Tuli käytyä ajelemassa vähän lumisemmilla teillä, ja auto alkoi oireilla. Ensimmäisenä oireena huomasin,että vetoja ei ollut aivan normaalisti 3000 kierroksen jälkeen, sinne asti veti normaalisti. Puolisen tuntia auton seisottua oiretta ei ollut. Uudemman kerran käytyä lumipöllyssä, alkoi oireet pahenemaan. Tehot hävisi kokonaan, ei ottanut enää kierroksia tyhjäkäynnilläkään yli 2000. Samassa antoi putkista harmaata usvaa ja haisi pahalle. Sammutus ja käynnistys, jolloin starttasi kuin huonolla akulla, ei jaksanut pyörähtää käyntiin. Parin vaivalloisen yrittämän jälkeen lähti käymään, pyöritti erittäin vaivalloisesti, vaikka akku kunnossa ja virtaa riittää.
Pelti ylös ja ilmanputsari irti, jolloin huomasin, että ko. kotelo oli aivan lumessa/jäässä. Putsaus ja takaisinlaitto, tulille ja sama jatkuu pahan kilinän ja rohinan säestäessa. Järkyttävä haju ja harmaa katku putkesta ja jostain konehuoneesta koneen käydessä. Ei sitä uskaltanu kauaa kuunnella, tarkastin varuiksi öljytikun, joka oli kuiva!!! Vasta pari vk sitten katsoin ja määrä oli hieman yli minimin. Öljyvalo ei ole vilahtanut kertaakaan.
Tuon huomattuani en enää autoa tietenkään käynnistänyt. Sain hommattua 4 ltr pöntön oikeaa öljyä, jota sai laittaa pari litraa, että tikku edes kastui! Laitoin pari kolme litraa siis öljyä ja auto käymään. Lähti hieman rykien käymään, mutta kävi nätisti tyhjäkäyntiä. Hieman kaasua ja harmaata usvaa putkesta kauheat määrät. Auto seis ja öljytikun tarkistus -> kuiva!! Siis minne hittoon ne häviää? Auton alla ei ole jälkeäkään vuodoista. Laitoin lopun litran koneeseen, eli öljyä meni 4 ltr pönttö kokonaan, tuo määrä on aina riittänyt öljynvaihdossakin tuohon.
Kysymykset kuuluukin, mikä ihme siellä on hajonnut?? Ei voi käsittää minne öljyn hukkaa, onko turbo mennyt vai onko koneessa jotain häikkää? Nuo oireet siis tulivat lähes välittömästi kun autolla menin lumisessa maastossa, jossa lumi pöllysi oikein urakalla.
Vikakoodeja ei anna kuin: 17552 - Mass Air Flow Sensor (G70): Open or Short to Ground
P1144 - 35-00 - -
Tuo vissiin siksi, koska kokeilin autoa käyttää myös MAFin johto irti, että olisiko vaikutusta. Muuta koodia ei siis anna.
Heittäkää arvailuja ja mutujakin, jos niistä olisi jotain apua.
*edit*
Hommasta selvisi turbon vaihdolla (tilalle tuli BV43 ahdin) sekä ahtoputkien ja välijäähdyttimen puhdistuksella kadonneista moottoriöljyistä. Näillä näkymin vaihtokoneen hommaamiselta vältyttiin.
Pelti ylös ja ilmanputsari irti, jolloin huomasin, että ko. kotelo oli aivan lumessa/jäässä. Putsaus ja takaisinlaitto, tulille ja sama jatkuu pahan kilinän ja rohinan säestäessa. Järkyttävä haju ja harmaa katku putkesta ja jostain konehuoneesta koneen käydessä. Ei sitä uskaltanu kauaa kuunnella, tarkastin varuiksi öljytikun, joka oli kuiva!!! Vasta pari vk sitten katsoin ja määrä oli hieman yli minimin. Öljyvalo ei ole vilahtanut kertaakaan.
Tuon huomattuani en enää autoa tietenkään käynnistänyt. Sain hommattua 4 ltr pöntön oikeaa öljyä, jota sai laittaa pari litraa, että tikku edes kastui! Laitoin pari kolme litraa siis öljyä ja auto käymään. Lähti hieman rykien käymään, mutta kävi nätisti tyhjäkäyntiä. Hieman kaasua ja harmaata usvaa putkesta kauheat määrät. Auto seis ja öljytikun tarkistus -> kuiva!! Siis minne hittoon ne häviää? Auton alla ei ole jälkeäkään vuodoista. Laitoin lopun litran koneeseen, eli öljyä meni 4 ltr pönttö kokonaan, tuo määrä on aina riittänyt öljynvaihdossakin tuohon.
Kysymykset kuuluukin, mikä ihme siellä on hajonnut?? Ei voi käsittää minne öljyn hukkaa, onko turbo mennyt vai onko koneessa jotain häikkää? Nuo oireet siis tulivat lähes välittömästi kun autolla menin lumisessa maastossa, jossa lumi pöllysi oikein urakalla.
Vikakoodeja ei anna kuin: 17552 - Mass Air Flow Sensor (G70): Open or Short to Ground
P1144 - 35-00 - -
Tuo vissiin siksi, koska kokeilin autoa käyttää myös MAFin johto irti, että olisiko vaikutusta. Muuta koodia ei siis anna.
Heittäkää arvailuja ja mutujakin, jos niistä olisi jotain apua.
*edit*
Hommasta selvisi turbon vaihdolla (tilalle tuli BV43 ahdin) sekä ahtoputkien ja välijäähdyttimen puhdistuksella kadonneista moottoriöljyistä. Näillä näkymin vaihtokoneen hommaamiselta vältyttiin.
Comment