Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

3.0 TDI sammuu tyhjäkäynnillä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #61
    Pumpun hihna poikki?

    Comment


    • #62
      Varmaan siirtopumppu menny tankin sisältä jos ei tuu ees suodattimelle löpöä. Löytyköhän ny muistaakseeni takapenkin alta pelkäjän puolelta. Eka tietenkin kannattaa mittaa tuleeko pumpulle ees virtaa, ennenku lähtee sitä nostaa pois.

      Comment


      • #63
        Alkuperäinen kirjoittaja TPL Näytä viesti
        Minullakin kone alkoi sammuilemaan lämpimänä melko usein. Testasin useamman kerran sammumisen jälkeen suihkuttaa kylmäsprayta tuohon N290 venttiliin ja sen jälkeen kone lähti aina käyntiin eikä sammunut uudelleen. Vaihdoin sitten tuon venttiilin eilen (4F-kopassa vaati öljynsuodatinkotelon irrotuksen että pääsi pultteihin käsiksi), mutta tänään taas sammui lämpimänä käynnistyksen jälkeen. Voisko vika olla kuitenkin tankin pumpussa, vai sainko vaan viallisen N290:n? Sammumisen jälkeen kirkkaassa polttoaineletkussa menee paljon ilmaa.

        Edit: vikakoodina tässäkin se fuel pressure regulation. Autolla ajettu 240tkm, joten kait se tankin pumppu alkaa muutenkin olemaan jo vaihtoiässä.
        Onko tuossa 4F kopassa samassa paikassa kuin -05 audi A4 3.0tdi koneessa tuo määränsäädin? katsoin eilen että jos meinaa tuon N290 säätimen vaihtaa niin öljynsuodattimen jalan/kotelon joutuu kyllä irroittamaan että pääsee pyörittämään nuo 3 torxia auki (muistaako joku nuiden torxien kokoa ulkoa) . Onko minkälainen homma irroittaa tuo öljynsuodattimen jalka/kotelo ? Mitä nopeasti vilkasin niin kuusiokoloruuveja sielä näytti olevan. Tarviiko öljyt laskea ennenkuin irroittaa tuo kotelosysteemin? Meinaan vaan kun vasta vaihdettu öljyt niin ei viitsis laittaa pois uusia öljyjä.
        Viimeksi muokannut korbimotors; 27.6.2016, 19:51.

        Comment


        • #64
          öljynsuodatin kotelosta ei saanut yhtä torxia aukeamaan kun sinne ei saanut avainta ei sitten mistään välistä. No sitten se piti purkaa hanttarinpuolen imusarja. Sitten pääsi jotenkuten nypläämään kaikki 3 torxia auki tuosta määränsäätimestä ja vaihdettua uuden tilalle. Tuota imusarjaa ei saanut nostettua pois ennekuin otti polttoaine putkia pois siitä päältä edestä. Miten nyt kun tuon laittaa nippuun niin miten ilmaus tapahtuu polttoainepuolelle?

          Comment


            #65
            Ei tarvii ilmata.

            Comment


            • #66
              Joo ei tarvinu ilmata, vähän enempi vaan sahautti. No tulipahan samalla putsattua imusarjakin, oli melko kakkasessa kunnossa 329tkm jälkeen.
              Viimeksi muokannut Killeri; 30.6.2016, 23:37. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

              Comment


                #67
                Olisi kiva saada auto toimimaan kunnolla ensi kesänäkin, joten onko kukaan saanut ratkaistua tuota lämpimien kelien sammumisongelmaa? Lämpimillä kesäkeleillä kun kone on lämmin ja auto seisonut 10-60min niin käynnistyksen jälkeen kierrokset alkavat heittelehtimään, vikavalo syttyy ja kone sammuu. Pysyy taas käynnissä 5-30min odottelun jälkeen tai jos suihkuttaa kylmäspraytä määränsäätimeen. Sammumisen jälkeen koneen päällä olevassa läpiväkyvässä polttoaineletkussa kulkee paljon ilmakuplia ja vikakoodi on alhainen polttoaineen paine tyhjäkäynnillä.

                Tähän mennessä olen vaihtanut: määränsäädin, pumpun hihna, tankkipumppu ja suuttimet, eikä millään ollut vaikutusta ongelmaan.

                Comment


                  #68
                  No jostain se saa ilmaa ja siitä pitäisi päästä eroon. Suodatin, letkut tms?

