Täytyypä tänne kirjotella etteivät muut mene intopinkoillessa ostamaan täydellisiä suuttimia kyseisestä puljusta rahasäästöjen perässä. Hinnat ovat kyllä edulliset, mutta halvimpien palikoiden laadussa onkin sitten sanomista eikä toimitusajatkaan hirmusen hyviä ole. Omassa tapauksessani ostin halvimmat täydelliset suutinrungot 4kpl, joista yksi sensorisuutin.
Omassa tilauksessa toimitus kesti reilun 5vkoa tilauksesta ja osia puuttui matkasta. Osat eivät olisi ikinä saapuneet perille ilman sähköpostikitinää firmalle.
Eilen kun tilaamani kokonaiset suuttimet sain vaihdettua tapahtui seuraavaa:
Ensimmäisellä startilla ei mitään ongelmaa. Pikkasen löi mustaa kun polki kaasua. Noh lähdin testilenkille ja ihmettelin kun rupesi pikkusen pöllyä lyömään kun pääsin muutaman sataa metriä. No aattelin, että kait se siitä ja jatkoin ajoja kun ei mitään hämminkiä muuten ollut vetojen tai muun puolesta. Parin kilsan testilenkin jälkeen kotiin ja paluumatkalla ei kestänyt enää antaa pätkääkään kaasua ilman aivan julmetonta pilveä perässä. Vedot oli jotakuinkin tallella, mutta se pilvi!
Kotiin päästyä auto peitti koko pihan savullaan ja nyt rupes hukkumaan jo yks pyttykin pelistä tyhjäkäynnillä. No ei muuta ku vag-comilla katteleen arvoja ja näytti vertaussuuttimeen nähden rajojen ylittäviä arvoja kahdessa suuttimessa ja yksi oli ihan rajalla. No vaihtelin ensin päikseen ELSA:n ohjeiden mukaan noi pari pahinta suutinta, mutta edelleen kävi vain kolmella tyhjäkäynnillä. Heti kun polkimeen koski, niin rupes käymään neljällä. Ilmauksen aikana tossa kahen suuttimen vaihdossa päikseen uusi sensorisuutin tupsautti faijan nähden näkyvää savua suuttimen syöttöputken välistä. Se todettiin sitten entiseksi ja vanha tilalle.
Vanhan sensorisuuttimen asennus paikoilleen otti kaikki neljä pyttyä takasin peliin, mutta savu säilyi. Mulla oli tiedossa, että jakajapumpun ajoitus oli liian myöhäsellä ja se saattoi aiheuttaa savua. No säädin asetukset kuntoon ja vermeet taas tulille. Pilvi säilyi ja puhalsi edelleen. Joku tai jotkut suuttimista siis edelleen vuosivat tavaraa lävitse solkenaan. Lykkäsin orkkissuuttimet takasin paikoilleen ja käynnistin. Noh edelleen sitä raakaa matskua löyty putkesta, mutta savutus loppui täysin kilsan testiajolenkin jälkeen kun toisilla suuttimilla savuaminen vaan jatkui.
Nyt taistelemaan sitten ton firman kanssa palautuksesta takasin koko setille. Melko pettymys kokonaisuudessaan ja vielä säikäytti ensikertalaisen suuttimienvaihtajan..
Omassa tilauksessa toimitus kesti reilun 5vkoa tilauksesta ja osia puuttui matkasta. Osat eivät olisi ikinä saapuneet perille ilman sähköpostikitinää firmalle.
Eilen kun tilaamani kokonaiset suuttimet sain vaihdettua tapahtui seuraavaa:
Ensimmäisellä startilla ei mitään ongelmaa. Pikkasen löi mustaa kun polki kaasua. Noh lähdin testilenkille ja ihmettelin kun rupesi pikkusen pöllyä lyömään kun pääsin muutaman sataa metriä. No aattelin, että kait se siitä ja jatkoin ajoja kun ei mitään hämminkiä muuten ollut vetojen tai muun puolesta. Parin kilsan testilenkin jälkeen kotiin ja paluumatkalla ei kestänyt enää antaa pätkääkään kaasua ilman aivan julmetonta pilveä perässä. Vedot oli jotakuinkin tallella, mutta se pilvi!
Kotiin päästyä auto peitti koko pihan savullaan ja nyt rupes hukkumaan jo yks pyttykin pelistä tyhjäkäynnillä. No ei muuta ku vag-comilla katteleen arvoja ja näytti vertaussuuttimeen nähden rajojen ylittäviä arvoja kahdessa suuttimessa ja yksi oli ihan rajalla. No vaihtelin ensin päikseen ELSA:n ohjeiden mukaan noi pari pahinta suutinta, mutta edelleen kävi vain kolmella tyhjäkäynnillä. Heti kun polkimeen koski, niin rupes käymään neljällä. Ilmauksen aikana tossa kahen suuttimen vaihdossa päikseen uusi sensorisuutin tupsautti faijan nähden näkyvää savua suuttimen syöttöputken välistä. Se todettiin sitten entiseksi ja vanha tilalle.
Vanhan sensorisuuttimen asennus paikoilleen otti kaikki neljä pyttyä takasin peliin, mutta savu säilyi. Mulla oli tiedossa, että jakajapumpun ajoitus oli liian myöhäsellä ja se saattoi aiheuttaa savua. No säädin asetukset kuntoon ja vermeet taas tulille. Pilvi säilyi ja puhalsi edelleen. Joku tai jotkut suuttimista siis edelleen vuosivat tavaraa lävitse solkenaan. Lykkäsin orkkissuuttimet takasin paikoilleen ja käynnistin. Noh edelleen sitä raakaa matskua löyty putkesta, mutta savutus loppui täysin kilsan testiajolenkin jälkeen kun toisilla suuttimilla savuaminen vaan jatkui.
Nyt taistelemaan sitten ton firman kanssa palautuksesta takasin koko setille. Melko pettymys kokonaisuudessaan ja vielä säikäytti ensikertalaisen suuttimienvaihtajan..
Comment