Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Hyytymis gallup

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Hyytymis gallup

    Taas yksi.

    3.0 TDI, pakkasta -15C, viimeinen tankkaus ABC Arktinen laatu.
    Edellinen tankkaus täyteen Neste Karisto.

    Hinuri kertoi noutaneensa parin viikon sisään 3 kpl A6:ia 6-tieltä Lappeenrannan läheltä. Ja muutaman muun Volkkarin, mikähän Onnen Päivä näitä vaivaa ?
    Viimeksi muokannut Jukuri; 14.2.2012, 16:10.

  • #2
    Meillä ei ole dieselit hyytyny vielä kertaakaan, onkohan noita nyt kaiken kaikkiaan kahdeksas menossa taloudessa.

    A4 meinas kerran hyytyä mutta kotiin sillä pääsi, sekin oli vaan löpösuodattimen vaihdosta johtuvaa laiminlyöntiä.

    Comment


    • #3
      Ei ole mitään ongelmia ollut. Tosin vasta kolme talvea tupaöljykuskina, mutta reiluja pakkasia ollut kuitenkin. Tänä syksyn jopa unohdin vaihtaa löpösuotimen. Siis oikeasti unohdin :) Hyvin pelas silti, vaikka muutamana aamuna päälle 30 raatia pakkasta.

      Comment


      • #4
        Ei Audi mutta isäpuolen uudehko V70 2.4D oli hyytynyt kun oli vajaa 30C pakkasta. Mitään syytä ei löytynyt, alkoi taas pelittää kun oli hinattu sisälle lämmittelemään.

        Comment


        • #5
          Eilen oli työkaverin TDI hyytynyt.

          Syynä oli ahtoputkiston jäätyminen.

          Ei kyllä lämpöä tuota yhtään noi koneet, täällä oli eilen kuitenkin nollakeliä.

          Comment


          • #6
            AWX ei tykännyt olla koko päivää roikan nokassa ja jääti huohotinputken. Pakkasta 30. Viime talvi ongelmitta vaikka parhaimmillaan mittarissa -43C! Mutta ollut talven aikana testatuista kulkuneuvoista ylivoimaisesti lämpimin!

            Comment


            • #7
              Siis 1.9TDI, -43 ja lämmin...? Mitä sää oot sille tehnyt :)

              Comment


                #8
                Ei ole munkaan v6 tdi hyytynyt, vaikka suodatinki on siirretty hyvin ajoviimaan. :)

                Comment


                • #9
                  Pahvi keulaan ku mittari näyttää -30C. Se on riittänyt! Kaupunkiajossa ei lämpiä niin hyvin mutta tien päällä saa ruveta takkia aukomaan.
                  Viimeksi muokannut jannekni; 17.2.2012, 20:09. Perustelu: lisäys

                  Comment


                    #10
                    Tässä kohtaa pitää tietysti kysyä, että jos keskikulutus huitelee kympin yläpuolella, niin eihän se millään enää
                    kaikki pakoputkesta palamatta tule, eihän? Eli vaikka täällä niemimaan lounaisnurkassa ei (luojan kiitos) ole tuommoisia pakkasia ollut, niin esim. viime talvena -30C ei tehnyt mitään omituista Ja täälläpäin ei oo tuota arktista laatua kaupan, ihan normi talvilaadulla mennään. Moottorin huono hyötysuhde kunniaan! Käyntiin jos saa (aina on saanut), niin käynnissä on pysynyt.

                    Comment


                    • #11
                      2.5tdi R5 hyytyi viime vuonna -22 kesälaadut tankissa.
                      -15 toimi vielä loistavasti.

                      Comment


                      • #12

                        Tässä kohtaa pitää tietysti kysyä, että jos keskikulutus huitelee kympin yläpuolella, niin eihän se millään enää
                        kaikki pakoputkesta palamatta tule, eihän
                        Laita jotkut astiat pakoputken päihin? ;)
                        Moottorin huono hyötysuhde kunniaan!
                        Nimenomaan!

                        Pahvi keulaan ku mittari näyttää -30C. Se on riittänyt! Kaupunkiajossa ei lämpiä niin hyvin mutta tien päällä saa ruveta takkia aukomaan.
                        Tää onkin outo pumppari diesel... Vai ootko vaan karaistunutta tyyppiä.
                        Varmaan kuitenkin tovin saa tuolla ajaa, että takkia viittii alkaa aukomaan.

                        Comment


                        • #13
                          Erinäisillä diesel autoilla on ajeltu nyt jo kymmenisen vuotta ja ikinä ei ole matka keskeytynyt polttoaineen hyytymiseen. Pahvejakaan en ole keulalle koskaan laittanut. Webasto tietysti tuossa a3:ssa on päällä jatkuvasti kovilla pakkasilla, mutta eipähän palele.

                          Comment


                          • #14
                            6l imaisee sataselle näin pakkasten aikaan. Enkä kovin karaistunutkaan ole... Lie tuo sitten rikki jos ei normaalia ole tuollainen lämpeneminen? Heti kun alkaa 80 ajella alkaa lämmetä ihan kunnolla. Edellinen 2.0tdci mondeo oli pirun kylmä vaikka ole eberikin! Söi kyllä puoli litraa vähempi kuin nykyinen...

