Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 1.9TDI 85kW 2000 Tehot katoaa aina välillä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A4 1.9TDI 85kW 2000 Tehot katoaa aina välillä?

    Tehot häviää aina välillä. Kulkee tukkosesti ja ei poistu uudelleen käynnistämisellä. Välillä ku seisoo jonku 30 min ni sit on tehot taas tallella. Joskus ei vikaa esiinny ollenkaan.
    Mistähän kannatas vikaa alkaa ettimään? Ilmamassamittari sökö?

    #2
    Mahdollisuuksia voi olla paljonkin. Vikakoodeja luettu? Jos ei, niin siitä on hyvä aloittaa.

    Comment


    • #3
      Ei oo luettu ton vian ilmenemisen jälkeen. Ja nyt on vähän huonot mahollisuudet luetuttaa vikakoodit.
      Ja unohtu sanoa että toi vika ilmenee useinmiten kylmällä koneella, sillon ku ei oo ollu lämmityksessä.
      Viimeksi muokannut autisa; 30.12.2011, 21:52.

      Comment


      • #4
        VNT alipaineletkuissa kondenssia joka jäätää eikä toimi kunnolla, ennenkuin lämpenee. Vika voi olla samasta syystä myös N75. Mutta varmuus tulee, kunhan saat ne koodit ulos. Onko vika siis ahtojen puute vaiko ilman mittaus ongelma (MAF) vai jokin muu.

        Comment


        • #5
          Taitaa sitte tulla helpommaks ja halvemmaks, hommaa se obd kaapeli ku käyttää jossai luetettavana.
          Ja nyt oon aika varma että toi ongelma on vaan sillon ku lähtee ajelee kylmällä koneella. Ku nyt on ollu aina lämmityksessä tai kone valmiiks lämmin ku oon lähteny ajamaan, ja tehot on ollu aina tallella.

          Comment


          • #6
            Vikakoodit luettu:

            -------------------------------------------------------------------------------
            Address 01: Engine Labels: 038-906-019-AJM.LBL
            Controller: 038 906 019 AN
            Component: 1,9l R4 EDC 0000SG 1301
            Coding: 00002
            Shop #: WSC 06435
            VCID: 63B92C8FE25B
            No fault code found.
            Readiness: N/A

            -------------------------------------------------------------------------------
            Address 03: ABS Brakes Labels: 8E0-614-111-ASR.LBL
            Controller: 3B0 614 111
            Component: ABS/ASR 5.3 FRONT D00
            Coding: 00012
            Shop #: WSC 06435
            VCID: D3D97C4F32FB
            No fault code found.

            Comment


              #7
              Katti tukossa tai muuten pakoputkistossa jotain vastustusta?

              Comment


              • #8
                Mitäs maffi arvot ja ahtopaineet näyttää ajossa?

                Comment


                • #9
                  Oon koittanu saada noita katottuu. Mut ei taida onnistuu VCDS-Litellä ku ei oo rekisteröity. Meinaakko noita arvoja sillonku tehot on kadoksissa vai ihan sillee ku ne on tallella? Ku ei oo ollu tehot hukassa ku vaan sillonku jättää lämmittämättä auton, eli lähtee kylmällä koneella.

                  Tarkennusta vielä että tehot ei tuu takas samalla ku kone lämpenee. Eikä sillonkaa ku kone lämmin ja käynnistää heti uudelleen. Pitää olla jonku ajamatta ja sit koittaa ni taas on tehot tallella.

                  Comment


                  • #10
                    Kyllä tuo sille haiskahtaa, että joku paikka jäätää ja sulaa kun kone lämmittää sen. Noissa alipaineletkuissa voi hyvinkin olla kosteutta, joka aiheuttaa sen, ettei N75 ohjaa kunnolla siipiä. Tuosta kyllä pitäisi tulla yli / ali ahdon vikakoodi, jos noin käy.

                    Noita arvojahan on hyvä verrata silloin, kun vika on päällä ja silloin kun auto toimii oikein. Onko millaisia eroja ahtopaineissa ja toteutuneissa ilmamäärissä.

