Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 2006 2,7 TDI hyytyy

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

En tiedä missä Etelä-Suomen raja menee, mutta Espoon rajalle on tietä pitkin 15km ja linnuntietä paljon vähemmän ja auton mittarissa oli viime vkl -32 pahimmillaan ja äsken toisen auton mittarissa -27, tänään 09.30 ulkoseinällä oikein lämmön näyttävässä mittarissa -28.
    Eipä Audi oikein herännyt tulille(ei mitään lämppäriä) ennen 35mm2 kaapelien ja lämpimän akun esiin kaivamista, yöllä varmaan ollut monta astetta enemmän pakkasta, kun auringon paisteessa näprätessä lämpö nousi monta astetta mittarissa.
    Etelä-Suomen raja on Kehä III. No ei sentään.

Meillä Espoossa oli viime perjantai aamuna (torstai-perjantai 9-10.2.2012 välinen yö taisi olla toistaiseksi talven kylmin näillä seuduin) klo:6 n. -22C ja Helsingissä oli jotain -18C noin tuntia myöhemmin, tähän peilasin tuota kirjoittaessani. Töissä kyllä kuulin joidenkin työkavereiden nähneen kotona/työmatkalla lämpömittareissa yli -30C pakkasia. Kylmää siis oli. Pahoittelut harhaanjohtamisesta.

Ja vielä erityisesti 2.7 ja 3.0 TDI kuskeilla. 4.2 ja 2.0 TDI:llä osataan käydä oikeilla mittareilla.
    Luonnollinen selitys tähän on se, että 2.0/4.2TDI:t tankataan muilla, kuin seutukunnan halvimmilla asemilla ja näin niihin saadaan ainetta, jonka samepiste matalampi.

Syy tähän on se, että 2.0TDI:t on työsuhdeautoja ja 4.2-omistajilla paksu lompakko. 2.7/3.0-koneisten autojen omistajat taasen ovat nuukia, ostavat ajoaineen omilla rahoilla ja pyrkivät komepnsoimaan kulutuseron puolimoottoreihin verrattuna tankkaamalla seudun halvinta mahdollista dieseliä ja näin saavat samepisteeltään huonompilaatuisempaa tavaraa sieltä halpis-kylmäasemalta ja tämä aiheuttaa harmeja pakkasen kiristyessä.

Vai olisiko selitys kuitenkin joku aivan toinen.

Comment

Mitäs mieltä on pende tästä?

Comment

Vaikuttaa että joudun olemaan ainakin tiettyyn rajaan saakka samaa mieltä. Vaikka olenkin köyhä ja nuuka en silti tankkaa halvinta, kuten jo mainitsinkin, ABCasema ei liene koskaan myynyt halvinta, mutta kai se on sitten varmemmin sitä mitä on koska olen pääasiassa liikuskellut sen kehä III ulkopuolella eikä ole vielä nykinyt kertaakaan. Mutta onhan nämä analyysit tietysti tehty melko pienellä otannalla.

Sitä olen kuitenkin ihmetellyt että mistä helvetistä sikiää noita "täysmoottorisia" pajan kuin toisenkin pihaan kymmenittäin kun olen ymmärtänyt ettei noita nyt vallan ole tuolla myyntilistojen kärjessä, no, voi olla että olen jäänyt ajasta jälkeen...

Sen verran etenin tuossa suodattimen tutkinnassa että on se nyt perhanaa jos se hyytyy laillisella löpöllä, sillä kyllä siihen paluulöpö menee niin kauan kuin se täyttää halutun lämpötila ja vasta sitten menee tankkiin ja alkaa sitäkin lämmittää. Sitä en ymmärrä miksi auton olisi tehtävä polttoaineesta käyttökelpoista, kyllä tuohon hintaan pitäisi samepisteiden olla keliin sopivia, en ainakaan sen vuoksi ala mopoa hankkimaan...

Olen siis sitä mieltä että en laita viimasuojia enkä puliveivaa muutenkaan ja muutan mieltäni sitten kun jään tienpäälle hyytymisen vuoksi ja olen tutkituttanut tankissa olevan löpön samepisteen ja todennut sen olevan syytön...