                            Comment


                            • #15
                              2.5tdi v6 AKE lämpeni aivan normaalisti @ -35c heti kun pääsi maantienopeuksiin. nurkka-ajossa ei yllättäen viisari värähtänyt.

                              Comment


                                #16
                                No niin.
                                Tankkipumppuhan siitä oli mennyt. Oikosessa koko kapine.

                                2v takuu oli ylittynyt 3:lla viikolla. Bernerin kanssa neuvoteltiin ystävällisessä hengessä asiasta ja maahantuojan alkuperäinen ei-mitään-takuuta-kanta muuttui sitten matkan varrella 1/3-jakoiseksi laskuksi. Eli sinänsä minusta LPR Auto-Berneriltä hienosti hoidettu homma.

                                Se, että mikä tuota pumppua sitten syö, jos ei se kestä (n 80tkm) perinteistä hammashihnan vaihtoväliä (90tkm), on jonkin sortin materiaalivika kyseessä.
                                EHKÄ tankkia ei pitäisi ajaa kovin tyhjäksi, mutta toisaalta luulishan tuon voitelua saavan aina kun ainetta menee läpi.

                                Ja se toinen yleinen hyytymisaihe on kai sitten ainakin Quattroissa kaksiosaisen tankin pohjaan kertyvien parafiiniameebojen päätyminen lappoletkuun tankin puoliskojen välille. Ja sitten kun aine ei enää siirry toiselle puolelle, niin aine "loppuu" jossain kohdassa, vaikka mittarin ja muutenkin mukaan ainetta on, mutta ei vaan oikeassa paikassa. Ja tämähän korjaantuu normaalisti hinurin lavalla...

                                Taidan kuitenkin palata siihen vanhaan 2T-öljyn pieneen lisäämiseen ainakin talvikautena.

                                2T-öljyn suhteen olen funtsaillut, että jos kesäaineessa on parafiiniksi asti päätyvää mönjää niinkin paljon mukana, niin esim 0,5% liuos silloin tällöin pitäisi mennä HP-pumpusta ja suuttimistakin läpi. (Silloin öljyä olisi 80 ltr:n tankissa jo 4 dl, mikä on aika paljon. Voisi vähempikin riittää.

                                Jos joku kemisti porukasta löytyy, niin voisi tätä valaista lisää, itsellä tuo kemia ei tahdo riittää kuin 1:n ja 3:n tähden erottamiseen.

                                Comment


                                • #17
                                  pikkaisen karsastan 2t-öljyn käytön suosittelua dpf:llä varustettuihin autoihin. u know, noki & tuhka jne.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Ehdottaisinkin että nyt jatkettais TANKKIPUMPPU KALLUPILLA, koska olisikin kiinnostavaa nähdä kuinka kauan ne yleensä kestää:
                                    Täällä 155tkm ja vielä illalla pumppasi...
                                    Tiedän yhden menneen, se oli se jonka rempan oli öljy-yhtiö korvannut siitä parafiininaftastaan...

                                    Comment


                                    • #19
                                      Vaikka tuota teidän vääntöänne (http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=109078) onkin ollut hupaisaa seurata, niin eiköhän se yksi ketju riitä sille?

                                      Comment


                                      • #20
                                        Eikös se mene niin että joku voi olla jonkun toisen mielestä vallan muuta kuin huvittavaa, ainakin sen mielestä joka joutuu maksumieheksi, olipa kyse hyyteistä tai pyyteistä...
                                        Täällä vain näyttää nuo urbaanit legendat kuihtuvan perin vaatimattomiksi, liekö sitten syynä että kuitenkin pyörimme täällä "työväenluokkaisesti" litroista riippumatta ja ne legendan tekijät eivät niinkään murehdi autoistaan niin paljon että purkaisivat täällä sydäntään ja hakisivat "kohtalotovereita" apukärsijöiksi.
                                        Eikös kumpikin saitti sivua samaa asiaa vaikka kalluppi nyt ei saanutkaan tuulta purjeisiinsa niin näkyi menneen enemmän huulenheittopuolelle...

                                        Comment


                                          #21
                                          Toisille ne on legendaa, toiset on ne kohdannut itse henkilökohtaisesti.
                                          Toiset sulkee mahdollisuuden pois, jottei oma valinta tunnu huonolle. Toisilla ei ole kuin ammatillinen side, jota voi ja pitää osata katsoa objektiivisesti.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Ja tämän viestiketjun perusteella Penden mielestä 2.7/3.0 TDI:n hyytymiset menee taas "urbaanien legendojen" piikkiin, joita väärinuskovat ja mustamaalaajat vielä kiihkomielisesti vain lisää lietsovat.

                                            Vai olisko niin, että kaikki ei viitsi välttämättä edes kirjoitella kokemuksiaan näille palstoille, jos vastaanotto alkaa olemaan tuota tasoa.

