Ei tarvitse sen kummemmin purkaa ainakaan nelkussa, joten tuskin vitosessakaan.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
2.7 ja 3.0 TDI putkiston päivitystä, kaikki korimallit.
Collapse
X
-
A5 Coupeen oli ainakin melko helppo homma ihan näin ensikertalaisellakin. Alkuperäinen tais olla aikalailla yhtä puuta eteen asti, niin irroittelun aikana piti laittaa roikkumaan jonkun rautalangan tms avulla että saa kaikki liitokset auki, sitten kokonaisena pujotella pois. Ite laitoin BSR:n tekeleen niin se oli helppo asentaa kun oli pienemmissä osissa, tosin yks klemmari puuttui, kannattaa niiden määrä tarkistaa. Suurin työ asennuksessa oli saada putkenpäät suunnilleen symmetrisesti.
Comment
-
Tuli tehtyä allroadiin "muffler delete" vaikeimman kautta.
Ekana nykästiin takaosa pinkkarin päälle, tehtiin luukku, tyhjennettiin ylimääräiset putket, korvattiin suoremmalla linjalla ja lopuksi liimailtiin kasaan.
DPF on paikoillaan, eli ihan hirveästi ei äänet lopun kaiken muuttuneet, mutta omaan korvaan sopivasti.
Comment
-
VW Touaregin kardaanin tukilaakeri paukahti ja jouduin vaihtoa varten pudottamaan pakoputken pois.
Tuli sitten tehtyä takapönttömodi samalla, kun kerta putkisto oli lattialla.
https://i.imgur.com/qfYn8g9.jpg?1
https://i.imgur.com/gWXJgXa.jpg?1
https://i.imgur.com/d7pfvtT.jpg?1
Tässä linkki albumiin:
https://imgur.com/a/AuTfSjD
Comment
-
Moi osaako kukaan sanoa minkäasteinen valmismutka kävisi jos takaäänenvaimennin leikataan viimeisestä suorasta
osasta (just ennen vaimenninta) poikki , tarkoituksena poistaa takavaimentimet ja korvata ne suorilla ulostuloilla
joissa pienet läpivirtausvaimentimet. Auto siis on audi a4 3.0tdi 2005 b7, olisin kiitollinen tiedosta.
Comment
-
60ast. mutkat ja 50cm pitkät suorat, molemmat halk.51mm.
Kannattaa katkaista vähän kauempaa kuin 'ihan' viimeisen pöntön juuresta, tää tosin vaatii muutaman sovittelun, että sattuu putkenpäät just puskurin ulostulojen keskelle.
Liitteenä kuvat omasta kötöstelystä. Ulostuloina motonetin halvimmat ovaalit. Ydinjätelangalla räittynä ei kovin nättiä saumaa tullut mutta ei nuo auton alta näy.
Comment
-
Elikkäs olis suunitelmana ottaa audista tosiaan resonaattori pois ja pistää suora tilalle, mutta ongelma tulee siinä kun siin on kaks sensoria (oletettavasti o2 ja lambda sensorit) siinä resonaattorissa kiinni. Oma ideointi on ollu et pistäis siihen suoraan mikä tulee tilalle ni kaks reikää, niihin holkit ja niihin sensorit. Onks kellään mitään ammattimaisempia ideoita?
Comment
-
Onkos kukaan tilaillut lähiaikoina katin/dpf:n korvausputkia suoraan tuolta RM-motorsilta? Tuleeko varmasti perille asti?
https://rm-motors.com/en/kategoria-p...n/a4-en/b7-en/
E. 8.2 pistetty 3" dp tilaukseen, 10pvän toimitusta lupailevat, katsotaan miten toteutuu.Viimeksi muokannut vV8m5; 10.2.2021, 19:20.
Comment
-
-
Sieltähän se tuli lopulta. Paypalin kautta kun maksoi niin meni viikko siinä että tilaus eteni toimitusvaiheeseen, eli 15.2 tuli s.postilla toimitustiedot ja dp saapui 24.2 käsintäytetyn takuukuitin kera. Vielä en vaihtanut tuota kun kerään vähän muuta osaa samalla vaihdettavaksi.
