En tiedä missä Etelä-Suomen raja menee, mutta Espoon rajalle on tietä pitkin 15km ja linnuntietä paljon vähemmän ja auton mittarissa oli viime vkl -32 pahimmillaan ja äsken toisen auton mittarissa -27, tänään 09.30 ulkoseinällä oikein lämmön näyttävässä mittarissa -28.
Eipä Audi oikein herännyt tulille(ei mitään lämppäriä) ennen 35mm2 kaapelien ja lämpimän akun esiin kaivamista, yöllä varmaan ollut monta astetta enemmän pakkasta, kun auringon paisteessa näprätessä lämpö nousi monta astetta mittarissa.
Eipä Audi oikein herännyt tulille(ei mitään lämppäriä) ennen 35mm2 kaapelien ja lämpimän akun esiin kaivamista, yöllä varmaan ollut monta astetta enemmän pakkasta, kun auringon paisteessa näprätessä lämpö nousi monta astetta mittarissa.
Meillä Espoossa oli viime perjantai aamuna (torstai-perjantai 9-10.2.2012 välinen yö taisi olla toistaiseksi talven kylmin näillä seuduin) klo:6 n. -22C ja Helsingissä oli jotain -18C noin tuntia myöhemmin, tähän peilasin tuota kirjoittaessani. Töissä kyllä kuulin joidenkin työkavereiden nähneen kotona/työmatkalla lämpömittareissa yli -30C pakkasia. Kylmää siis oli. Pahoittelut harhaanjohtamisesta.
Ja vielä erityisesti 2.7 ja 3.0 TDI kuskeilla. 4.2 ja 2.0 TDI:llä osataan käydä oikeilla mittareilla.
Syy tähän on se, että 2.0TDI:t on työsuhdeautoja ja 4.2-omistajilla paksu lompakko. 2.7/3.0-koneisten autojen omistajat taasen ovat nuukia, ostavat ajoaineen omilla rahoilla ja pyrkivät komepnsoimaan kulutuseron puolimoottoreihin verrattuna tankkaamalla seudun halvinta mahdollista dieseliä ja näin saavat samepisteeltään huonompilaatuisempaa tavaraa sieltä halpis-kylmäasemalta ja tämä aiheuttaa harmeja pakkasen kiristyessä.
Vai olisiko selitys kuitenkin joku aivan toinen.
Comment