                  Comment


                  • #69
                    Alkuperäinen kirjoittaja Puuhapete Näytä viesti
                    No jostain se saa ilmaa ja siitä pitäisi päästä eroon. Suodatin, letkut tms?
                    Voi olla toki tuo ilma ongelmakin, mutta en oikein jaksa siihenkään uskoa. Jos se olis ilma vika Niin miksi se ei sit revi niitä ilmoja sillon kun on vaikka reilu 5 astetta kylmempi ilma, tuo raja on aika maaginen +20 ->. Mulla Itsellä täysin sama ongelma ollut jo 5 vuotta. Eli kun ilmat lämpiää sinne +20 paikkeille niin lämpimän koneen kun laitat uudestaan käyntiin niin. 30min seisonnan jälkeen niin tulee tuo kyseinen ongelma. Määränsäädin(N290) sekä G247 on vaihdettu mut ed.sama vika lämpimillä ilmoilla. Jos lämmintä on esim. N. +10-15 nii ei koskaan mitään ongelmia. Eikait me tuon TPL:n kans olla ainoat 3.0tdi:n omistajat kenellä on tuo vee-mäinen ongelma kesällä lämpimillä ilmoilla??
                    Jos joku osaa auttaa niin maksan siitä sille kuka tuon ongelman saa korjattua.
                    Enään on tuo N276 ja G410 anturi joita ei ole vaihdettu. Kalliita kokeiluja vaan tuollaiset anturi ostokset summassa.
                    Pulla,? Joko osaisit antaa jotain tietoa ongelmaan?
                    Viimeksi muokannut korbimotors; 22.12.2016, 20:15.

                    Comment


                    • #70
                      Suuttimet tod.näk falskaa. Voi olla tehneet tuhojaan myös kanteen.
                      Ittellä toteutui toi skenaario. Audicenteriltä tuli kylmää diagnoosia

                      Comment


                        #71
                        Ei siis suutinten vaihtokaan auttanut mulla. Edellisetkään eivät falskanneet vaan olivat tukossa.

                        Comment


                          #72
                          Toimiiko tuo säätimen jäähdyttäminen aina? Olikohan tässä PWM-ohjattu siirtopumppu? Mittaahan seuraavaksi pumpun jännitettä. Myös tuon säätimen jännitettä voisi mitata, että muuttuuko mitenkään.

                          Comment


                            #73
                            Vähän myöhäinen vastaus, mutta jäähdyttäminen vaikuttaisi toimivan aina kunhan jäähdyttää riittävästi. Korbimotorsilla on enemmän kokemusta tästä.

                            En tiedä siirtopumpun ohjauksesta ja miten noita jännitteitä pitäisi mitata...

                            Comment


                            • #74
                              audi a6 3.0tdi ei enään käynnisty

                              mikä voisi olla vikana kun auto sammui yhtäkkiä ilman mitään varoituksia ja sen jälkeen ei enää käynnistynyt. tänään katsoin vikakoodit läpi ja kaikki ok,sulakkeet ja kokeilin laittaa toisen akun suoraan piuhoilla syöttöpumpun liittimeen ja käynnistää niin toimi mutta sitten kun laitoin auton liittimen takaisin kiinni niin kävi 2min ja taas sammu. korkepainepumpulle menevästä läpinäkyvästä letkusta näkee että diisseli ei virtaa sulavasti vaan pyörii epämääräisesti onko normaalia vai pääseekö jostain ilmaa pumpulle?

                              Comment


                              • #75
                                Korkeapainepumpun hihna?

                                Comment


                                • #76
                                  No jos sinne tankin pumpun liittimeen tulee virta niin sit tankin pumppu sanonu sopmuksen irti.

                                  Comment


                                  • #77
                                    auton liittimelle ei tullu virtaa kun pisti mittarin kiinni ja yritti käynnistää mutta sitten kun pyöritti pumppua erillisellä akulla piuhoilla ja käynnisti niin toimi sitten sammutin ja laitoin auton liittimen kiinni niin toimi sen 2min ja sammui kuin seinään?

                                    Comment


                                    • #78
                                      No vikahan on et siirtopumpulle ei tule virtaa, se mstä se johtuu ni on monia mahdolisuuksia.

                                      Comment


                                      • #79
                                        vikakoodit katottu moneen kertaan läpi eikä mitään? ei vieläkää tule virtaa siirtopumpun piuhalle eikä vcdsälläkään löydy mitään tietoa?

                                        ja siis railin paine oli startatessa muistaakseni 147? kuulemma liian vähän?
                                        Viimeksi muokannut Killeri; 28.3.2017, 16:50. Perustelu: Älä tee heti perään uutta viestiä, vaan editoi vanhaa.

