Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Gallup! 2.5 tdi alkuperäiset vai tarvikenokat?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Gallup! 2.5 tdi alkuperäiset vai tarvikenokat?

    Elikkä alkaa olaa kaikki palikat koneeseen ja pitäis noi nokat tilata.

    Mutta ei osaa päättää kummat, tarvike vai orginaalit...

    Hinnassa ei ole eroa, sitä ei tarvi pohtia.
    Lähinnä se että tarvikkeet on valumalli, ja alkuperäiset putki.

    Sehän on vain ajankysymys milloin keinu kyseisestä koneesta karkaa.
    Ja jos on valunokat nii rullakeinu tekee varmasti pahempaa jälkeä kun kiilautuu väliin-->nokka ei anna periksi. Veikkaisin että pahimmillaan rikkoo nokkapukit/ ventiilit mäntiin.

    No Orginaaleissa ei muuta huonoa kun että pinnat voi lähteä irti.

    Niin tuossa koneessa oli yks keinu palasina, ja nokka antanu periks niin ei muuta niin pahaa tuhoa...

    Muittein näkemykset asiaan alkoi kiinnostaa niin eikun kommentoimaan...

    #2
    Aijaa, mulla oli laahari-koneessa alkuperäisetkin nokat valurautaa ja käsityksen mukaan vasta uudempiin rullakeinukoneisiin tuli putkimalliset nokat. Se yleensä enteilee jumivaa venttiilia, jos on laahari lähtenyt kävelee jäänny sopivasti venan ja nokan väliin -> varmaan löytyy männästäkin stanssausjälki. :)

    Ettei sulle olis vaihdettu jossain vaiheessa ns. uudemman malliset nokat paremman keston toivossa?

    Comment


    • #3
      Minkäs tyypin mjoottori Mikon autossa on? -AFB,AKN,AKE,BDG...? Putkinokkia käytettiin ainoastaan rullakoneissa, valuset kuuluu laahuriin. Tosin jotkut tarvikenokat olleet rungoistaankin puhtaaks sorvattuja ja öljylävestä katellen muistuttavat erehdyttävästi putkinokkia. Noihin rullareihin ei vissiin pahemmin tarvikenokkia ole tarjolla kun ei ole markkinoita.
      Alkuperäiseen kysymykseen vastaan jotta alkuperäiset nokat tilalle jos vaihtohommat iskee. Omalla kohdallani tein täysin omaperäisen ratkaisun nokkien suhteen, siitähän
      joskus yv:llä jo juteltiinkin.

      Comment


      • #4
        Juu ei into tuohon afb:hen hirveesti riittäny... Ni ostin nokkavikasen BAU koneen. Nyt se vaan alkais oleen nokkia ja kasausta vailla... Kannetkin on tehty, ja muutos oli aika samaa luokkaa ku diffaksen kansissa...
        Mutta tosiaan rullakoneesta tässä puhutaan.

        Comment


          #5
          Mun mielestä kannattaa käyttää kummankin koneen nokat jossain paikallisella pajalla, niin voisivat tutkia, et käviskö ne keskenään. Mun muistikuvien mukaan profiili on nokissa aikalailla identtinen.

          Comment


          • #6
            Ainoa ongelma vaan on että kummastakin koneesta 3 nokkaa vainaita, ihan sillee niiku "aikuisten" oikesti. Joten uudet tulee...

            Comment


            • #7
              Eli tarvikkeisiin päädyin. Pitää harkita jos tekis keinuille "ohjurit" ettei pääse tippumaan.

              Comment


              • #8
                -Mielestäni turhaa askarrella keinuille ohjureita. Tulppaa koneesta egr, lakkaa keinut tippimasta.

                Comment


                • #9
                  juu se olikin tarkoitus tulpata. Mutta miten egr vaikuttaa keinujen tippumiseen?

                  Comment


                    #10
                    Varmaankin siten, että nokeaa venat ja sitä kautta voi aiheutua jumimisia. Mahdollista kyllä.

                    Comment


                    • #11
                      No tuota vaihtoehtoa epäilen aika paljon, etenkin rullakeinu koneessa. Venan pitäisi jäädä tyyliin 4mm auki ennenkuin keinu pääsee tippumaan.

                      Lähinnä vävi mielessä voiko egr takerrellessaan antaa jonkun pulssin kananavaan ja ventiili ei sulkeudukkaan normaalisti?
                      Niinkuin nissanin sr20det koneessa kun käy rajoittimella, niin keinut saattaa tippua. rakenne aika lailla sama kun volkkarin koneessa.

                      Juu olisin hyvin kiinnostunu kuulemaan syyn mikä tuon aiheuttaa...
                      Helpompi korjata ku tietää mitä korjaa :)

                      Itse epäilen eniten hydraulinostajia.

                      Comment


                      • #12
                        No tuota vaihtoehtoa epäilen aika paljon, etenkin rullakeinu koneessa. Venan pitäisi jäädä tyyliin 4mm auki ennenkuin keinu pääsee tippumaan.
                        Onko joku saanu rullakoneestakin keinun tippumaan? Rakenne on ihan eri kun laahurissa, ei hevillä kyllä putoa. Laahurikoneessa on oikein tyrkyllä.
                        Diffas on juurikin oikeilla jäljillä, rasvainen nokikarsta liimaa varren hiukan ohjuriin ja jo läks laahuri kun kuiva rupi. Lähtee muuten ihan käsin pyörittelemälläkin. Koneessa jota pideltiin oli kaikki nostajat kunnossa, viilapenkissä rutistelin kasaan kun syytä ongelmaan haettiin. Sitten vaan pylväsporakoneessa yksitellen siivosin dremelillä varret ja hioin venat kevyesti. Vielä ovat ainakin laahurit tallessa. -Vissiin ;)

                        Comment


                        • #13
                          Juu Tuosta Bau koneesta oli kolme tippunu ja yksi kappaleina.
                          Nokassa oli aika komeat jälet ku keinu oli jääny vähän väliin.
                          Ei sen tosiaan helposti pitäis pois tulla, mutta mahdollista kumminkin.

                          Joo pitää vähän itekkii ottaa takaisinpäin. Eli Kyllä minäkin luulen että diffas oli ihan oikeilla jäljillä.

                          Maanantaina kasailin kannet niin tein just tuon havainnon että muutama
                          ventiili takerteli ohjurissa. Vaikka kannet oli pesty useampaa kertaan.
                          Sitte ku alko putsaa ohjuria niin karstaahan sieltä tuli. :)

                          Yks vena noista kansista oli vääntyny. juurikin se josta oli se keinu palasina.
                          Eli oli ilmeisesti jääny alas. keinu jääny väliin ja sitten mäntä antanu vauhtia.

                          Aika pehmeät ventiilijouset tuos konees muutenkin, eli auttaa varmaankin asiaa :)

                          Comment


                            #14
                            Arvaa kävikö mielessä vaihtaa tiukemmat. :) Muistaakseni mitattiin 17kg seetipaine ja 35kg 8mm nostolla. Toisaalta venatkin on kyl aika pienet. Pakopainetta ei kannata hirveesti kasvattaa, muuten jää kantaa. :)

                            Comment


                            • #15
                              Juu ite ei tullu mitattua, vaikka se härveli siinä vieressä olikin. Mut kyl tosiaan ihan näppituntumalla tuon huomas :)

                              Comment

                              Working...
                              X