Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.0 TDI Öljypumpun ketju ääntää

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2.0 TDI Öljypumpun ketju ääntää

    Voisiko joku auttaa, eli Laakkonen tarjoaa korjausta siten, että vaihdetaan uusi öljypumppu (ei ketjullinen), mutta ku piru maksaa 4000 ekeä. Mistä saa halvimmalla osat jos vaihdetaan vanhaan pumppuun ketju sekä muut tarvittavat osat, eli ketju+hammaspyörät+mitä muuta?? Tiedän että vasta Laakkosella vaihdettiin yhden tutun tutun autoon ketjut+muut osat öljypumppuun ja maksoi 1700 ekeä, mulle ei edes tarjonneet tätä vaihtoehtoa. Mulla olisi asentaja omasta takaa, mutta mistä osat ja mitä kaikkia osia tarvitaan ketjun hammaspyörien lisäksi?? Kiirekki olisi ku autolla ei tietty kannattaisi paljo ajella...

    #2
    4000e? Jopas on rempalla hintaa.
    Speed-autoteile.fi varmaan on semmonen, joka tarvittavat osat löytää.

    Comment


    • #3
      Minkä tehoinen moottori kyseessä ja mikä moottorityyppi?

      Comment


      • #4
        Moottori on se 103 kW, BLB.

        Comment


          #5
          Hommaa itsellesi tuonne tunnukset vaikka päiväksi, niin osanumerot varmaan alkaa olla kasassa.
          Tai vie auto vaikk Auto-Bernerille, eihän tuo Laakkosen ryöstöyritys nyt ole mistään kotoisin.

          erwin.audi.com

          Comment


            #6
            Mitähän tohon Laakkosen hommaan sisältyy?
            Jostain taikurinhatusta on taas kaivettu hintoja.

            Comment


              #7
              Siinä tulee uusi pumppupaketti hammasrattailla ei ketjua ollenkaan . Ja sitten öljypohja menee uusiksi, koska uusi pumppu ei sovi vanhan sisään . Tiedän koska tutulle vaihtoivat kuukaus takaperin A6:n Antti Roikolla Saman homman . Hintaa oli jotain 3ke .

              Comment


                #8
                Eikö kenelläkään ota korvan tollaset hinnat?
                Niin keinotekoset hinnat, ja katteet on jossain aivan järjettömät. En usko, että maahatuoja vetää aivan mahdottomia välistä.
                Öljypohja ja öljympumppu tuskin on mitään avaruustiedettä ja materiaalitkaan ei ole mitään titaania.
                Tulkoon nyt vaikko uusiksi koko jakopää, niin tajuton hinta toi on.

                Comment


                  #9
                  No tuo hammaspyörävetoon siirtyminen tarkoittaa koko tasapainoakseliston vaihtoa öljypumpun lisäksi. Akselistopaketti maksaa kotimaassa reilu 1700, Saksasta saa vähän halvemmalla. Juuri tuollaisen vaihtelin -08 Passatiin (BMR), siinä tosin oli hammaspyöräveto jo ennestään joten paljon muita komponentteja ei tarvinnut uusia.

                  Comment


                  • #10
                    Öljypumpun ketju ja imusarjan läpät

                    Työkaverilla hajosi ajoon -05 A4 tämä ketjukäyttö. Ajettu muistaakseni n. 175 tkm. Meni lisäksi turbo, kun pyöri kuivana. Käyttö siis vaihdettiin hammaspyöriin ja samalla kyllä uusittiin sitten jakopää, kun oli auki. Tämä tehtiin Seinäjoen Käyttöautolla ja lasku aika lailla tasan 5000 euroa!!! Itsellä on -04 loppuvuodesta rekisteröity A6 2,0 TDI (BLB) tuotu Ruotsista 2,5 vuotta sitten ja mittarissa 269 tkm. Olen ajanut tällä tasan 100 tkm nyt ja tuo ketjukäyttö kyllä arveluttaa. Ylimääräistä ääntä ei mielestäni kyllä kuulu. Työkaverin auto oli pitänyt ääntä kaiketi usean kuukauden ajan, itse en päässyt kuuntelemaan tätä autoa (toimimme eri paikkakunnilla). Millainen ääni on, rohiseekö vai mitä? Entä onko tietoa, tämän koneen imusarjasta, onko muuttuvatilavuuksinen? Uudemmissa vuosimalleissa kai on läppiä ja niitäkin lähtenyt kiertoon tuhoisin seurauksin?

                    Comment


                    • #11
                      Jep jep, purettiin kone ja vikahan ei loppujen lopuksi ollutkaan öljypumpussa, vaan ilmastointilaitteen kompuran hihnapyörässä mikä oli sökö ja äänsi. Kerkesin jo tilata Englannista osat öljypumpun korjausta varten, sieltä sain paketin missä oli ketju, hammaspyörät, kiristin ja kuuskulmatappi joka pyörittää moottoria. Osien hinta oli 540 ekeä, joten aikas paljon halvempaa kuin Laakkosen touhu. Mutta tosiaan se ääni loppui siihen kun pyöräytti hihnan pois kompuralta. Eli nyt täytyy alkaa touhuta sitä kompuraa, senkin hinnat näkyy liikkuvan 500-600 euroa. Nyt olis sitte myynnissä öljypumpun korjaussarja jos jotaki kiinnostaa...

                      Comment


                      • #12
                        Eli nyt täytyy alkaa touhuta sitä kompuraa, senkin hinnat näkyy liikkuvan 500-600 euroa.
                        Eiköhän tuohonkin kompuraan saa sen hihnapyörän laakerin vaihdettua. Itse olen vaihtanut sen noihin profiilin kulkimiin.

                        Laakerit tilasin tuolta http://www.kentso.fi/prebeo/group/au...en-laakerit/33

                        Comment


                        • #13
                          Siitä kompurasta hajoaa hihnapyörän sisällä oleva kumivaimennin. Pyörän saa erikseen eikä ole paha vaihtaa.

                          Comment

                          Working...
                          X