Comment

Sitä olen kuitenkin ihmetellyt että mistä helvetistä sikiää noita "täysmoottorisia" pajan kuin toisenkin pihaan kymmenittäin kun olen ymmärtänyt ettei noita nyt vallan ole tuolla myyntilistojen kärjessä, no, voi olla että olen jäänyt ajasta jälkeen...
          Ei, täysmoottorisethan ei ole pajalla. Ne on niitä veekaseja. Veekuus on 3/4 moottori :)

Comment

Ehei kyl täysmoottori on v12 tdi. ;)

Comment

No se on kyllä aivan totta, että 6+6 on se aito täysmoottori, mutta jenkit on tuumamittojen ohella onnistuneet jotenkin lanseeraamaan yleiseen tietoisuuteen, että v8 olisi se täysmosa.

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja Pende Näytä viesti
                Oletan että tässä nyt puhutaan vielä V6 dieseleistä kuten tässä topikissa muutenkin, niin kyllä ne 2.7 ja 3.0 TDIt (varsinkin jälkimmäiset) ovat melkolailla audin myyntilistojen kärjessä. Pelkästään nettiautossa on tällä hetkellä myynnissä 458 2,7 - 3,0 litraista diesel audia ja nettiauton myynti on murto-osa liikenteessä olevista autoista.

Tammikuussa muuten A6:n oli 15. myydyin automalli 215 auton myynnillä ja eiköhän noistakin yllättävän iso osa ole vielä 2.7 tai 3.0 TDI:tä huolimatta veromuutoksista.

Että kyllä niitä kymmeniä autoja äkkiä löytyy huoltojen pihat täyttämään.

Comment

Pikaisella otannalla vaikutti että suurin osa niistä nettiauton kutosista oli tullut keittiön ovesta. Tarkoittaako tuo hyytyminen kun ne on kuulemma olleet marmorin pihassa että vain "suomiautot" hyytyy vai toisinpäin mutta apua haetaan marmorilta.
                  Semminkin mitä tulee silmäiltyä satunnaisella otannalla tuolla tienpäällä niin perin harvakseltaan näitä isompilitraisia siellä virtailee, lienee siellä kehä III sisällä suurempi tiheys.
                  Sitä en kiellä etteikö ne halutuimpia Audeja ole mutta monesti hinta vaikuttaa asiaan ja yleisempää onkin että ne speksit on "viilattu" pois perästä kun niitä pakoputkia taitaa olla kaikissa jo tarpeeksi viilaamattakin...
                  Mutta tarvinneeko tästä nyt varsinaisesti kiistellä, no, pakkasella lämpimikseen...

Comment

Harmi että muilla ei ole röntgen-katsetta, jolla näkee suoraan mikä moottori on missäkin autossa. Itse en ainakaan päällepäin pystyis erottelee onko jossain kutosessa 2.0 tdi tai 3.0 tdi, koska ei ole merkintöjä persuksis. Sitä en kiellä että napapiirilla ja Porin lähettyvillä voi olla tiheys harvemmassa, toisaalta siellä lienee tiheys muutenki vähä harvemmassa.

Comment

Jo vain, täällä meillä päin kutosista suuri osa taitaa olla ilman moottorimerkintöjä. Ainakin liikenteessä bongattujen autojen persuuksissa harvemmin näkyy moottorin koko ja jos on niin silloin siinä yleensä lukee 3.0TDi.

Onko muuten 3.0TDi kutoset aina quattroja, kuten on A4:set?

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja Ilkka L Näytä viesti
                        Jo vain, täällä meillä päin kutosista suuri osa taitaa olla ilman moottorimerkintöjä. Ainakin liikenteessä bongattujen autojen persuuksissa harvemmin näkyy moottorin koko ja jos on niin silloin siinä yleensä lukee 3.0TDi.

Onko muuten 3.0TDi kutoset aina quattroja, kuten on A4:set?
                        4F on.