Odottelen vielä lämpöisempiä kelejä niin on hyvä pihalla tehdä ja hitsuuttelen samalla dpf pöntön sisälle suoran putken, jotta saa kuminat ja kaikumisen pois.
E. Pieniä huomioita tosta puolanpoikien tekeleestä:
Päältäpäin oikein laadukkaan oloinen ja siisti, sisällä näkyy siistimättömiä sahauspurseita ja mitään saumoista ei tietenkään ole hitsattu molemmin puolin, lambdaholkeissa ei edes läpi. Lisäksi turbonlaipan reiät porattu 'sinnepäin', kahta reikää sai ensin porailla ja sen jälkeen vingutella hyvän tovin että sopi.
Viimeksi muokannut vV8m5; 16.6.2021, 23:21.
- 1 like
Comment
-
[Tuliko hyvät soundit?
Ajattelin itse vetää takapöntöt veke ja suorat putket tilalle. Kokeilin jo tyhjätä pöntön, mutta ei vaikuttanut ääneen yhtään!
Tosin ei vedetty pöntön sisään suoraa putkea, koska olisi aika isosti pitänyt leikata auki, jotta olis kunnolla päässyt hitsaamaan putket.
Kovasti vaimentaa hiukkasloukku ääniä kyllä. Ja takapönttökin, joka avattiin, oli täysin puhdas, kirkasta peltiä, ei nokihiukkastakaan missään!
Jos viitsit, niin laitapa vaikka youtubeen ääninäytettä?
Comment
-
Tarkoitus oli juhannusviikolla tämä saada ajoon ja ottaa videonpätkää, mutta auto oli toista mieltä. Kansi-/venttiiliremonttia vaatii hän.
Tuo 3" dp on sen verta iso, että 2.5" joustoputkiosan laippa jää pieneksi vaikka reikäjako tietty sopi. 3" putkesta jäi n. millin avoimet raot näkymään sen joustoputkiosan laipan takaa. Pulttasin ne kiinni ja hitsasin tiiviiksi, kun tuollaisenaan se koko paketti sopi työnnettäväksi alakautta. Että jos jälkiviisaana miettii niin olisi pitänyt tilata myös se joustoputkiosa RM-motorsilta tai teettää uusi. Todennäköisesti 2.5" dp olisi sopinut pienemmällä vaivalla.
Mä en aukonut dpfää ollenkaan, vaan taivutin 55mm putkesta sopivan käyrän ja työnsin sen sisään vähän kuten työntötankokoneisen jenkin nokka-akseli sovitetaan koneeseen. Vinguttelin dpfän toisesta päästä vaan hitsiä sisältä että oli hivenen pelivaraa käännellä 55mm putkea.
Takapönttöjen poisto toi ainakin B7ssa kevyehkön mureuden ääneen, sekin toki vaikuttaa minkä kokoista putkea käyttää ja millaiset ulostulot. Ja A5ssä voi olla vapaammin virtaavat pöntöt jo valmiiksi vs vanha b7. Huomattava parannus tuli vetoalueeseen, suorilla putkilla jaksaa vetää punarajalle asti puutumatta kun isoilla vakiopöntöillä veto alkoi puutua jo 3500rpm jälkeen.
B7aa ja A5:ttä ei voi oikein vertailla, kun koneissa eroa ja putkisto erilainen. Tai ainakin se miten putki lähtee turbolta on A5ssä paljon järkevämmin sovitettu eikä todellakaan noin ahdas. Youtubesta (ja myös tästä keskustelusta aikaisemmista viesteistä) löytyy hyviä ääninäytteitä näistä 3.0tdi vehkeistä isolla putkella. Esim Darkside Developmentsin kanavalta parista a5stä.
https://youtu.be/_ibMZyBw7rgViimeksi muokannut vV8m5; 23.7.2021, 23:50.
- 1 like
Comment
Comment