Alkuperäinen kirjoittaja Puuhapete
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
2.0 tdi lohkolämmitin vai ei?
Collapse
X
-
-
Alkuperäinen kirjoittaja Allroad--- listat on Defalta olemassa,mikä mihkäkin kuuluu,that's it
Noissa listoissa on aina yleistyksiä ja usein myös puutteita ja jopa virheitä.
Comment
-
Defan ohjeissa on tosiaan paljon epäloogisuutta. Esim. Osaan 1.8t koneista suositellaan säteilylämmitintä ja osaan letkulämmitintä, vaikka kaikkiin saa asennettua letkulämmittimen.
Letku + säteilijä olisi varmasti hyvä vaihtoehto eikä kuormita sulakkeitakaan liikaa, koska säteilylämmittimissähän on melko aneeminen teho. Sitten jos käytetään sisätilalämmitintä myös niin voi alkaa tulla jo aika kova kuormitus. Esim. 750W + 300W + 1350W = 2400W, joka tosin pitäisi mennä vielä esim. 16A sulakkeella, mutta ei enää 10A.
Comment
-
Niinkuin tuossa keskusteltiin saa saksasta 2kW letkulämmittimiä joissa on pumppukin. Siitä vain rele ilmastointiin niin sisätilat lämpeävät siinä samassa.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja haraldhNiinkuin tuossa keskusteltiin saa saksasta 2kW letkulämmittimiä joissa on pumppukin. Siitä vain rele ilmastointiin niin sisätilat lämpeävät siinä samassa.
Alkuperäinen kirjoittaja haraldhLiitäntäjohto noissa arveluttaa kyllä hiukan, ei ole kyllä aivan samaa laatua kuin esim defassa.
Comment
-
Jos on 16A sulake tuo 3kW olisi parempi vielä, jos ilmastoinnin laittaa pöhöttämään niin pakkasessa tuo 2 kW ei kyllä riitä pitkälle. Parempi olisi tietenkin laittaa jokin aikaraja tuohon ilmastoinnin releeseen että lähtisi päälle vasta 20 min lämmittämisen jälkeen ettei kaikki lämpö mene harakoille.
Voi hyvin olla että tuo 2kW tuottama lämpö riittää tuulilasin sulattamiseen ihan konvektion avulla, ei välttämättä tarvitse edes flektiä.
Comment
-
Tai sitten ihan vain pujottaa tuon johdon vastaavaan metallisukkaan. Googlella löytyi heti esim.:http://www.konekorjaamo.fi/product_i...ducts_id=65365
Comment
-
Täydennän vielä aiempaa sepustustani lämmittimistä, ei tainnut aueta ideani. Eli peruslähtökohtani oli tuoda julki, ettei mihin tahansa moottoriin voi vaan räiskästä jotain moottorilämmitintä, mitä lystää.Defan ohjeissa on taatusti virheitä, on meidän kaikkien töissäkin!! Siinä se idea piileekin ,jotta kun tulee uusi moottorimalli, Defa suunnittelee siihen lämmittimen, ja täältä kentältä sitten informoidaan varmasti Kahalle(joka Defaa maahantuo) jos jokin ei toimikkaan niin kuin kuvilteltiin. Täällä kentällä käytännössä monesti tiedetään asiat paremmin kuin tehtaalla, joka valmistaa komponentteja, mutta omalta osaltani joudun tekemään näitä lämmitinasennuksia maahantuonnin, ja juurikin Kahan ohjeiden pohjalta, meillä ei ole varaa tehdä "kokeiluja" eri lämmitintyyppien välillä.
Comment
-
A4 2.0TDI -06 letkulämmitin
Ostin kyseisen auton vastikään ja kyseessä on tuontiauto ilman minkään valtakunnan moottorinlämmitintä.
Olen tässä nyt etsinyt vaihtoehtoja talven tuloa odotellen ja miettinyt letkulämmittimen hommaamista. Lähinnä katsellut MTT-Tradingin 1.5kW mallia. Mitenkäs tämmöisen kapistuksen asentaminen keulalle onnistuu ja kiertääkö nesteet moottorissa vapaasti?
http://www.mtt-trading.fi/cat/produc...ils.php?p=1341
Jos jollakulla on kokemusta/neuvoja niin tänne vaan.
Kitoos!!!
Comment
-
Comment
-
Talvi tulee ja -12 malliseen Q5een 2,0tdi CGLB moottorilla pitäisi asentaa lohko-/letkulämmitin, mitä suosittelette? Onko kokemuksia?
Defalla letkuun tuleva ja säteilylämmitin joihin en oikein luota, lohkoon ei ilmeisesti vastusta saa.
Onko kokemuksia TT-Thermosta tai muista kierrättävistä vastaavista koneista? Mihin asennetaan?
Comment
Comment