Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

kuin salama kirkkaalta taivaata AKE v6 ei hehkuta kylmänä enää

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • kuin salama kirkkaalta taivaata AKE v6 ei hehkuta kylmänä enää

    Tuossa tänä aamuna huomasin että ei emännän auto hehkuttanutkaan ollenkaan, vaan hehkunvalo vilahti nopeasti ja noin kolmen sekunnin sahauksen jälkeen lähti käymään suht hyvin. Normaalisti aamuisin ja yleensäkkin näillä keleillä se hehkun pituus on ollut sitä vajaan viiden sekunnin luokkaa kylmänä ja on tärähtänyt samoin tein tulille. Huomenna aamulla pääsen vikakoodit lukasemaan mutta voiko kaikki hehkut yhtäaikaa pimentyä kerrasta? Vaiko rele olisi kaput? mikähän lie sen releen tyyppinumero ja löytyykö se sulakkeiden kansa samasta rasiasta? Sen verran vielä että keväällä tehdyn pieleen menneen jakopäärempan takia noin kuukausi sitten laitettiin kannet uusiin puihin ja jakopää sekä pumpun ajotukset kohilleen mutta ei kai se jako ja ajotus oo pielessä kun vetoja koneessa on erittäin hyvin kuitenkin

    #2
    Voi viitata lämpötila-anturin vikaan. Ilmoittaa koneen olevan lämpösempi kuin onkaan - ei hehkuta.

    Comment


    • #3
      heti ensimmäisenä akalle tuota sanoinnii.. huomenna kattelen nuo lämpötila-anturin toiminnan vaggicomilla. Onkos tässäkin moottorissa useampi anturi?

      Comment


        #4
        Oisko ollut siinä syöttöpumpun vieressä oleva anturi joka tuohon asiaan liittyi. Jotkut ilmeisesti kiertänyt ongelman irroittamalla liittimen? Varmaan helppo ja halpa tapa testata :)

        Comment


        • #5
          Juurikin siinä syöttöpumpun vieressä vesiletkussa oleva nelipinninen liitin.
          Liitin irti -> hehkuttaa täyden ajan.
          Ei kannata ajella sitten tuo liitin irti, kun auto luulee että se on aivan kylmä ja vaikuttaa ennakoihin jne.

          Comment


            #6
            Itselläni oireili viallinen anturi juuri päinvastoin. Kesäkuumillakin saattoi hehkuttaa pitkät ajat, myös joskus yllättäen nosti tyhjäkäyntiä sinne kylmäkäyntiin (1000rpm). Koskaan ei vikaa saanut päälle vcds:n läsnäollessa, vaan aina antoi anturi normaaleja arvoja. Vaihto kuitenkin auttoi ja putosipa kulutuskin huomattavasti. :)

            Comment


            • #7
              Pitäisi varmaan vaihtaa tuo anturi myös, on muutaman kerran tehnyt tuon yllättävän tyhjäkäynnin noston 1000rpm, mutta VCDS:llä aina on näkynyt järkeviä arvoja eikä pitkiä hehkutuksia ole tullut eteen. Uudelleenkäynnistyksellä tyhjäkäynti on myös palannut normaaliksi.
              Luultavasti anturi pätkii välillä eikä diagnostiikka ehdi mukaan.

              Comment


              • #8
                mikäs se on tuon pumpun vieressä olevan lämpötila anturin varaosa numero? tuossa muutaman päivän taas hehkutti hyvin mutta tänään taas toppasi!

                Comment


                  #9
                  Omaan '00-malliin laitoin
                  Anturi: 059 919 501 A
                  Uusi sokka varalle: 032 121 142
                  Uusi o-rengas: N 903 168 02

                  Comment


                  • #10
                    mikäs se tuommonen vikakoodi on?






                    VAG-COM Version: Release 311.2-N

                    Control Module Part Number: 4B1 907 401 A
                    Component and/or Version: 2.5l/4VTEDC G000AG D02
                    Software Coding: 01011
                    Work Shop Code: WSC 02325
                    Additional Info: 000000059130106CXC150_1.V5A270862881
                    2 Faults Found:
                    01375 - Valves for Engine Mounting: Stage 1
                    38-10 - Output won't Switch or Short to B+ - Intermittent
                    18062 - Please check DTC Memory of Instrument Cluster
                    P1654 - 35-00 - -
                    Viimeksi muokannut BassoJone; 31.12.2011, 17:37.

                    Comment


                    • #11
                      Moottorin tukikumien venttiilit ei pelaa.

                      Comment


                      • #12
                        Emännän ex-pirssissä kävi samaa. Eli kylmänä ei hehkutellut ja sai sahailla pitkään.

                        Mittasin yleismittarilla hehkut, kaikki neljä rikki. Ilmeisesti aikaisemmin kun vielä lähti käyntiin ja hehkutti pidempään toimi 1-2 hehkua. Vaihdoin hehkut ja johan lähti toimimaan.

                        Hehkutulpat antaa muistaakseni jotain muutaman ohmin luokkaa ehjänä.

                        Comment


                        • #13
                          kaikki hehkut testattu ja toimii, nyt saan tänään vaihdettua tuon lämpötila anturin. Antoivat varaosaliikkeestä kaksi anturia mukaan kun eivät tienneet kumpiko käy. Mutta kirjoittelen sitten kun saadaan vaihdettua ja testattua mitenkä se alkaa toimia

                          Comment


                          • #14
                            lämpötila anturi vaihdettiin.. mutta vika ei ollut siinä vaan syöttöpumpun ajoitus oli hieman pielessä. Nyt tirskahtaa taas hyvin tulille myös puolilämpöisenä

                            Comment

                            Working...
                            X