Comment

Kumma ettei juuri kukaan ota tuohon polttoainekeskusteluun jyrkemmin kantaa. Meinaatteko todella, että kalliimpi talvilaatu-diesel olisi parempaa kuin viereisellä asemalla oleva 6.5c halvempi :D? Jo täällä itäisessäkin Suomessa on menestyksekkäästi ajeltu noin kymmenen astetta kylmemmissä olosuhteissa mitä tässä keskustelussa esintyy sillä "halvimmalla talvi-PA:lla". Lapista puhumattakaan. Ja täälläkään välimatkat, saati työkeikat, ei ole niitä lyhimpiä.

Kyllä niissä kulkeineissa jotain vikaa/ominaisuutta on mikä ne hyydyttää. Ainakaan vanhemmissa (<15v) äskeiset pakkaset eivät tuntuneet missään. Ei oman perheen kulkineissa, eikä tuttavapiirin vekottimissa.

Comment

Harmi että muilla ei ole röntgen-katsetta, jolla näkee suoraan mikä moottori on missäkin autossa. Itse en ainakaan päällepäin pystyis erottelee onko jossain kutosessa 2.0 tdi tai 3.0 tdi, koska ei ole merkintöjä persuksis. Sitä en kiellä että napapiirilla ja Porin lähettyvillä voi olla tiheys harvemmassa, toisaalta siellä lienee tiheys muutenki vähä harvemmassa.
                            Niin, ainakin keulalta sitten erottaa missä lukee quattro, tosin lapselliset asentelee niitäkin maskiin "harhauttaakseen röntgenkatsettani.
                            Mitähän nyt sanoisin siitä "harvinaisuudesta", paree tietysti ettei sanoisi mitään, luulisin ettei monikaan ala maksaa pariakymmentä donaa huvikseen kun "saman asian" saa aikaiseksi poistamalla ne tilavuusmerkinnät sieltä perästä, ja vaikka muualla päin Suomea luonnollisesti asustaa vauraampaa väkeä kuin Porissa, onneksi en ole itsekään paljasjalkainen porilainen vaan olen kenkäni tienannut jo muualla. Vaikka tämä ei asiaan kuulukaan niin voisitko vaikka hieman selventää millä perusteilla tavallinen tauno ostaa 3 litraisen rotiskon ja maksaa sen itse kuten löpötkin ym. rekvisiitan ja ajelee silloin tällöin mummolaan tai 5km työmatkaa jos sattuu työpaikka olemaan...
                            Minä voisin kyllä kertoa ketkä menee Laakkosella ja sanoo minkä värinen A6 3.0TDI A q tilataan tai otetaan hyllystä ja tarviiko siitä niitä speksejä poistaa.

Otetaan nyt vielä jyrkempi kanta siihen polttoainekeskusteluunkin, Silloin ennen wanhaan kun suuri osa tätä lukeneista ei ollut vielä syntynytkää hyyteet hoidettiin, tai ainakin minä hoidin niin että menon hyytyessä otettiin lenkki kouraan ja avattiin suodatin tai kaksikin ja heitettiin se patruuna ojan taa (siihen aikaan se ei ollut kiellettyä), ilmattiin rotisko ja eikun hanaa, yleensä sitten keväällä laitettiin jos muistettiin uusi filtteri.
                            Kysyisin vielä kuinka monelle on lorahtanut huoltiksella jopa "puhdasta" vettä tankkiin, joskus se oli hyvinkin yleistä, mutta tänä päivänä se on auton tyyppivika...
                            Laittakaa se hyyde testattavaksi ja jyrkentäkää sitten juttujanne autoa tai polttoainetta kohtaan.
                            Sori vähän v*tutti lukea jonninjoutavaa kun juuri ajoin tuossa 500 kilsaa eikä nykinyt yhtään vaikka lumi pöllysi...

Comment

Samahan sen cayanne 3.0tdi, viimevuonna bongasin parikin autoa hinurin lavalla ja yhdellä asiakkaalla myös jäätyi peli tielle. Huollossa ei ollut uusi asia, vaikka autoja ei vielä hirveetä määrää suomessa ole.

