Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

V6 TDI Vikakoodi: Syötön katkaisu liian vähän polttoaineen vuoksi ilmatessa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • V6 TDI Vikakoodi: Syötön katkaisu liian vähän polttoaineen vuoksi ilmatessa

    Eli, koneesta ollut suutinputket irti, ja koitan ilmata sitä muttei edes lupaa. Putket oli kaikki auki, ja kun niistä oli tullut naftaa, 4 putkea kiinni, muttei auta.

    Tankissa on naftaa neljännestankillinen ja nokka on ollut koholla 3 päivää(nokka-akseliremontti)

    Mistä moinen koodi? Ilmasta, vai tankista vai mistä?

    #2
    Tuossahan lukee selvästi mis vika. Ainetta tankkiin lisää. 3/4 tankist pitäs olla.

    Comment


    • #3
      Oonhan mä siitä kuullut että pitäisi olla yli puoli tankkia, täytyy koittaa, mutta miksi tälläinen rajoitus on autossa, vaikuttaa niin typerältä..?

      Nafta loppuu tien poskeen, ja kelkot huoltoasemalta 60 litraa löpöä, että saat auton tulille...

      Comment


        #4
        Nafta loppuu tien poskeen, ja kelkot huoltoasemalta 60 litraa löpöä, että saat auton tulille...
        Se on tätä V6 koneen ihmeellistä maailmaa. En tunne syöttöjärjestemää itse, mutta ihmettelen kanssa miksi pitää olla 3/4 väh. polttoainetta tankissa.

        Comment


          #5
          Kuulopuhetta tämäkin, mutta jostain olen saanut käsityksen, ettei nämä päästä löpön loppuessa sitä kuitenkaan kokonaan loppumaan. :) Eli kone sammuu ennen kuin tankki on tyhjänä. Helpottaisi huomattavasti sitä menoveden roudaamista tienposkeen, jos näin on.

          Comment


            #6
            ettei nämä päästä löpön loppuessa sitä kuitenkaan kokonaan loppumaan.
            Ei sitten herneitä nenään ;)
            Mutta eikös se tuo löpö oo sitä punasta ainetta mitä itekkin laitan fergun tankkiin. Ei kait sillä tohi autolla ajella??

            Comment


              #7
              Miksei tohi? o,O

              Comment


                #8
                Niin no toiset tohtii ja toiset ei. Olikos se jotain alk. 8Ke kun jäät kiinni ekan kerran....

                Comment


                • #9
                  Nyt on naftaa riittävästi tankissa, eikä tule vikakoodia, mutta ei silti niin mitään. Onko ideoita?

                  Comment


                    #10
                    Ilmaus vaan uusiksi. Omani joutu kanssa ilmaamaan monta kertaa ennen kun lähti tulille.

                    Comment


                    • #11
                      Alkuperäinen kirjoittaja Jafe Näytä viesti
                      Niin no toiset tohtii ja toiset ei. Olikos se jotain alk. 8Ke kun jäät kiinni ekan kerran....
                      tuotaaa,eikös se jossai vaiheessa ollu myös sillai että dieselverot 1.5 kertasena uudesta asti + joku kiva pikku sakko niiden päälle :D miten lie sit nykyään ku ei oo kokemusta...narahtamisesta ;)

                      Comment


                      • #12
                        Itellä oli putket irti nokkien tarkastuksen vuoksi. Ainetta punaisen ylälaidassa.
                        Keskimmäiset putket ekaks irti ja kun niist tuli ainetta, niin sitte takimmaiset irti,
                        Ja keskimmäiset kiinni. Sitten alkoi lupailemaan. Aikaa meni puol tuntii.
                        Helpotin hieman akun elämää ja otin hehku releen irti ilmauksen ajaksi.

                        Comment


                        • #13
                          Syöttö pumppu kaput
                          2000 € sorry

                          Comment


                          • #14
                            Voit kokeilla ilmata silleen että pulloon ainetta, suodattimelta pumpun putki
                            irti. Ja pulloon kiinni. pullo roikkumaan konepeltiin.

                            Sitten starttaamaan niin että keskimmäiset putket on löysällä.

                            Pitäisi alkaa rykimään aika nopeasti, siis luokkaa 5-10s

                            putket kiinni. kun käy tasaiseen niin pa linja kiinni suodattimelle, joka on luonnollisesti täynnä :)

                            Ja heti uudestaan käyntiin.

                            Tämä on meillä töissä osoittautunut nopeimmaksi keinoksi ilmata V6 tdi.

