Auto siis A3 2.0tdi, -04, ja s-tronic laatikko(dsg).
Ostaessani viime kesänä auton jolloin ajettu n.225tkm
Auto täryytti ja vapisutti pienemmillä kierroksilla ja tuntui että laittaa laatikko
liian isoa vaihdetta liian aikaisin ja ei pudota tarpeeksi vauhdin hiljennyttyä.
Sekä puistatti autoa myös tyhjäkäynnillä, esim valoissa.
Vaihdettiin takuuna kaksoismassapyörä ja vaihteistoon päivitettiin uusi ohjelma, audin mukaan säädöt oli pahasti pielessä. Silloin epäilivät vielä että pitääkö mekatroniikka yksikkö vaihtaa kanssa(ois ollu n 3 tuhatta e)
Sitten viikon päästä vaihteiston säätöjen tarkastus, ja totesivat että ovat pysyneet, eli mekatroniikka kunnossa ja auto toimi nyt hyvin.
Tuota pientä vapinaa ja täristystä on nyt ilmennyt koko ajan, mutta ei niin pahana kuin silloin.. vapina tuntuu siis vain alle 2000 kierroksilla ja pääosin
suurimmilla vaihteilla maantie nopeuksilla ja kun lähtee esim. 80km/h kiihdyttämään tasaisesti sataseen, sillo rupeaa täristämään koko autoa ja jotenkin tuntuu kuin pätkisi kaasua.
oireet tulee siis kierroksilla pääosin jossain 1200-1800 paikkeilla.
Kun ajan S-asennolla niin tärinöitä ei synny koska pitää pienempää vaihdetta ja kierroksia korkeammalla. Olen kokeillut ajaa manuaalina, ja samat tutinat tuntuu silläkin ajaessa, kun esim 6 vaihteella vauhti pudotetaan 80km/h ja lähdetään rauhallisesti kiihdyttämään takasin sataseen.
Jos autossa on enemmän porukka tai kuormaa, niin tärinät ja vapinat
tuntuu selvemmin ja herkemmin.
Eli on aika inhottava juttu, kun ei viittisi aina jostain 60km/h tai 80 km/h alueelta lähteä aina talla pohjassa.. näinhän auto ei täryytä kun laatikko vaihtaa pari pykällä pienemmälle kaasu pohjassa.. muuten kyllä auto kyllä jyryyttää aika isoilla vaihteilla varsinki maantienopeuksissa.
Olisiko vika nyt sitten suuttimessa tai suuttimissa??
Lueskelin noita kokemuksia multitroniceissa oli jotakin vastaavaa ollut.
Autoon on vaihdettu siis tuo massapyörä ja vaihteisto päivitetty,
pelottaa vaan että jos joutuu tuon mekatroniikka yksikö vaihdattamaan kun maksaa öljynvaihtoineen audilla yli kolme tonnia.
mistä muusta tuota vapinan aiheuttjaa voisi lähteä hakemaan kuin suuttimista?
Voiko automaattilaatikon kytkin jotenki oireilla tuollalailla?
Ostaessani viime kesänä auton jolloin ajettu n.225tkm
Auto täryytti ja vapisutti pienemmillä kierroksilla ja tuntui että laittaa laatikko
liian isoa vaihdetta liian aikaisin ja ei pudota tarpeeksi vauhdin hiljennyttyä.
Sekä puistatti autoa myös tyhjäkäynnillä, esim valoissa.
Vaihdettiin takuuna kaksoismassapyörä ja vaihteistoon päivitettiin uusi ohjelma, audin mukaan säädöt oli pahasti pielessä. Silloin epäilivät vielä että pitääkö mekatroniikka yksikkö vaihtaa kanssa(ois ollu n 3 tuhatta e)
Sitten viikon päästä vaihteiston säätöjen tarkastus, ja totesivat että ovat pysyneet, eli mekatroniikka kunnossa ja auto toimi nyt hyvin.
Tuota pientä vapinaa ja täristystä on nyt ilmennyt koko ajan, mutta ei niin pahana kuin silloin.. vapina tuntuu siis vain alle 2000 kierroksilla ja pääosin
suurimmilla vaihteilla maantie nopeuksilla ja kun lähtee esim. 80km/h kiihdyttämään tasaisesti sataseen, sillo rupeaa täristämään koko autoa ja jotenkin tuntuu kuin pätkisi kaasua.
oireet tulee siis kierroksilla pääosin jossain 1200-1800 paikkeilla.
Kun ajan S-asennolla niin tärinöitä ei synny koska pitää pienempää vaihdetta ja kierroksia korkeammalla. Olen kokeillut ajaa manuaalina, ja samat tutinat tuntuu silläkin ajaessa, kun esim 6 vaihteella vauhti pudotetaan 80km/h ja lähdetään rauhallisesti kiihdyttämään takasin sataseen.
Jos autossa on enemmän porukka tai kuormaa, niin tärinät ja vapinat
tuntuu selvemmin ja herkemmin.
Eli on aika inhottava juttu, kun ei viittisi aina jostain 60km/h tai 80 km/h alueelta lähteä aina talla pohjassa.. näinhän auto ei täryytä kun laatikko vaihtaa pari pykällä pienemmälle kaasu pohjassa.. muuten kyllä auto kyllä jyryyttää aika isoilla vaihteilla varsinki maantienopeuksissa.
Olisiko vika nyt sitten suuttimessa tai suuttimissa??
Lueskelin noita kokemuksia multitroniceissa oli jotakin vastaavaa ollut.
Autoon on vaihdettu siis tuo massapyörä ja vaihteisto päivitetty,
pelottaa vaan että jos joutuu tuon mekatroniikka yksikö vaihdattamaan kun maksaa öljynvaihtoineen audilla yli kolme tonnia.
mistä muusta tuota vapinan aiheuttjaa voisi lähteä hakemaan kuin suuttimista?
Voiko automaattilaatikon kytkin jotenki oireilla tuollalailla?
Comment