samanlainen vika oli mulla noin kuukausi takaperin.
Lisäksi vikakoodi 4891. Ensin tilattiin ja vaihdettiin virheellisesti huoltosarja pakokaasunjäähdyttimeen (170€), jossa vika ei kuitenkaan ollut. Seuraavana vaihdettiin N18-venttiili (240€), eli tämä sähköllä aukeava lautasventtiili imusarjan puolella. Sillä tuli kuntoon. Vanha ei ollut mitenkään eritysen likainen, mutta lopettanut vain toimimasta. Kilometrejä 295tkm. Jäi vähän epäselväksi, miksi asentaja epäili vian ensin olevan jäähdyttimessä. Jos oikein ymmärsin, niin vikakoodin kun syötti koneelle, niin etka tarjosi varaosaksi tuota pakokaasunjäähdyttimen huoltosarjaa.
Comment
-
Vieras
Comment
-
Olisko löytänyt ao. linkissä mainitun TPI:n 2.0TDI:llekin:
http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...84&postcount=8
Comment
-
Näin siinä varmaan on käynyt. Cooleriin myydään onneksi huoltosarjaa, joten koko pömpeliä ei tarvinnut ostaa. Remontin hinnalla olisin saanut uuden softan ja päässyt egr-ongelmista lopullisesti, mutta auto on takaisinkutsun piirissä, joten ei auttanut kuin ostaa uudet osat. Lisäksi tuota väärää osaa jouduttiin odottamaan Saksasta 5 päivää. Egr-venttiili saapui onneksi päivässä. Tuon ajan ajelin vuokraamon pololla. Onneksi sentään on sijaisautoturva.
Comment
-
Väliaikakommentti.
BMK koneessa EGR:n irroitus näytti aivan ylivoimaiselta tehtävältä, mikä sai sitten kokeilemaan muita konsteja. Nyt on vikavalo pysynyt vajaan kaksi viikkoa pois, niin alkaa pieni toiveikkuus heräämään.
1l synteettistä kaksitahtiöljyä tankkiin.
Imusarjan puoleinen putki irti ja auto käyntiin.
Lukkopihdit EGR:n alipainekalvon letkuun ja sitten vaan polkaisee kaasua.
Moottorin kaikki irtonoki pääsee nyt ulos, parempi tehdä ulkona.
Sammutus ja putki täyteen Mrmusclea ja EGR:n puhdistusspreytä, paineilmaa perään.
(lukkopihdit paikallaan, niin EGR pysyy auki)
Hetki odottelua ja uudelleen käyntiin.. (kannattaa varmistaa ettei puhdistusainetta pääse imusarjan puolelle)
Voi antaa käydä kaikkiaan puolisen tuntia.
Turbon ja pakoputkiston vastapaine tekee sen, että käytännössä kaikki pakokaasu purkautuu EGR:n kautta.
Comment
-
Lainataanpa ketjua. 3.0 TDI CCWA koneessa tällainen vikakoodi:
1 Fault Found:
4807 - EGR System
P0401 00 [096] - Insufficient Flow
Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 2
Mileage: 131219 km
Date: 2016.05.29
Time: 19:07:07
Onko tietäjillä tietoa, että onko tässä EGR tukossa vai voiko mahdollisesti jokin muu aiheuttaa yo. vikakoodin? Ei näytä antavan koodia aina, koska tuon 29.5 päivän jälkeen ajettu joka päivä. Vikakoodi kuitenkin nollattu jo kertaalleen, jonka jälkeen tullut takaisin. Mittaristossa ei ole palanut tähän liittyen mitään "ylimääräisiä" valoja vaan tämä tuli ilmi ainoastaan vikakoodien luvun yhteydessä.
Comment
-
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...5/P0401/001025
Insufficient flow= riittämätön virtaus, eli tukossa tai jumissa.
Comment
-
Vaihtoehdot lienee puhdistus, vaihto, ohitus.
Onko puhdistus iso homma tässä koneessa?
Jos ohittaa virisoftalla (VCDS:llä ei liene mahdollista?) niin haittaako, vaikka EGR jää tukkoon/jumiin?
Voiko ajaa normaalisti pari viikkoa vai onko riski, että rikkoo jotain?
Kiitokset vastauksista!
Comment
-
Ensimmäisenä tukkeutuva paikka on ennen imusarjaa oleva putki, johon EGR-haara tulee. Siellä ne "sieraimet" muurautuvat umpeen. Itse EGR-venttiilissä on yleensä vain kevyesti karstaa näissä koneissa.
Jäähdyttimessä on ohitusläppä, jonka voinee manuaalisesti jättää sellaiseen asentoon että jäähdytin ohitetaan. Sitten vaan nollaa koodit, ja odottelee ilmaantuuko uudelleen.
Comment
Comment