Auto on A6 2.5tdi tippi quattro.
Auto kulki ja käynti oli ruman kuulloista. Vedot ehkä hivenen kateissa.
Jakohihna vaihdettu 23th sitten auton edellisen omistajan toimesta jossain pikkupajassa.
Tilanne on tämä: Nokkien vaihto tekeillä, keula huoltoasennossa.
Lukituslevyt tehty, kampuran lukitustyökalu ostettu. Havaittu, että jako on aivan persiillään. Ilmeisesti hihnanvaihdosta asti.
Pyöritin koneen silleen, et öljyntäyttöaukosta näkyy OT keskellä.
Kampuran lukitus ei onnistu. Hantin puoleiset nokat ei ole merkeissään vaan heittää hampaalla tai kahdella.
Pyöritin konetta ympäri ja otin uudelleen OT merkit aukkoon.
Kampuran lukitus ei onnistu edelleenkään ( alakerta ei ole lukitusasennossa) . Pyöritän konetta puolikierrosta ja lukitustyökalu menee pohjaan asti mutta ei lukitu. Lisää pyörittämällä kampura "nojaa" lukitustyökalua vasten ja pysähtyy.
Tässä kohdassa on viisainta laittaa jako kohdalleen uusien nokkien myötä.
Yläkerran ajoitus on tiedossa mutta alakerta on hukassa.
Eka kysymys: Lukitseeko kampuran työkalu kampuran paikalleen silleen, et se ei liikuu kumpaankaan suuntaan ( kampurassa Kolo tjms. ) ? Vai vain toiseen suuntaan.
Itse itselleni vastaten 31.1.2012 : Lukittuu paikoilleen, kampurassa pyöreä reikä johon lukituspultti uppoaa.
Toinen: Vauhtipyörässä on TDC merkki. Missä kohdassa sen pitää olla?
Auto siis Q tippi, jos sillä tässä kohtaa on mitään merkitystä.
Koitin googlettaa huonolla menestyksellä.
Kolmas: Mahtanee tulla dieselpumpun ajoituksen kanssa ongelmia, kun laittaa jaon kohdalleen? Vai lukitsenko sen esim. kuskin puoleisen kannen OT merkkeihin? No siitä selviää kait säätämällä?
Kuva vauhtiksesta, mihin kohtaa ajoitusmerkki kuuluu?
http://kuvablogi.com/nayta/3413025/
Kiitos vastauksista etukäteen!
Auto kulki ja käynti oli ruman kuulloista. Vedot ehkä hivenen kateissa.
Jakohihna vaihdettu 23th sitten auton edellisen omistajan toimesta jossain pikkupajassa.
Tilanne on tämä: Nokkien vaihto tekeillä, keula huoltoasennossa.
Lukituslevyt tehty, kampuran lukitustyökalu ostettu. Havaittu, että jako on aivan persiillään. Ilmeisesti hihnanvaihdosta asti.
Pyöritin koneen silleen, et öljyntäyttöaukosta näkyy OT keskellä.
Kampuran lukitus ei onnistu. Hantin puoleiset nokat ei ole merkeissään vaan heittää hampaalla tai kahdella.
Pyöritin konetta ympäri ja otin uudelleen OT merkit aukkoon.
Kampuran lukitus ei onnistu edelleenkään ( alakerta ei ole lukitusasennossa) . Pyöritän konetta puolikierrosta ja lukitustyökalu menee pohjaan asti mutta ei lukitu. Lisää pyörittämällä kampura "nojaa" lukitustyökalua vasten ja pysähtyy.
Tässä kohdassa on viisainta laittaa jako kohdalleen uusien nokkien myötä.
Yläkerran ajoitus on tiedossa mutta alakerta on hukassa.
Eka kysymys: Lukitseeko kampuran työkalu kampuran paikalleen silleen, et se ei liikuu kumpaankaan suuntaan ( kampurassa Kolo tjms. ) ? Vai vain toiseen suuntaan.
Itse itselleni vastaten 31.1.2012 : Lukittuu paikoilleen, kampurassa pyöreä reikä johon lukituspultti uppoaa.
Toinen: Vauhtipyörässä on TDC merkki. Missä kohdassa sen pitää olla?
Auto siis Q tippi, jos sillä tässä kohtaa on mitään merkitystä.
Koitin googlettaa huonolla menestyksellä.
Kolmas: Mahtanee tulla dieselpumpun ajoituksen kanssa ongelmia, kun laittaa jaon kohdalleen? Vai lukitsenko sen esim. kuskin puoleisen kannen OT merkkeihin? No siitä selviää kait säätämällä?
Kuva vauhtiksesta, mihin kohtaa ajoitusmerkki kuuluu?
http://kuvablogi.com/nayta/3413025/
Kiitos vastauksista etukäteen!
Comment