Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

ERV:n poistaminen? (EGR)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • ERV:n poistaminen? (EGR)

    ERV = Exhaust Recirculation Valve. Miten sen poistaminen käytöstä olisi parasta suorittaa? Tulppa alipaineletkuun vai tiivisteen tilalle umpinainen tiiviste?

    Onko poistosta mitään näkyvää päästömittauksessa eli onko katsastus OK ilman ERV:n toimintaa?

    #2
    Itse olen kyllä tuon järjestelmän oppinut tuntemaan EGR-nimellä. Tämä maininta lähinnä tulevaisuuden search:jä varten.

    Comment


    • #3
      AKTE puhuu tuosta ERV:stä, siis englanniksi. Saksaksi taitaa olla se EGR??

      Comment


        #4
        No jos nyt oikein pilkkua viilataan niin EGR on koko pakokaasun kierrätys järjestelmä ja ERV siis tuo venttiili jolla kierrätystä ohjataan. Kannattaa poistaa käytöstä tulppaamalla.

        Comment


          #5
          Eikä vaikuta katsastukseenkaan, tai siis päästöarvoihin kovinkaan rajusti.

          Comment


          • #6
            offtopic: jotkut "tulpanneet" sydeemin pudottamalla imuletkuun sopivankokoisen "haulin" ...hyvin tiivistyy...

            Comment


            • #7
              Löysin ihan vahingossa kuvat AFN:n laippoihin, monella kuvat lieneekin jossain oman koneen syövereissä.
              Itsellä ei ole ohjelmaa millä tuo aukeaisi, mutta jos joku jolla on, tarkistaisi filun?
              Tuota ei valitettavasti saa liitettyä foorumille, mutta tuossa linkki, toivottavasti ei häviä ajan saatossa.
              http://www.elisanet.fi/garage/arkisto.html

              Comment


                #8
                Mulla tuossa pumpparissa on laippa pakosarjan päässä ja letku irti imusarjan päästä.
                Ei katsastuksessa mitään ongelmaa vaikka mulla on tuossa letkussa sellanen "väliaikanen" puutappi. Sinänsä se letkun irrottaminen varmaan riittää, koska se menee kuitenkin vain sinne egr:n venttiiliin. Varmempaa toki on, ettei sitä kautta vahingossakaan pääse mitää paskaa kiertoon, tulpata se letku.

                Eli kun letku on irti niin EGR on auki koko ajan. Siksi se laippa siellä täytyy olla. Mun muistikuvan mukaan tulee nimen omaan alipainepuolelle, eli ahtopaineella ei säädellä suoraan mitään.
                Korjakkaa jos muistan väärin.

                Comment


                • #9
                  Mulla on kotitekoiset laipat molemmissa päissä, joten EGR:n alipaineletkun olen vetänyt kylmästi puukolla poikki.
                  Letkun pää siis töröttää siinä. Alipaineventtiilin puolen olen tulpannut.

                  Kävin tämän kuun alussa noin katsastuksessakin, en tiedä huomasiko inssi tuota vaikka liki hääräsi.
                  Mutta ei siitä mitään sanonut.

                  Lastukin autossa on, savutusarvo oli 1,03.

                  Comment


                    #10
                    Hyvin aukeaa tuo Akin tiedosto, vai mitä halusit tietää siitä?

                    Edit: sain taiottua sen PDF:ksi.
                    Attached Files
                    Viimeksi muokannut arto s; 30.12.2008, 11:20.

                    Comment


                    • #11
                      Halusin tietää vain yleensäkin aukeaako.
                      Nyt tiedän, kiitos.

                      Comment


                        #12
                        Netistä löytyy kyllä ilmaisiakin ohjelmia noiden cad-tiedostojen katseluun, esim. dwg-viewer.

                        Comment


                        • #13
                          Kaveri koneisti mulle laipat noiden kuvien perusteella ja voin todeta, että ovat täysin passelit AFN:ään.

                          Comment


                          • #14
                            ei sattus oleen kuvia 2.5 TDI AFB laipoiksi?

                            Comment


                              #15
                              Tuossa on 1.9TDI:n laipan mukaan tehty kuva. Löytyy minulta .dwg- ja .dxf-muodoissa, saa kunhan pyytää vain.
                              Attached Files

                              Comment


                              • #16
                                Alkuperäinen kirjoittaja A6tonen Näytä viesti
                                Löysin ihan vahingossa kuvat AFN:n laippoihin, monella kuvat lieneekin jossain oman koneen syövereissä.
                                Itsellä ei ole ohjelmaa millä tuo aukeaisi, mutta jos joku jolla on, tarkistaisi filun?
                                Tuota ei valitettavasti saa liitettyä foorumille, mutta tuossa linkki, toivottavasti ei häviä ajan saatossa.
                                http://www.elisanet.fi/garage/arkisto.html
                                Aki: tuollahan toi kotisivu näkyy profiilissakin. Mitoitin EGR:n laipat kun aikoinaan tein omaani tulppauksen ja piirsin ne samalla talteen. Kuvien käyttö omalla vastuulla, mutta kuten jo totesit, käypäset ovat AFN:ään.

