Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.9 tdi ei lämpene

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 1.9 tdi ei lämpene

    Onko vaan ominaisuus, kun 20-30 asteen pakkasella ei tule oikein lämmintä ilmaa kabiiniin maantiellä ajaessa, kuin Eberi päällä?
    Termari on vaihdettu, nestettä on riittävästi, syylärin edessä pahvi...
    Vai olisiko kenno vaan tukossa?

    Audi vm -97, 1.9 tdi 81kw.

    #2
    Ei se lämpene ei. Tästä on melkein päivittäin keskusteluita aina kun on pakkasta.

    Katso vaikka tuosta;

    http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=38301
    http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=94209
    http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=71038
    http://lmgtfy.com/?q=site%3A*.audicl...i+l%C3%A4mpene

    Comment


    • #3
      Kiitoksia! Koitin haulla ettiä, mutta en millään löytäny vastaavia topikkeja...

      Sit sellanen tuli mielee, et vaikuttaako ku on tuontiauto? Kun anopin Golffi kuitenkin puhaltaa edes vähän lämpöä...

      Comment


        #4
        Ei vaikuta.
        Riippuu Golffista, mutta mun kolmosessa oli vedenlämmityshehkut.

        Ja riippuu nopeudesta, että lämpeekö vai ei. 80 ei riitä, vaan vauhtia pitää olla 90-100, jotta jaksaa nostaa lämpöjä.

        Comment


        • #5
          Aivan, se Golffi on noloskoppanen(-01), ja siinäki on ne kolme vesihehkua, joita Audissa ei ole?
          Joo, no ei auta ku ootella kesää. Kun toi meijän haiwei on vaan 80km/h.

          Comment


            #6
            Aja nelosvaihteella haiweillä.

            Comment


            • #7
              Alkuperäinen kirjoittaja MJF Näytä viesti
              Aja nelosvaihteella haiweillä.
              Ei muuten auta, ainakaan allekirjoittaneella. Siis vaikka 80km/h ajaisi nelosella.

              Comment


              • #8
                AFN:n (eli kippo86:n auto) pitäis periaatteessa kyllä lämmetä, tossa on kai automaatti-ilmastointikin, joten puhallus toimii suht fiksusti.

                Sitten jos vielä lisälämmitin on mukana lämmityksessä.

                Toki se riippuu paljon ajettavasta matkasta mutta AFN joka mulla oli lämpesi -20 asteessa 15km työmatkalla suht ok, vaikka lohkolämmitinkin oli rikki.
                Vesihehkut siinä toki oli.

                Noi pumpparit sitten onkin ihan toivottomia vehkeitä.

                Comment


                • #9
                  Joo, on automaatti-ilmastointi, mistä arvasit? ;)
                  Tänää rullannu 60km putkee, eikä lämmintä kapiinissa. Pakkanen vaihteli 17-25 asteen välillä. Lämpömittari näyttää melkein 90 astetta, mutta se koneen lämpiäminen siihen kestää...noin 20km. Vaikka pysähdyin 5-10min, ei koneen lämpö tippunu vaikka oli käynnissä koko ajan. Tosin Eberi oli päällä koko ajan, mutta se ei liene vaikuttavan tohon... Liekkö kuitenki termarissa vikaa? Minkälainen sisälämppärin kenno on? Ja miten pahassa paikassa?

                  Comment


                  • #10
                    Yleensä noissa on automaatti-ilmastointi, jollei oo suomi-auto :)

                    Mutta joo, vikaa on kyllä nyt jossain.

                    Jos nyt rullaa 80km/h 20km ja olet varmaan lämmittänyt eeberillä ennen liikkeelle lähtöä yli puoli tuntia (5kW eber?) ja antaa sen vielä jauhaa ajossa koko ajan, niin lämmöt pitäisi noissa pakkasissa olla aikaisemmin jo mielestäni 90.
                    Toi nyt on vähän mutuilua mutta jostain pitäis löytyä keskustelu missä noista oman entisen AFN:n lämmöistä olen jotain ylös laittanut.

                    Termarin vaihto kuitenkin on kertaluokkaa helpompi kuin kennon vaihto, joten vaihtaisin sen ensin ja katsoisin miten käy.

                    Vähän kuitenkin epäilyttää, että kennossa on jotain. 60km matkalla toi auto pitäisi lämmetä kyllä todellakin hyvin sisältä.

                    Kennon vaihdosta en tohon autoon osaa sanoa muuta kuin että paska homma.
                    Pika-apu voisi olla heittää lämppärille menevät letkut joksikin aikaa ristiin, voisi paska lähteä liikkeelle.
                    Tai sitten voisi jotain putsinkiaineita kokeilla.