                                        Comment


                                        • #80
                                          Onko suuttimet jo korjattu? voi vaikuttaa myös tähän ja siihen että laatikko nykii. omassa nytkähti kun laitto cuiren päälle kun suuttimet paskana. siis toiseen ketjuun viitaten

                                          Comment


                                          • #81
                                            17471

                                            Samaa vikakoodia 17471 pukkasi ja auto saamahteli tyhjäkäynnillä silloin tällöin...vaihdettu korkeapainepumpun määränsäädin (finjectorilta) ja ei ole nyt sen jälkeen sammahdellut.

                                            Comment


                                            • #82
                                              Onko näihin vikoihin löytynyt ratkaisua? Samaa vikaa itsellä. Sammui suoraan ajosta 2 kertaa, antoi useammin p0088 koodin ja kerran p0087, eli rail paine liian korkea ja matala. Auto meni myös limp modeen useasti. Katsottiin hpfp määränsäädin, ei metalliromua siellä. Suuttimien ohivuoto ihan normaalia, ei mitään suurta havaittu. Auto on myös antanut muutaman kuukauden verran koodin että dpf täynnä. Voisiko tuo dpf tukkoisuus oireilla tämmöisinä vikoina? Netistä löytyi tietoa että joku oli samaa vikaa etsinyt ja syy oli lopulta ollut täysi dpf.

                                              Comment


                                              • #83
                                                Pa-suodatin vaihdettu, eipä vaikuttanut mitenkään. Rail paineet heittelee 150-300bar tyhjäkäynnillä ja suodattimen vaihdon jälkeen sammui taas risteykseen hiljentäessä ja antoi p0087 vikakoodin. Tilasin uuden määränsäätimen, katsotaan korjaantuuko sillä.

                                                Mutta mitä sanotte, voiko tukossa oleva dpf oireilla rail paineen vikoina? Auto tosiaan A6 4f 3.0tdi -09 ja ajettu 260tkm.

                                                Comment


                                                • #84
                                                  Itse itselleni vastaten: mitä minä sanoin, määränsäädinhän se oli. Ei heittele paineet eikä sammuile enään.

                                                  Comment


                                                  • #85
                                                    Jatketaanpa yksinpuhelua. Itku pitkästä ilosta, P0087 lävähti taas tauluun ja käynti pikkuisen epätasaista tyhjäkäynnillä. Paineensäädin seuraavaksi? Voisko syy kuitenkin olla tukossa oleva dpf?

                                                    Comment


                                                      #86
                                                      Onko siellä nyt tarkistettu pumpun kunto ja että pumpun jako on oikein?

                                                      Comment


                                                        #87
                                                        Sinulla on varmaan bemaristitaustaa, kun dpf on ehdokas kaikkiin vikoihin :)

                                                        Ei tosiaan voi olla vika siellä, jos kiskopaine ei ole ok.

                                                        Comment


                                                        • #88
                                                          Ensin hävis tehot pidemmissä ohituksissa eikä tullut vikavaloja tai muuta näkyviin. Testerin mukaan hiukkassuodatin tukossa (360 tkm) ja joku pakokaasu lämpöanturi tilapäinen ongelma. Hiukkassuodatin tyhjäksi ja ohjelmointina se ja pakokaasun kierrätys pois ja samalla koneeseen 50 hv tehoja ja 100 vääntöä. "kaikki" toimii, mutta kun auton starttaa käyntiin niin välillä se sammuu ihan heti tai meinaa sammua. Ei minkäänlaisia vikavaloja tai merkintöjä testeriin. Epäiltiin jos ohjelmoinnissa joku oli mennyt pieleen ja tyhjennettiin kone ja asennettiin uudestaa, mutta sama starttaa / sammuu jäi. Hyviä ideoita kaivattaisiin?

                                                          Comment


                                                          • #89
                                                            Dieselin korkeanpainepumppu taitaa olla remmivetoinen, joten hampaat voi kulua noista jopa sileäksi. Lisäksi korkeapainepumppupuolella voinee venttiileissä ja itse pumpussa olla vikaa, joka oireilisi käynnistymättömyytenä ja vetojen alenemisena. Ensimmäisenä lukisin autosta VAG-spesifisellä testerillä koodit (VCDS), koska OBD2-lukijat eivät välttämättä pääse käsiksi kaikkiin vikakoodeihin ja anturidataan.

                                                            Comment


                                                              #90
                                                              Tankkipumppu tekee samaa, milloin viimeksi vaihdettu? Kestoikä jossain 100-150tkm/pumppu

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X