Comment

Niin, ainakin keulalta sitten erottaa missä lukee quattro, tosin lapselliset asentelee niitäkin maskiin "harhauttaakseen röntgenkatsettani.
                                Mitähän nyt sanoisin siitä "harvinaisuudesta", paree tietysti ettei sanoisi mitään, luulisin ettei monikaan ala maksaa pariakymmentä donaa huvikseen kun "saman asian" saa aikaiseksi poistamalla ne tilavuusmerkinnät sieltä perästä, ja vaikka muualla päin Suomea luonnollisesti asustaa vauraampaa väkeä kuin Porissa, onneksi en ole itsekään paljasjalkainen porilainen vaan olen kenkäni tienannut jo muualla. Vaikka tämä ei asiaan kuulukaan niin voisitko vaikka hieman selventää millä perusteilla tavallinen tauno ostaa 3 litraisen rotiskon ja maksaa sen itse kuten löpötkin ym. rekvisiitan ja ajelee silloin tällöin mummolaan tai 5km työmatkaa jos sattuu työpaikka olemaan...
                                Minä voisin kyllä kertoa ketkä menee Laakkosella ja sanoo minkä värinen A6 3.0TDI A q tilataan tai otetaan hyllystä ja tarviiko siitä niitä speksejä poistaa.

Otetaan nyt vielä jyrkempi kanta siihen polttoainekeskusteluunkin, Silloin ennen wanhaan kun suuri osa tätä lukeneista ei ollut vielä syntynytkää hyyteet hoidettiin, tai ainakin minä hoidin niin että menon hyytyessä otettiin lenkki kouraan ja avattiin suodatin tai kaksikin ja heitettiin se patruuna ojan taa (siihen aikaan se ei ollut kiellettyä), ilmattiin rotisko ja eikun hanaa, yleensä sitten keväällä laitettiin jos muistettiin uusi filtteri.
                                Kysyisin vielä kuinka monelle on lorahtanut huoltiksella jopa "puhdasta" vettä tankkiin, joskus se oli hyvinkin yleistä, mutta tänä päivänä se on auton tyyppivika...
                                Laittakaa se hyyde testattavaksi ja jyrkentäkää sitten juttujanne autoa tai polttoainetta kohtaan.
                                Sori vähän v*tutti lukea jonninjoutavaa kun juuri ajoin tuossa 500 kilsaa eikä nykinyt yhtään vaikka lumi pöllysi...
                                Mä en tiedä kuka mitäkin ostaa, mutta oletko nyt ihan tosissasi, että se on vain polttoaineen vika?
                                Yksi hauska kuriositeetti asiaan, Kovasen takseista ei yksikään hyytynyt, vaikka ovat ajossa 24/7.
                                Ja ne tankataan tasan pk-seudulla aina.

Ainiin, autot saa tilata ilman merkkejä, hinta 0e.

Comment

Eiköhän jokaiselle vähänkään ajattelemaan pystyvälle tullut jo selväksi, että jos ympäri suomea nimenomaan 2.7 ja 3.0tdi koneellisia on hyytynyt samalla kun myydympiä 2.0tdi:tä ja harvinaisempia 4.2tdi:tä ei hyytynyt, eikä muilla merkeillä ole ollut samana päivänä tungosta huollossa, niin vikaa on tasan kyseisten moottorien suunnittelussa.

Jos nyt vaikka siirryttäisiin takaisin asiaan.

Comment

Mä en tiedä kuka mitäkin ostaa, mutta oletko nyt ihan tosissasi, että se on vain polttoaineen vika?
                                    Yksi hauska kuriositeetti asiaan, Kovasen takseista ei yksikään hyytynyt, vaikka ovat ajossa 24/7.
                                    Ja ne tankataan tasan pk-seudulla aina.

Ainiin, autot saa tilata ilman merkkejä, hinta 0e.
                                    Tarkoitatko nyt että 3.0TDI kykenee huonontamaan polttoaineen suodatettavuutta? Itse olen sen verran yksinkertainen etten tajua, eli onko Audissa niin tehokas ilmastointilaite että se jäähdyttää auton ympäristöään kylmemmäksi. Jo tämä "todistuksesi" Kovasen takseista kumoaa tuon väittämän, sillä äkkiseltään ajatellen luulisin ettei Kovasen takseja tankata halvimmalta kylmä- tai muulta asemalta, toki niihin tankataan halvemmalla mutta enimmäkseen Kovasen hyväksymistä tankeista tai vain tietyistä asemista, sittenhän se olisi auton vika jos Kovasen pirssitkin olisi siellä pajalla...
                                    Luulisi myös äkkiseltään että se mainittu Kovanen tykkäis kyttyrää jos sen pirssi hyytyisi tielle, ainakin minä tykkäisi Kovasena ja sen hyytymisen aiheuttaneelta asemalta tai peräti brändiltä loppuisi diili Kovasen kanssa, ja näin on näreet, siinä ei selittelyt auta...