                                            Komppaan siis Jondetskin ohjetta ja jatkan asian puintia alkup. ketjussa.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Jos joku nyt sattui tuosta edellisestä loukkaantumaan, niin tarkennettakoon että eihän itse asiassa ole mitään hupaisaa, jos ihmispolon auto hyytyy keskelle tietä. Asiaan liittyvista argumenteista olen hupini ammentanut, pahoitteluni.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Olisin sen verran vielä rohkaistunut tietämättömyyttäni kysymään notta montakos niitä nyt yksinlukien tällä saitilla olikaan niitä hyytyneitä 2,7/3,0TDI myllyjä, sillä sitähän tämä kalluppi tietääkseni peräänkuulutti?
                                                Kyselin sitten vielä tuolla aiemmin, tai jossain, vai olikohan tyhmä toteamus että montako niistä 2,7/3,0TDI autoista tuli taas seuraavana päivänä sinne marmoreille pelastettavaksi, kun oli tankin löpöt saatu vaihdettua, vai onnistuttiinko ne kuitenkin "korjaamaan" vaikka ei vikaa tiedettykään, joka sinällään onkin taas urbaanin legendan väärti juttu...
                                                Jotenkin kun tuntuu ettei luetun ymmärrys liene kaikistellen kaikilla ihan kohdillaan...

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Tietämättömälle tiedoksi että paikallisen merkkihuollon pihaan hinurikyydillä tuotuja pakkasen hyydyttämiä 2,7/3,0tdi autoja oli noin 30kpl.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Oman kokemuksen mukaan, viime talvena, VV-Auton toimipisteiden pihaan kymmeniä 2.7/3.0TDI autoja.
                                                    Näihin suurimpaan osaan suodattimen vaihto ja uudet löpöt tankiin, Airportin pisteen autoista ei yksikään palannut.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Jos suodattimen vaihto ja uudet aineet on auttaneet, niin silloin voisi kuvitella ongelman olevan siinä, että tuo tankin puoliskojen välinen lappo ei ole enää toiminut.

                                                      Voihan olla, että suodatinkin on tukkeutunut, mutta vähän oudolta tuntuisi noin suuressa määrin, että yhdessä automerkissä ja mallissa juurikin varsinainen suodatin olisi parafinoitunut.

                                                      Sen sijaan mallista riippuvainen tankin puoliskojen välinen lappoletku voisi tuon aiheuttaa, jos se letku on tukkiutunut parafiinistä.
                                                      Ja korjautuminenkin on ollut enemmän tai vähemmän itsekseen kun auto on kiikautettu ensin lavalle ja sitten takaisin.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Kaikkeahan näköjään voi kuvitella, lappokin toimii vain tietyllä tavalla ja pumppu toimii myös omalla tavallaan, olen myös kuvitellut että kaikki mainitut moottorilliset ovat samanlaisella tankilla ja luulisi tai voisi kuvitella kaikkien "lappojen" hyytyvän.

                                                        Koska olen tietämätön, onko "lapon" tai pumpun hyytyminen polttoaineen suodatettavuudesta vai autosta johtuva ilmiö ja kuuluuko auton "lapota" tai niellä myös lämpötilaan sopimatonta polttoainetta.

                                                        Itse kuvittelisin niin jotta auton korjaantuessa polttoaineen vaihdolla tankkiin ja uudella suodattimella on kyse polttoaineen paremmasta suodettavuudesta ja timangista vesi- tai parafiinivapaasta filusta ...

                                                        Jäi tuossa edellä pois yksi olennainen tekijä eli olkoonkin että on kaksiosainen tankki niin kuitenkin kummallakin puolella on omat pintalähettimet joten oisko saksan inssi ollut niin tyhmä että ihan turhaan mittaisi eikä hokais ettei nyt kaikki ole kohillaan kun "lappo" ei toimikaan, vai...
                                                        Viimeksi muokannut Pende; 22.2.2012, 18:45. Perustelu: Lisäys

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Nii, ehkä kyse onkin pelkistä Q-malleista, jotka on hyytyneet pääosin tuon lappoputken takia. (?)

                                                          Ja tankissa on kaksi pinnan mittausta, joista lasketaan keskiarvo ja se näytetään pa-mittarissa. Eli jos toinen on tyhjä ja toinen 1/2-täysi niin mittarilla näytetään 1/4 tankkia, ja hetken päästä auto pysähtyy.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Ilmeisesti, koska taitaa lähemmäs kaikissa maituissa koneisissa joista tämä kalabaliikki on syntynyt, se q olla ainakin koristeena.

                                                            Itse en osaa kyllä noin ovelasti ajatella tuota polttoaineen mittausta, enkä oikein ymmärrä mitä järkeä siinä noin olisi, mutta eihän niitä saksalaisen inssin aivoituksia aina ymmärrä. Kun taas kuvitellaan niin kuvittelisin niin että mahtais jotain hälyä tulla jos nuo mittaukset alkaisi heittämään, eli se "lappo" tai joku muu aiheuttaisi häikkää...
                                                            Tiedä häntä...

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X