                                Comment


                                  #17
                                  Ei nyt varsinaisesti laipoista kyse, mutta saako VAG-COM:lla säädettyä EGR:n aukeamista vai pitääkö mahdollinen softadisablointi tehdä esim lastutuksen yhteydessä?

                                  Comment


                                  • #18
                                    Saa sitä jonnin verran säädettyä, liekö lopulta sitten samaa luokkaa mitä softamulkkauksessa tehdään.
                                    Tuon sivun loppupuolella ohjeita:
                                    http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/tdi.html

                                    Comment


                                      #19
                                      Alkuperäinen kirjoittaja RossTech
                                      [COLOR="Red"]These procedures do NOT apply to the PD engines, which use a completely different type of EGR system and for which there is no known modification. ![/COLOR]
                                      Eli ei onnistu Caddyyn, muissahan sulla vissiin on Petri noi asiat kunnossa... ;)

                                      Comment


                                        #20
                                        Joo muissa on tulpattuna. Ajattelin, että pääsis helpolla eikä tarttis Caddyä ruveta heti ruuvaan.
                                        Sinänsä en ymmärrä tuota, että PD:ssä olisi jotenkin ihmeellinen EGR-systeemi. Tarkottanee softaa siis.
                                        PD:ssä sen kummemmin nuo ole, Siellä on imusarjassa oleva läppä jota alipaineella ohjataan. Venttiili toimii samalla tavalla kuin N75:nenkin.

                                        Comment


                                        • #21
                                          PD:ssä (ainakin ATJ) on EGR:n kanssa samassa palikassa raittiin ilman puolella perhosventtiili, jota käytetään ainakin sammutuksen diiselikorahduksen estoon. Tietääkö joku onko sillä jotain tehosaastefunktiotakin?

                                          Lähinnä sen perhosventtiilin ohjausmurkulan saa helposti rikki tuota purkaessa, ja uutta ei saa ilmeisesti ilman koko EGR:n vaihtoa, joten siihen voi tehdä hienoja patentteja, tai lukita auki.

                                          EGR:n itsensä poisto onnistui ihan perinteisesti tekemällä laippa ja tulppaamalla letku. Ja lisäksi softasta voi ottaa koko homman vielä pois.

                                          Comment


                                            #22
                                            Ei sillä tietääkseni ole mitään muuta funktiota, eikös sen nimikin ole jokin sammutinläpän suuntainen? Siihen ei tosiaan saa kelloa muuten kuin uuden kokonaisuuden yhteydessä, joten hieman kannattaa sitä varoa.

                                            Minullakin oli tuollainen varaEGR ehjällä kellolla, mutta kello täytyi myydä tuttavalle...

                                            Comment


                                              #23
                                              Mikä perhosventtiili? En muista muista moista AJM:ssä olevan.
                                              EGR-venttiiliin tulee vain alipaine tuolta magneettiventtiililtä, johon syöttö tulee putkesta joka menee jarrutehostimelle. Lisäksi samasta putkesta menee alipaine johonkin alipainekelloon joka on vesiputkessa.

                                              Comment


                                                #24
                                                Siinä samassa mötikässä, jossa on EGR-venttiili, on myös sammutinläppä jolle on se musta muovinen alipainekello erikseen siinä koko mötikän kyljessä. Sitä tässä tarkoitettiin. En ole tainnut AJM:ää katsoa niiltä osin tarkemmin, mutta ainakin AWF/AWX-koneistakin se löytyy.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Jaa se, joo. Löytyy moinen AJM:stä myös. Siitä vääntämällä saa koneen sammuksiin, mutta ei muista millanen läppä siellä olisi. Laitos on kyllä ollut irti sillon kun imusarjan putsasin.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Pitääpä tuossa viikonloppuna koittaa saada aikaiseksi tulpata omani. Pitääpä ottaa kuvat projektista niin on jollekkin muullekin hyötyä. En vaan tiedä kuinka siisti omastini tulee (laipoista), mutta yritetään nyt kuitenkin saada hyvin näkymätön.

                                                    Comment


                                                    • #27

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        No niin nyt on EGR poistettu pelistä. Ja projektin oltua nopea -> ei kuvia projektista kauheasti kertynyt, mutta sitä voi käydä vilkaisemassa täältä
                                                        Viimeksi muokannut perrier; 13.4.2010, 19:43. Perustelu: linkki päivitys

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          oisko kellään kuvia miten tuo tehään audi a4 b6 1,9tdi onko paha homma ja mitä se käytännös auttaa

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Tuossa ketjussa on linkki 1.9TDI:n ohjeisiin ja kerrottu myöskin vaikutuksista.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X