Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Avf tehon puute?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Avf tehon puute?

    Elikkäs tuli ostettua tuommonen b6 korinen 1.9tdiq itelle(ensimmäinen diiseli mulla) noin kuukaus sitten.auto on edellisen omistajan mukaan lastutettu(160hv/380nm).mutta kun tuntuu että ei jaksa vetää ihan normaalilla tavalla.Entinen b6 1.8tq lastutettuna veti ies joten kuten,mutta tämä diiseli ei...Pitäs kait tuo kori nyt 380nm liikkua?vai?

    Ensimmäinen epäilys oli tietenkin tuo ilmamassamittari,mutta isäukon b5 pitäisi olla sama niin siitä kokeiltiin niin ei mitään vaikutusta.Sitten tullut mieleen tuo tandempumppu,olisko syyllinen?
    Ensimmäinen mielipide autosta oli koeajolla että jarruissa ei ole herkkyyttä.
    Mitä kaikkea tuo tandempumppu säätää?ahtimensiipiä,polttoainetta,jarruja???

    #2
    Eikäs siinä tandemissa ole polttoaine ja alipainepumppu.
    Lastutettu 1.8t on vähän huono vertailukohta.

    Vikakoodit tietysti kannattaa kattoa muutenkin, kun on tuore auto.

    Comment


    • #3
      Toi on kuitenkin aika painava auto.. Omassa on Finturbo rautaa ja Findieselin ohjelma = 180hv/400 nm niin kulki kaverin mukaan paremmin kun sen 1.8tq joka oli ohjelmoitu. tämän huomasi jo ihan kun vieressä istui.
      Oma b6 vetää kuitenkin niin tasaisesti 4500 asti että ei siinäkään tuo kiihtyvyys kovin hyvin tunnu,huomaa mittarista vaan että suht hyvin kiihtyy tonni keijuksi. Ero vakioon on tosin huomattava,kannattaa varmaan kokeilla ajaa vakiolla ja sitten omalla niin on vähän vertailupohjaa.

      Comment


        #4
        Jarruista sen verran, että mulla meni kaikki jarruletkut vaihtoon syksyllä. Oli ennen remonttia paljon paremman tuntuset ja herkät. Tilalle tuli jotkut AD varaosa-letkut, herkkyys ja teho hävisi ja tuntui siltä että poljin painuu paljon syvemmälle kuin aikaisemmin. Käytin koeajon jälkeen uudestaan korjaamolla joka teki rempat ja olivat sitä mieltä että toimii niin kuin pitääkin, ei vuotoja tai ilmaa järjestelmässä.

        Mullakin tuntuu aika huonolta tuo kulku, 3000 kierroksen jälkeen ei vetoja. Kannattanee vilkaista imusarjaan, onko kertynyt karstaa EGR:n takia tai ilmanputsarin vaihtoa yms.

        Comment


        • #5
          Jos jostain löydät sulaa paikkaa niin kokeile ottaa vetoja esim. kolmosella 40-100km/h tai 60-100km/h ja aika mihin menee, niin voisi saada vähän vertailupohjaa. Tietty jos vcds (vag-com) löytyy niin voisit kattella kolmosella vetoja ottaen mitä arvoja toteutuu maffin lukuja tarkkailtaessa.

          Comment


          • #6
            Vakiona noista PD laitteista loppuu hönkä likimain 3000 kierroksen kohdalla. Varsinkin 115 heppasessa mallissa.

            Katselisin hieman logeja, paljonko ahtaa ja millaisia arvoja se MAF antaa. Noista jo pääsee hieman kärylle. Samoin syöttöjen määrää voi luurailla, onko ne ok.

            Comment


            • #7
              Noniin, yks letku huonosti kiinni, johan kulkee kivasti uudella MAF:lla :)
              Viimeksi muokannut AkseliPorakorpi; 14.1.2012, 19:07. Perustelu: ebin

              Comment


              • #8
                Mikäs letku siellä oli huonosti kiinni?

                Comment


                • #9
                  Vikakoodit luettu.Ei vikoja.Mulla on tuommonen e-scanneri niin aika hankala lukea tuota dataa.pitäis hommata tuo oikea kaapeli niin sais lukea ajossa dataa. Tuosta Tandempumpusta vielä,huomasin tuossa että siellä oli paikattu yhden nipan luota liitos,lämpötila-anturin yläpuolelta.liitos vinkuu kun letkua kääntää.Nähtävästi murtunut koko pumpun rungosta. :/

                  Comment


                  • #10
                    Semmonen "ominaisuus" tuli vielä mieleen että kylmänä todella huono alavääntö,sammuu käytännössä kun yrittää lähteä liikenteeseen.joutuu kytkimellä kyllä auttamaan.Turbo oli vaihdettu edellisen omistajan toimesta noin 30tkm sitten alkuperäiseen.

                    Comment


                    • #11
                      koska jakopää tehty? Ajoitus paikallaan.. Omassa oli aikalailla vittumaista lähteä kylmänä liikkeelle ku sammu aina. Hihnarempanjälkeen parani paljon. Siihen päälle hehkut ja ahtovuotojen paikallistaminen.

                      Comment


                      • #12
                        Jakopää tehty pikkusen ennen tuota turbon vaihtoa,eli noin 30tkm sitten.hehkut pelaa,ei ole niitten kanssa ollut ongelmia.nuo ahtovuodot tietenkin olis hyvä tutkia.

                        Comment


                        • #13
                          Omassa ex pumpparissa tuli myös alapäähän selvä väännöttömyyden tunne. Tahtoi sammua liikkeelle lähdöissä. Nokka-akselin rattaasta hieman säätöä ja voima siirtyi sinne minne kuuluu, oli turhan ylhäällä käyttöä ajatellen. Voi olla hyvinkin pienestä säädöstä kiinni, koko säätelyn ajan pysyi vcds:n mukaan "rajoissa" mutta eroa oli silti selvästi.

                          Comment


                          • #14
                            Vuodot alipaineletkuissa aiheutti omassa autossani sen, että kylmänä sammui paljon herkemmin liikkeelle lähdössä eikä ollut kunnolla alavääntöjä.

                            Comment


                            • #15
                              jatkoa....

                              Taidanpa palata omaan aiheeseen...Aikaa,rahaa ja olutta kulunut....Tandempumppu vaihdettu,jarrut herkisty mutta teho ei kasvanut.Edellisestä pumpusta oli tuo "isoin" nippa jotenkin hajonnut ja yritetty sitä sitten korjata jollain kitillä.Nippa oli murtunut juuresta. Uuden pumpun ostin tuolta: http://www.ebay.de/itm/Vakuumpumpe-K...ht_4838wt_1044

                              Seuraavaksi kunhan syksyn metsästyksiltä kerkeää niin varmaan imusarja irti ja katsotaan onko 278tkm ajetussa autossa karstaa/nokea,samalla taidan vilkasta venttiilikopan sisälle...sitten kaikki alipaine letkut vaihtoon...Paljonkohan suurin piirtein tuota letkua on tarvitsee,riittääkö 10m???

                              Comment


                              • #16
                                Itse vaihtelin aikanaan noita letkuja sinne imusarjan ja egr:n tienoilta mitkä menee keulaa kohti ja ilmanputsarin / oik. valoumpion taakse. Pari kolme metriä riittää noihin paikkoihin ainakin.

                                Comment

                                Working...
                                X