Olet aivan oikeassa että tilataan myös ilman merkkejä, ei kuitenkaan ilman Audin logoa, jopa itsekin olen niin tehnyt joskus hamassa menneisyydessä.
                                    Yhtään 6-12 kuppista A8 tai 6-10 kuppista A6 en kyllä ole havainnut ilman speksejä, liekö sitten se itsetunto jo tarpeeksi pönkittynyt että kestävät julkisuuden.
                                    Ne koristukset toki saa pois itsekin, täälläkin löytyy jengiä joka sen osaa ja myös "parantaa" volyymia lisäämällä litroja peräpeiliin...

Comment

Yhtään 6-12 kuppista A8 tai 6-10 kuppista A6 en kyllä ole havainnut ilman speksejä, liekö sitten se itsetunto jo tarpeeksi pönkittynyt että kestävät julkisuuden.
                                      [Täysin OT] ...mutta alkaa mennä aika naurettavaksi :).
                                      -A8:aa ei ole koskaan myyty alle 6-sylinterisellä koneella
                                      -En ole nähnyt yhtäkään nykykorin A8, A7 tai A6 moottorin tilavuusmerkinnän kanssa (eikä litratilavuutta taida edes peräpeiliin saada?)
                                      -Vanhemmissa A8:ssa on niissäkin erittäin harvoin litroja ja aakutosissakin vähemmistönä - näin siis ainakin täällä päin
                                      [/OT]

Comment

Oiskohan noiden Kovasen taksien hyytymättömyyden syynä se, että autot ajossa koko ajan ollessaan ulkosalla ja niitä (ehkä) säilytetään lämpimissä sisätiloissa, kun niillä ei ajeta?

Mielenkiintoinen keskustelu joka tapauksessa. Olisi kiva, jos syy näille V6:sten hyytymisille selviäisi ja siihen löytyisi korjaus.

Comment

Kovasella on iso parkkihalli tässä meidän alla ja luulen että ovat sinne lämmitystäkin rakentaneet, koska tila on suljettu muusta parkkihallista, joka siis kylmä.

Comment

Yhden tapauksen tuossa kuulin, jossa siirtopumppu oli antautunut 3.0 tdi:ssä pakkasella.

Comment

Kovaselle saneerattiin just kesällä parkkihalli ns.puolilämpimäksi.

Comment

Ja tyhmäähän se olisi ison kuljetusliikkeen turhaan seisottaa autojaan. Eiköhän Kovasen autot ole reilusti yli 50% vuorokaudesta käynnissä, jolloin railipumppu kyllä ihan varmasti pitää myös tankin lämpöisenä, ei noissa turhaan ole jäähdyttimet löpön paluulinjassa.

Comment

Siellä missä polttoaine on halpaa niin se myös kiertää.

Toimittajia polttoaineelle taitaa olla vaan yksi, ei taida löytyä talvidieselistä mitään eri versioita eri asemille.

Huoltoaseman säiliö ja auton tankki myllääntyy aika hyvin ympäri, kun niitä täytetään, eikä kesä ja talvilaatu niin erilaisia ole, että kerrostuisivat kuin vesi ja polttoaine erikseen.

Comment

Ainakin täällä lapissa on kasi talvea menty samalla suodattimella ei ongelmia 2.7tdillä. Viimetalvena saariselällä ei käynnyt alle -35 c päivisin, yöllä lähenteli -40c. viikon loppu Oulussa -35 tasaisesti. Tänä talvena audin mittariin tallentui -38c ei hyytynyt.