                    Comment


                    • #11
                      Soitin laakkoselle ja kysyin maffille hintaa. Sanoivat 300e uusi ja 160e vaihto-osana. Pyysin niiltä varaosanumeron tohon audiin sopivaan maffiin. Kävin kans yhes liikkeessä kyselemässä makso uusi 160e. Sitte löysin yhestä paikkaa uuden 60e. Vois varmaa ostaa ja vaihtaa ku edellisestä vaihdostakaan ei tietoakaan.

                      Comment


                      • #12
                        Ja osta marmorilta se 160€ hintainen, saat kahden vuoden takuunkin.

                        Noista halpiksista ei koskaan tiedä, saattaa toimia kyllä hetken mutta sitten alkaa ongelmat.
                        Ellet sitten ole varma, että se halpa on varmasti aito Bosch.

                        Comment


                          #13
                          MAP-anturia kannattaa tutkia jäätymisen takia. Joitakin tapauksia on ollut, joissa map on jäätynyt näyttämään tiettyä painetta ja samalla on egr:n ohjaus ollut mitä sattuu. Mittamalla alipaineet, saa tietoa ohjauksen toiminnasta.

                          Comment


                          • #14
                            Bosch se on mut ei takuuta. Ja yhessä paikkaa bosch 113e ja vuoden takuu.

                            Comment


                            • #15
                              Tollasta sain maffin arvoiks. Sillon ku tehot tallella.
                              Jos joku viittis valasta miten ne alipaineet mitataan?

                              2457 345.0 333.2 61.4
                              2457 1170.0 333.2 61.8
                              2541 850.0 700.7 4.8
                              2688 850.0 1136.8 4.8
                              2835 850.0 857.5 4.8
                              2898 850.0 975.1 4.8
                              2961 850.0 975.1 4.8
                              3066 850.0 965.3 4.8
                              3171 850.0 965.3 4.8
                              3255 850.0 921.2 4.8
                              3318 850.0 906.5 4.8
                              3402 850.0 906.5 4.8
                              3507 850.0 926.1 4.8
                              3633 850.0 901.6 4.8
                              3528 550.0 847.7 4.8
                              Viimeksi muokannut autisa; 6.1.2012, 17:54.

                              Comment


                                #16
                                Ei noissa mitään vikaa ole, vaikkei nyt aivan tuoreimmillaan näytä olevan.
                                Uusi Maffi huitelisi siellä 1100 pinnassa.

                                Comment


                                  #17
                                  Ahtimen kellon ohjausletkusta haaroitus alipainemittarille, sitten vaan mittarin osoittimen seuraamista.

                                  Comment


                                  • #18
                                    MAF:iin saa tarvikeliikkeestä myös pelkkää "sydäntä" Pierpurgina n. 75e:llä, vaihtaa sen sitten alkuperäisen rungon sisään.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Tollasta näytti maffin arvot ku tehot kadoksissa.
                                      Miten voi ahtopaineet kattoa, mikä group? Vai voiko niitä kattoa ees vag comilla?
                                      Nyt on vag-com 311.2N Fully Registered / Activated

                                      2478 470.0 455.7 58.6
                                      2520 875.0 602.7 4.8
                                      2604 850.0 1053.5 4.8
                                      2709 850.0 1244.6 4.8
                                      2835 850.0 1009.4 4.8
                                      2919 850.0 1019.2 4.8
                                      3024 850.0 1004.5 4.8
                                      3129 850.0 980.0 4.8
                                      3213 850.0 960.4 4.8
                                      3297 850.0 931.0 4.8
                                      3402 850.0 916.3 4.8
                                      3486 850.0 921.2 4.8
                                      3570 850.0 911.4 4.8
                                      3654 850.0 906.5 4.8
                                      3633 845.0 730.1 4.8

                                      Comment


                                      • #20
                                        MAF näyttäisi olevan ihan ok kunnossa. Siitä ei voi johtua tukkoisuus.

