Pumpun hihna poikki?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
3.0 TDI sammuu tyhjäkäynnillä
Collapse
X
-
Alkuperäinen kirjoittaja TPL Näytä viestiMinullakin kone alkoi sammuilemaan lämpimänä melko usein. Testasin useamman kerran sammumisen jälkeen suihkuttaa kylmäsprayta tuohon N290 venttiliin ja sen jälkeen kone lähti aina käyntiin eikä sammunut uudelleen. Vaihdoin sitten tuon venttiilin eilen (4F-kopassa vaati öljynsuodatinkotelon irrotuksen että pääsi pultteihin käsiksi), mutta tänään taas sammui lämpimänä käynnistyksen jälkeen. Voisko vika olla kuitenkin tankin pumpussa, vai sainko vaan viallisen N290:n? Sammumisen jälkeen kirkkaassa polttoaineletkussa menee paljon ilmaa.
Edit: vikakoodina tässäkin se fuel pressure regulation. Autolla ajettu 240tkm, joten kait se tankin pumppu alkaa muutenkin olemaan jo vaihtoiässä.Viimeksi muokannut korbimotors; 27.6.2016, 19:51.
Comment
-
öljynsuodatin kotelosta ei saanut yhtä torxia aukeamaan kun sinne ei saanut avainta ei sitten mistään välistä. No sitten se piti purkaa hanttarinpuolen imusarja. Sitten pääsi jotenkuten nypläämään kaikki 3 torxia auki tuosta määränsäätimestä ja vaihdettua uuden tilalle. Tuota imusarjaa ei saanut nostettua pois ennekuin otti polttoaine putkia pois siitä päältä edestä. Miten nyt kun tuon laittaa nippuun niin miten ilmaus tapahtuu polttoainepuolelle?
Comment
-
-
Olisi kiva saada auto toimimaan kunnolla ensi kesänäkin, joten onko kukaan saanut ratkaistua tuota lämpimien kelien sammumisongelmaa? Lämpimillä kesäkeleillä kun kone on lämmin ja auto seisonut 10-60min niin käynnistyksen jälkeen kierrokset alkavat heittelehtimään, vikavalo syttyy ja kone sammuu. Pysyy taas käynnissä 5-30min odottelun jälkeen tai jos suihkuttaa kylmäspraytä määränsäätimeen. Sammumisen jälkeen koneen päällä olevassa läpiväkyvässä polttoaineletkussa kulkee paljon ilmakuplia ja vikakoodi on alhainen polttoaineen paine tyhjäkäynnillä.
Tähän mennessä olen vaihtanut: määränsäädin, pumpun hihna, tankkipumppu ja suuttimet, eikä millään ollut vaikutusta ongelmaan.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Puuhapete Näytä viestiNo jostain se saa ilmaa ja siitä pitäisi päästä eroon. Suodatin, letkut tms?
Jos joku osaa auttaa niin maksan siitä sille kuka tuon ongelman saa korjattua.
Enään on tuo N276 ja G410 anturi joita ei ole vaihdettu. Kalliita kokeiluja vaan tuollaiset anturi ostokset summassa.
Pulla,? Joko osaisit antaa jotain tietoa ongelmaan?Viimeksi muokannut korbimotors; 22.12.2016, 20:15.
Comment
-
audi a6 3.0tdi ei enään käynnisty
mikä voisi olla vikana kun auto sammui yhtäkkiä ilman mitään varoituksia ja sen jälkeen ei enää käynnistynyt. tänään katsoin vikakoodit läpi ja kaikki ok,sulakkeet ja kokeilin laittaa toisen akun suoraan piuhoilla syöttöpumpun liittimeen ja käynnistää niin toimi mutta sitten kun laitoin auton liittimen takaisin kiinni niin kävi 2min ja taas sammu. korkepainepumpulle menevästä läpinäkyvästä letkusta näkee että diisseli ei virtaa sulavasti vaan pyörii epämääräisesti onko normaalia vai pääseekö jostain ilmaa pumpulle?
Comment
-
-
vikakoodit katottu moneen kertaan läpi eikä mitään? ei vieläkää tule virtaa siirtopumpun piuhalle eikä vcdsälläkään löydy mitään tietoa?
ja siis railin paine oli startatessa muistaakseni 147? kuulemma liian vähän?Viimeksi muokannut Killeri; 28.3.2017, 16:50. Perustelu: Älä tee heti perään uutta viestiä, vaan editoi vanhaa.
Comment
-
17471
Samaa vikakoodia 17471 pukkasi ja auto saamahteli tyhjäkäynnillä silloin tällöin...vaihdettu korkeapainepumpun määränsäädin (finjectorilta) ja ei ole nyt sen jälkeen sammahdellut.
Comment
-
Onko näihin vikoihin löytynyt ratkaisua? Samaa vikaa itsellä. Sammui suoraan ajosta 2 kertaa, antoi useammin p0088 koodin ja kerran p0087, eli rail paine liian korkea ja matala. Auto meni myös limp modeen useasti. Katsottiin hpfp määränsäädin, ei metalliromua siellä. Suuttimien ohivuoto ihan normaalia, ei mitään suurta havaittu. Auto on myös antanut muutaman kuukauden verran koodin että dpf täynnä. Voisiko tuo dpf tukkoisuus oireilla tämmöisinä vikoina? Netistä löytyi tietoa että joku oli samaa vikaa etsinyt ja syy oli lopulta ollut täysi dpf.
Comment
-
Pa-suodatin vaihdettu, eipä vaikuttanut mitenkään. Rail paineet heittelee 150-300bar tyhjäkäynnillä ja suodattimen vaihdon jälkeen sammui taas risteykseen hiljentäessä ja antoi p0087 vikakoodin. Tilasin uuden määränsäätimen, katsotaan korjaantuuko sillä.
Mutta mitä sanotte, voiko tukossa oleva dpf oireilla rail paineen vikoina? Auto tosiaan A6 4f 3.0tdi -09 ja ajettu 260tkm.
Comment
-
Ensin hävis tehot pidemmissä ohituksissa eikä tullut vikavaloja tai muuta näkyviin. Testerin mukaan hiukkassuodatin tukossa (360 tkm) ja joku pakokaasu lämpöanturi tilapäinen ongelma. Hiukkassuodatin tyhjäksi ja ohjelmointina se ja pakokaasun kierrätys pois ja samalla koneeseen 50 hv tehoja ja 100 vääntöä. "kaikki" toimii, mutta kun auton starttaa käyntiin niin välillä se sammuu ihan heti tai meinaa sammua. Ei minkäänlaisia vikavaloja tai merkintöjä testeriin. Epäiltiin jos ohjelmoinnissa joku oli mennyt pieleen ja tyhjennettiin kone ja asennettiin uudestaa, mutta sama starttaa / sammuu jäi. Hyviä ideoita kaivattaisiin?
Comment
-
Dieselin korkeanpainepumppu taitaa olla remmivetoinen, joten hampaat voi kulua noista jopa sileäksi. Lisäksi korkeapainepumppupuolella voinee venttiileissä ja itse pumpussa olla vikaa, joka oireilisi käynnistymättömyytenä ja vetojen alenemisena. Ensimmäisenä lukisin autosta VAG-spesifisellä testerillä koodit (VCDS), koska OBD2-lukijat eivät välttämättä pääse käsiksi kaikkiin vikakoodeihin ja anturidataan.
Comment
Comment