Mielipiteeni paska nafta tuo ongelmia ja vajaalla tankilla ajaminen kuurottaa tankkia. Itse tankkaan aina paikkakunnan halviinta = vaihtelu suurin. Yleensä samalta kylmältä halpa asemalta tankaan jos toiminta säde alle 1000km.

Ruotsissa josta aina silloin tällöin pakko tankata ei eri naftoja. Talvella samaa paskaa kuin kesällä. Eikä ilmoitella mitään pakkas rajoja niikuin täällä Suomessa.

30v ja yli milkm dieselillä takana ja 1 kerran 1.6 d v-81 golffi jätti tielle suodatin tukossa pakkasta n -35-38c ja auto oli vm-81 eli uusi alle 10tkm aj.

Pitääs kokeilla vielä talvi samalla suotimella piruuttaan jos ei tuu a5 tai a7 vaihdettua.

Comment

Siellä missä polttoaine on halpaa niin se myös kiertää.
                                                      Niinpä näyttää, ilmeisesti siellä kehä III sisällä on niitä köyhiäkin kun jonkun sentin perässä ollaan niin että täysi kaaos on seutuvilla. Eiköhän sitä polttoainetta tulle jopa ulkoa suoraankin, sitä en tiedä kuka ne jakelee ja millä hinnalla.

Kyllä tuolla teiden varsilla näyttää melko tyhjää olevan niillä jonkun sentin alennushintaisilla jakamoilla, sen sijaan jollain ABC tai muilla isommilla asemilla näyttää letku olevan jatkuvasti jonkun kourassa. Eikös monet "sido" itsensä siihen "halpaan" niillä jakamokorteilla joilla "alennusta ja heti" astuu voimaan...

Lieköhän tuolla lapin pojalla lämpöteltta mukanaan kun hälle ei oo siunaantunut sitä "tyyppivikaa"...

Comment

Talvella samaa paskaa kuin kesällä. Eikä ilmoitella mitään pakkas rajoja niikuin täällä Suomessa.
                                                        Tuo ei pidä paikkaansa. Kyllä täälläki on talvi laatu erikseen. Monesti pumpun kylessä tarra missä pakkaskestävyys.

Täällä ilmottautuu kans yks 2.7tdi kuski jolla ei ole ollut mitään ongelmia. Ainakaan vielä. Autolla ajettiin 100km päivä, viisi päivää viikossa koko pakkaskauden läpi. Yli kolmeakymmentä paukutti koko ajan. Ei ole nokka peittoa tai webastoa. Hyvin tarkenee ja moottorin lämmöt tasaisesti 90.

Comment

Voiskohan tuo Vesa olla jäljillä tuossa kondensoitumisasiassa? Monikohan noista hyytyneistä autoista on lämpimässä kun niillä ei ajeta? Toki tuo pakkasilmahan lienee aika kuivaa, eli ei kai sinne tankkiin hirveästi kosteutta kerry esim. tankkauksen yhdeydessä.

Comment

Tiedä millanen kierto polttoaineissa pääkaupunkiseudulla on, mutta täällä maakunnissa tuo Diesel vaihtuu suhteellisen tiuhaan huoltamoiden tankissa. Ja etenkin noilla rahtarihuoltamoilla, joilla rekatkin tankkaa.
                                                            Voi olla aika varma, että on niin tuoretta tavaraa tankeissa mitä nyt voi odottaa huoltoasemilta.

Ehkä se tosiaan vois olla tuo syy joku lämmin talli+tankataan kun on höyryillä? Semmosen olen itse oppinut jostain, että talvisin ei kannata päästää tankkia alle puolen välin. Toki en sitä ole seurannut, vaan tankkaan ylensä vähä ennen punasen alkua. Meillä on kuitenkin ajettu yhteensä semmonen 300tkm tässä viime 5v aikana noilla dieseleillä, eikä polttoaineen kanssa ole ollut ongelmia.

Comment

Niin tässä nyt vain ihmetyttää se, miksi ei samoja ongelmia ole ollut muiden merkkien edustajilla?
                                                              Pk-seudun Vehoissa, Automaalla, Autokeskuksessa tai Laakkosella ei ollut diesel ryntäystä kuten VV-Autolla.

Comment

Working...
                                                              X