                    E: Tossa vähän vastaava tapaus http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...C3%A4mm%C3%B6t
                    Viimeksi muokannut A6tonen; 10.2.2012, 21:48.

                    Comment


                    • #11
                      Joo, pitää putsailla kennoa... Ajattelin jos laskis kennon läpi kuumaa vettä vastakarvaan niin kauan ku kakkaa irtoo, ja sit laittais vähäks aikaa putkimiestä liottamaa kennoa(vai onko toi putkimies jo liian rajua tavaraa?). Antais sen lillua pari tuntia, ja huuhtois sit reilulla vedellä. Letkut kiinni, ja testing...

                      Edittiä: Nii, ja Eber taitaa olla vaa 4kw. Mutta joo, se oli ennen lähtöä vajaa 40min päällä.

                      Comment


                        #12
                        Jos on esilämmitetty niin kyllä pitäs nostaa lämmöt nopeemmin.
                        Onko paisarissa painetta ajon jälkeen?

                        Termarikin vois temppuilla siten, että se ei mene kunnolla kiinni. SIllon toi lämpeeminen kestää kauemmin tai lämpöö ei riitä.

                        Selkeesti meidän pumpparikin lykkää viileempää ilmaa kovemmilla pakkasilla ilman webastoa, vaikka lämpömittari näyttäskin 90 astetta.

                        Comment


                        • #13
                          Minä huuhtelin jäähdytysjärjestelmän ensin puutarhaletkulla joka liitoksesta, mitkä helposti auki sai ja sitten vielä veden sekaan sitruunahappoa. Parinpäivän ajelujen jälkeen uusi huuhtelu ja lämmintä tulee hyvin. Ei ottanut mikään kipeää ja aikamoiset tatinat irtosi, mutta jokainen tietysti kokeilee omalla vastuullaan.

                          Comment


                          • #14
                            Kokeilin tota putkimiestä, toimi! Nyt tarkenee, mut ei vielä kuitenkaa tarvi lämpöjä pienentää...
                            Puoli tuntia Eberi päällä ja autossa on tosi lämmin. Eikä lämpö juurikaan muutu ku lähtee ajelee. Ei sieltä vieläkää mitää tulikuumaa ilmaa tule, mut voi sanoo et on jo kohtuu lämmin auto. Täytyy joku toinen kerta ku innostuu, ni pitää tökötti vaik yön yli, nyt oli vajaa kolme tuntia.

                            Comment


                              #15
                              Logittelin tuossa viikolla lämpöjä ProCheckerillä, Caddyssä kun ei ole lämpömittaria kuin ulkolämpötilalle. Torstaina töistä lähtiessä moottorin lämpö oli 36 astetta(ulkolämpötila -17, eberi pöhissyt puoli tuntia). Työmatkasta 20 kilsaa on motaria, lämpö nousi parhaimmillaan 77 asteeseen tippuen heti kun alkoi himmailemaan vauhtia Ylöjärvelle saavuttaessa. Viimeiset 10 kilsaa on taajamaa/seututietä maks. 60:n rajoituksella. Moottorin lämpö vaihteli 63 ja 67 asteen välillä. Perjantaina oli -13 ja lähtölämpö 46 astetta, eipä se silti ajaessa nopeammin noussut.

                              Aika alhaisilla lukemilla siis mennään, ohjaamossa ei pääse hiki tulemaan, jos nyt ei jäädykään. Keulaan olen ujuttanut pahvia maskin taaksen, pitäisi varmaan tukkia puskurin alaosan aukot myös, siitä on kuulemma enemmän apua. Lisäksi kyseinen kinneri kärsii tällä hetkellä ahtopaineiden puutteesta. Tehostimen alipaineletkusta lähtevän imusarjalle menevän pikkuletkun liitos on katkennut eli tehot kateissa isommilla vaihteilla ja ahtopaineen säätimestä antaa vikakoodia. Uuden letkun pitäisi tulla ensi viikolla. Mikäli vika sillä korjaantuu, täytyy mittailla uudestaan, kun saa vauhtia ja kierroksia taas koneeseen. Nyrkkisääntönä yli 2000 r/min lämpö nousee ja alle sen pyrkii laskemaan.

                              Comment


                                #16
                                Varmasti Caddy alkaa lämpeemään paremmin, kun saat turbon mukaan peliin. Sehän ei syötä polttoainetta tarpeekis tuollasen vian ollessa päällä.

                                Comment


                                  #17
                                  Eilen sain letkun marmorilta ja ahdin lähti pelittämään. Lämmöt nousivat motarilla nopeasti 90 asteeseen ja pysyivät siinä laskien vasta rampilta poistuessa.

                                  Comment

                                  Working...
                                  X