                                        Ahtopaineet näkyy engine, meas blocks. Tuolta 008 - 011, en muista ulkoa. Mutta kohdassa näkyy boost pressure. Pyydetty (specified) sekä toteutunut (actual). Toteutunut on se, mikä kiinnostaa.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Joo täytyy kattoo. Millä vaihteella ja kierros luvulla noi katotaa?

                                          Comment


                                          • #22
                                            Ite oon logitellut 2000rpm ---> 4000rpm nilkka suorana.
                                            E: niin ja kolmosvaihteella

                                            Comment


                                            • #23
                                              En löytäny boost pressurea? Löyty Spec. intake press ja Actual intake press.
                                              Ja noi luvut oli yksikössä mbar.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Tuo on ihan oikea arvo. Eli paine imusarjassa. Ehjällä pitäisi olla jossain 2000 - 2200 paikkeilla. Ohjelmoidussa voi olla enemmänkin, 2400 paikkeilla parhaillaan. Isommalla ahtimella vielä enemmän, mutta nyt kuitenkin kyseessä vakio laite?

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Tollasta näytti, sillonku tehot tallella. Joo on ihan vakio.
                                                  Täytyy viel kattoo mitä näyttää sillonku tehot kadoksissa.

                                                  2478 2203.2 2162.4 70.1
                                                  2583 2193.0 2468.4 68.1
                                                  2625 2182.8 2070.6 57.4
                                                  2730 2162.4 2101.2 62.6
                                                  2856 2152.2 2172.6 66.1
                                                  2940 2131.8 2203.2 67.7
                                                  3045 2121.6 2142.0 66.1
                                                  3150 2111.4 2060.4 64.5
                                                  3234 2111.4 2060.4 65.3
                                                  3339 2101.2 2060.4 65.7
                                                  3444 2091.0 2070.6 66.9
                                                  3528 2091.0 2070.6 66.5
                                                  3612 2091.0 2080.8 65.7

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Nyt on taas testailtu. Eli ei ahda.

                                                    Address 01 -------------------------------------------------------
                                                    Controller: 038 906 019 AN
                                                    Component: 1,9l R4 EDC 0000SG 1301
                                                    Coding: 00002
                                                    Shop #: WSC 06435
                                                    1 Fault Found:
                                                    17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation
                                                    P1556 - 35-00 - -
                                                    Readiness: N/A


                                                    2520 2193.0 1213.8 20.3
                                                    2583 2182.8 1234.2 20.3
                                                    2646 2172.6 1254.6 19.9
                                                    2709 2162.4 1285.2 19.9
                                                    2772 2152.2 1305.6 19.9
                                                    2835 2142.0 1326.0 20.3
                                                    2898 2131.8 1346.4 20.3
                                                    2982 2121.6 1366.8 20.3
                                                    2982 2111.4 1366.8 92.4
                                                    3024 2111.4 1234.2 92.4
                                                    3045 2111.4 1173.0 92.4
                                                    3066 2111.4 1152.6 92.4
                                                    3087 2101.2 1152.6 92.4
                                                    3129 2101.2 1142.4 92.4

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      olikos sitä alipainetta vieläkään mittailtu?

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Ei oo vielä, ku ei oo alipaine mittariakaan. Pääseekö sinne käsiks ilman että täytyy koko autoo purkaa?
                                                        Eli jos ei oo alipainetta ni ahtimen kello hajalla? Tai jollain oli ollu ihan samalaista vikaa AJM koneessa ja ahtimen kello oli vikana.
                                                        Meneeko letku kellolta N75:seen? Vähän ollu huono keli tutkia ku ei oo ollu kunnolla pakkasta.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          letkuhan näkyy kun aukaiset konepellin ja etsit turbon. Siihen vaan haaroitus ja mittari kiinni. Tyhjäkäynnillä pitäisi olla ainakin -0.6 bar alipainetta. Jos ei ole, niin joko alipainelinjassa on vuotoa tai N75 on vainaa. Voi tietty olla kellokin puhkirikki.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Voiko olla alipainelinjassa vuotoa? Jos ahtaa pakkasella lämpimällä koneella tai jos on ollu lohkolämmityksessä. Ja ahtaa myös lämmittämättäki jos ei oo pakkasen puolella.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X