                            Huolto-ohjeessahan on jyrkkä kielto pyörittää pumppua kovinkaan pitkään
                            "kuivana" Pumpussa nousee sisäinen lämpötila aika nopeasti ja tekee
                            tuhojaan niin mekaanisille osille niinkuin myös voi rikkoa ohjaimen. Huonon eristyksen vuoksi.

                            Pumpun elektronisen toiminnan voit tarkistaa startatessa. Ikävä kyllä en nyt muista kanavaa mutta voin viikonloppuna tarkistaa omasta autosta.

                            Mutta siinä näkyy kaikki pumpun toiminnot. Siin on pitkä rivi 1 tai 0

                            Muistaakseni kun kaikki on ok niin silloin on kaikki merkit on 1

                            Sit jos siellä on jokin vika niin jossain kohtaa on 0 ja se että mones merkki se on niin siitä voi suoraan katsoa mikä on rikki.

                            Se on ikään kuin pumpun "itsediagnoosi" tavallaan.

                            Mutta pahoin kanssa pelkään että jos oot sahannu kauan niin siulla on luultavasti pumpussa mekaaninen vika.

                            Ja jos työkalut kestää käsissä niin alle Tonnilla selviät. Saksasta saa peruskunnostettua pumppua alle tonnilla.

                            Voit hakea saksan Ebaysta lauseella "2.5 v6 tdi einspritzpumpe"

                            Tai myös pumpun OEM/bosch numerolla. Itse suosin noita Bosch numeroiden käyttöä.

                            Katsoin Esitronikista niin sinun autossa on luultavasti 0470506016 pumppu
                            Jos laitoin randomilla valmistusajan mallin varusteet jne... oikein.

                            Eli valmistettu 10/99 jälkeen A6 2.5 V6 TDI avant quattro manuaali.

                            Niin suomeen rahdattuna n. 820€

                            http://www.ebay.de/itm/NEU-Einspritz...item336f1d71c2

                            Mutta aina kannattaa tarkistaa pumpun kyljestä numerot!!!

                            Aivojakin oli saatavilla, Mutta silloin sen pitäisi antaa vika koodeja...

                            mutta löydät ne kyllä tuolla samalla haulla.

                            Toivottavasti saat auton kuntoon.

                            p.s. Jos pumppu tosiaan kaput ja hommaat toisen siihen niin olisin kyllä kiinnostunut siitä rikkinäisestä :)

                            Comment


                            • #15
                              Ikävä tuottaa kaikille pettymys, pumppu ei ollut paskana.

                              Myöskään ilmaus keskimmäiset auki ja sittenkun köhii kiinni ei tuottanut tulosta.

                              Eräs foorumilainen soitti minulle keskiviikkona ja hänen ohjeellaan sain ilmattua.

                              Eli:

                              Kaikki putket kiinni
                              Kaveri starttaa
                              Pumpun pyörimissuunnassa järjestyksessä putki kerrallaan suuttimen päästä auki kunnes tulee naftaa ja sitten kiinni

                              3. putken kohdalla räjähti käyntiin.

                              Kiitos hyvästä neuvosta..!!

                              Comment


                              • #16
                                70-luvun cumminssit on yhtä tarkkoja ilmattavia kuin tämä "nyky" V6 :)
                                Työkoneissa, missä on VP44, on yleensä myös oikea siirtopumppu, Ilmaus niissä onnistuu kutakuin kivuttomasti.

                                Comment


                                • #17
                                  Ollos hjuva! Hieno homma, että sait käyntiin eikä tarvinnut ostella tonniloilla uusia pumppuja :)

                                  Yllättävän lähelle liippaa tuo Wäinön kommentti. On nimittäin vanhoilta traktorimiehiltä aikoinaan peritty konsti. Joutuivat usein painimaan noiden ilmalukkojen kanssa kun vanha cumminssi, perkinssi tahi muu zetori ei suostunut käynnistymään. Vaan eipä se kupla siitä välitä, vaikka kyseessä olisi kuinka moterni preemium-luokan kulkuneuvo tahansa, samalla konstilla se sieltä ulos ajetaan.
                                  Viimeksi muokannut Turbo^T; 11.12.2011, 21:37.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Juu, hyvät oli neuvot.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Kertoisitko vielä tuon ilmausjärjestyksen? Eli että miten se järjestys menee kun konehuoneeseen katsoo keulasta?

                                      Comment


                                      • #20
                                        Ei kai sillä merkitystä ole mistä aloittaa, kun siitä pumpun perästä lähtee myötäpäivään järjestyksessä putket eli 1 2 3 4 5 6 eli 1 on kuskinpuolen jäähdyttimen puoleisin sylinteri.

                                        Ja 2 on apukuskin puoleinen jäähdyttimen puoleisin sylinteri ym. sitä rataa

                                        Comment

                                        Working...
                                        X