Mistäs löytyis sopiva lähtö ahtopainemittarin anturille diisseli koneelle? Aikaisempi oli bensa kikotin 1,8T ja sille löyty heti paikka vaikka silmät ummessa, mutta diesel onkin mielenkiintosempi. Turbolta / välijäähyltä lähtee 56mm tuubi imupuolelle ja ei mitään pienempää putkea / letkua osunut silmään mihin ton anturin saa. Onko se vaan kylmästi liipastava imuputki poikki viimesen välijäähyn ja imusarjan välistä. Sorvattava siihen sopiva metallinen välikappale missä anturilähtö, vai onko jotain fiksumpia ideoita?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
2,0 TDI (A4 B7) ahtopainemittarin anturin asennus
Collapse
X
-
En muista miten tuossa 2.0TDI:ssä imupuoli menee, mutta omassa 1.9 pumpparissa ainakin kun ahdot ovat alipaineella ohjatut jne. niin ainoat vaihtoehdot olivat: imusarjaan reikä ja kierteet letkunippaa varten, koneen takaa kiertävään muoviputkeen reikä ja kierteet letkunippaa varten, tai kokonaan uuden osan tekeminen letkujen väliin jossa letkulähtö.
Tein muoviputkeen reiän ja kierteet ja ruuvasin siihen sopivan letkulähdön. Siitä letkulla paisarin alle missä on mittarin anturi.
-
Suurinpiirtein tutulta kuulostaa tuo kuvaus, paitsi koneen takaa kiertävä muoviputki vähän hämmentää. Tämä muoviputki kuulostaa kyllä parhaalle vaihtoehdolle, kun nyt vaan pääsis kiinni siitä mistä putkesta tässä puhutaan?
Oon meinannu vetää sen imuputken poikki ja tehdä siihen kokonaan oman liitoksen jollei täs nyt parempaa visiota tule ilmoille.
Asiasta toiseen rasiaan: Mikä on sen kurkkutorven funktio mikä tulee siihen venttiilikopan etuosaan? Muistan edellisessä bensavehkeessä mihin laitoin vapaavirtaussuotimen, niin sarjaan kuului tietenkin se iso sieni normi ilmanotolle, mutta sit oli sellanen pikku tatti vielä siihen kurkkutorveen joka oli alkuperäisessä ohjattu takas ilmanputsarin koteloon. Kiisselissä samainen torvi on ohjattu venttiilikoppaan...?
Comment
Comment