Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

audi 2.5 tdi (afb)ei käynnisty

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    audi 2.5 tdi (afb)ei käynnisty

    Missä vika? Mulla audi:) Vai miten se vikakeskustelu pitikään aloittaa;)

    Elikkä profiilin mukainen kulkinen 2.5 tdi afb ei lähde käyntiin taaskaan. Vasta kävi huollossa, kun sammu risteykseen eikä enää käynnistynyt.

    eilen hain huollosta ja lähti käyntiin hyvin samalla ajelin semmoset 40 km. Tänä aamuna sai sahata, mutta ei lähteny käyntiin.

    Auto on pysäköity keula ylemmäs kuin perä.

    Huollossa vaihdettiin dieselsuodatin ja dieselletkuja, kun oli sielä täälä muutamia reikiä.
    Tiiveys tarkistettu huollossa.
    Pumpun ajoitus tarkistettu huollossa.
    Viime talvena ruiskupumppu huollettu.
    Vikakoodit luetutin pari viikkoa sitte.
    Öljyt vasta vaihdettu öljypohjan kans.
    Ilmanputsari vaihdettu.
    Maf 1,5 vuotta vanha.

    Eli tämmöistä tällä kertaa. Vikakoodit laitan ku ehdin vielä tänään.

    PS. kirjoitus asu ei välttämättä hyvä näin kesken työpäivän kiireen ja vitutuksen takia.

    #2
    SaaB ilmaa jostain tai pumppu hajoamassa(/nnut).
    Vaihdoitteko ne suuttimien paluupuolen kangasletkut myös ?
    Onko tuloputkessa takaiskuventtiilit.
    Onko putket tasan varmasti ehjät sieltä kohdasta mistä ne tulee jostain lokasuojan nurkilta konehuoneeseen (jossain siinä on paikka jossa putki vo hankautua pintaa vasten melkein puhki, ei näy mutta rupeaa vuotamaan.
    Onko pa-suodin originaali vai tarvike (=ongelmia jostain syystä)

    Comment


      #3
      huollosta
      -ruiskutusennakon tarkastus--ok
      -polttoainesuodatin uusittu
      -polttoaineputki vuotanut korkeapainepumpulla--korjattu
      -polttoainesuodattimelta tuleva putki kärsinyt lämpövaurioita turbon vieressä--letku uusittu mutta vaatisi letkun vaihtamisen putkeen ettei vika uusiutuisi.
      -järjestelmän ilmaus ja tiiveyden tarkistus.

      Siis HÄH? Siinä siis kuuluis olla joku kovamuovi yms. putki? Minulla on alusta asti ollu letku. Sain kyllä varaosa numeron 059130307AK. Audicenterillä ei ollut sitä hyllyssä niin laittoivat letkun. Kysyivät kyllä ensin. PA-suodattimen olettaisin olevan originaali, kun Audicentterillä vaihtovat.

      Comment


        #4
        Vikakoodit pari viikkoa sitten, kun lähti vielä käyntiin.

        Address 01: Engine Labels: 059-907-401-AKE.lbl
        4 Faults Found:
        00550 - Start of Injection Regulation
        17-10 - Control Difference - Intermittent
        01441 - Low Fuel Level Sensor (G210)
        27-00 - Implausible Signal
        00523 - Intake Air Temp Sensor (G42)
        30-00 - Open or Short to Plus
        00553 - Mass Air Flow Sensor (G70)
        31-00 - Open or Short to Ground

        Address 03: ABS Brakes Labels: 8E0-614-111-ASR.lbl
        1 Fault Found:
        18265 - Load Signal: Error Message from ECU
        P1857 - 35-10 - - - Intermittent

        Address 08: Auto HVAC Labels: 4B0-820-043-MY1.lbl
        2 Faults Found:
        01809 - Actuating Motor for Temperature Flap; Left (V158)
        41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent
        01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71)
        41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent

        Address 35: Centr. Locks Labels: 4B0-962-258.lbl
        1 Fault Found:
        00956 - Key 2
        09-10 - Adaptation Limit Surpassed - Intermittent

        Comment


          #5
          Audi on oireillut vähän väliä.
          Nykii/puutuu tasakaasulla sekä kiihdyttäessä. Välissä ei ollenkaan ja joskus taas liikaaki. Ei merkitystä kierroksilla tai lämmöllä (ulkoilma ja moottori). Ehkä herkemmin alkaa nykimään, kun kääntyy rivakammin. MAF-liitin käytetty irti ei merkitystä. Dieselilläkään ei merkitystä, nykii kesä- ja talvilaadulla. Diesel-määrällä en myöskään ole merkittävää eroa huomannut on nykinyt täydellä tankilla ja 1/4-tankilla.

          Comment


            #6
            Hmm, no tähän voi löytyä parempiakin asiantuntijoita, mutta vikakoodit taitaa yrittää kertoa, että
            Ruiskutuksen alkuhetki ei ole aina ollut löydyksissä --->yhdellä suuttimella on sen tarkkailu (ehkä 3.syl)
            Tankin määrämittari antaa epäkelpoa teieto
            Imuilman lämpötilaanturi olisi oikosessa
            MAF olisi oikosessa.

            Tilannehan ei välttämättä ole ihan noin, mutta näissä on ollut ongelmia

            -MAF voi ihan hyvin olla entinen 1,5 v vanhana
            -Jos MAF:n irrotus ei muuta paljon mitään, niin se kyllä vähän viittaisi siihen, että mahtaako se olla kunnossa (?), kai se jotain vaikuttaisi jos olisi kunnossa tai irti .
            -LÄmpöantureiden viat voivat aiheuttaa epämääräisiä oireita, koska esim automaattilaatikoiden vääntömomentin laskenta menee sekaisin, jos antureilta tulee väärää lämpötilatietoa ts moottorin ei anneta muodostaa täyttä vääntömomenttia jos kuvitellaan että laatikko ja/tai moottori ovat liian kylmiä. Jos lämpötilatieto heittelee, niin se voi aiheuttaa jotain
            -Ruiskuhetken (ehkä se 3.syl anturi) voi myös vikaantua, joka voisi estää käynnistymisen ja voisi myös aiheuttaa kaikennäköistä nykimistä, kun ruiskutushetken tieto ei pysy ajan tasalla.

            Ei varmaan olisi huono investointi ostaa Ross-Techin lukija.

            Comment


            • #7
              Voisiko olla se anturi joka on ahtoputkessa välijäähdyttimen jälkeen? Se tekee kummallisia oireita, puutumista yms. Siitä voi olla esim. johto poikki, tai hapettunut tms. En nyt muista mittaako se lämpötilaa vai painetta.

              Comment


                #8
                Do dii nyt on vika korjattu. Tankissa oleva pumppu vaihdettu ja ainakin audi vielä tänään toimi. Vaikka sittehän sen näkee, ku tulee pakkaset, että onko kunnossa. Aamuisin tolppa ehtii lämmittämään semmoset 20 min:)

                No muuten pitäs olla kunnossa, mutta nokkien kunnosta ei ole tietoa.
                MAF 1,5 v vanha.
                Ruiskupumppu huollettu vuosi sitte.
                Tankista pumppu vaihdettu.
                PA-suodin ja letkut uusittu.

                Comment


                  #9
                  Niin tähän löyty ratkaisu. Tankin sisuskalut vaihettiin ja nyt lähtee käyntiin ku palmun alta.

                  Comment

                  Working...
                  X