Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Automaatin öljyn tarkastus?kierroksien seilaus?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Automaatin öljyn tarkastus?kierroksien seilaus?

    Mites tuosta ag4 vaihdelaatikosta voisi tarkastaa oikean öljymäärän?

    Pitääkö öljyt olla lämpimät ym mitä kommervenkkejä?

    Mistä mahtaa johtua pieni kierroksien seilaus tasasella nopeudella,viisarin paksuuden verran heiluu,onko normaalia, kieliikö isommasta viasta? Eihän tuota ajossa muuten huomaa, häirihtee vaan kun nyhtää ees sun taas välillä:/

    Autohan oli audi a4 1.9tdi afn koneella :)

    #2
    Lämpimänä ne varmaan pitää tarkistaa.
    Vuotaako öljynjäähdyttimen liitokset tai putket.
    Voi olla liika vähän öljyä.
    Lämmönvaihdin voi vuotaa myös sisään päin = jäähd.nestettä menee vaihteistoon :(

    Voi se muutenkin hajota, ei ole mikään Tiptronic vaan Aisinin tekemä (luulisin tyypin perusteella niin )

    Comment


    • #3
      Muistelen, että pohjassa on tarkastusproppu tyhjennyspropun vieressä. Lämpimänä, moottorin käydessä kaadetaan lisää öljyä niin kauan että tuolta alkaa tulla yli.

      Jos ei ole mitään tietoa, koska öljyt ja suodatin on vaihdettu, niin se kannattaa tehdä heti. Samalla putsaa kohtuullisella vaivalla ne öljypohjan sisällä olevat solenoidit. Solenoidiin kerääntyy öljyn seassa olevaa rautapartikkelia ja sen toiminta heikkenee. Esimerkiksi muuntimen lukkoa ohjaavan solenoidin heikkous voi aiheuttaa tuollaista "nyhtämistä".

      AG4 ei ole Aisinin tekemä, vaan Renaultin ja VAG:n yhteistyön tulos. Rellu dumppasi tuon laatikon vuoden 1998 korvilla, volkkari sinnitteli vielä muutaman vuoden :)

      Comment


        #4
        Ookkei, sen takia se sit hajos emännänkin Passatista...
        Onneks meni liikkeeseen vaihtoon ja oli sitten siellä suurin piirtein ensimmäisen ostattelijan alla hajonnut. Joskus voi tuuri mennä näinkin päin.

        KOP-KOP

        Comment


        • #5
          Tänään kerkesin pikaseen vilkasta vag-comista tuota turbiinilukon luistoa,kovimmillaan kävi 45rpm:ssä mut muuten 0 ja 15rpm heittoa, ei tuntus ainakaan kovin pahalta? tätä mittarin hyppimistä tapahtuu vaan 1800-2000rpm välillä :/

          Kokeilin sit piruuttaan paikallaan pistää kierrokset tuohon 1800 kohalle ja pientä vispaamista teki jenkumittari koko ajan vaikka vag-comin mukaan kierrokset oli tasan 1800rpm, et whatta f*ck :D

          Maffinkin arvoja kahtelin ja kiihdytyksissä meni arvot reilusti yli tonnin, tyhjä käynnillä alle 300sadan, et sekin kait kunnossa...

          Pitää huomenna kokeilla mennä tuonne auton alle et näkee onko siellä pohjassa minkälaiset proput, mistä sitä ylipäätään ees täytetään?

          Comment


          • #6
            Kuskin puolelta lootan sivusta nousee ylös pieni putki jonka päässä on muovitulppa. Jää melko hankalaan paikkaan mutta kyllä siitä letkulla ja suppilolla saa ujutettua uutta voidetta laatikkoon huomattavasti helpommin kuin näissä ZF:n tekeleissä alakautta.

            Comment


            • #7
              Jees tänään tuli auton alla kontattua, pohjassa on tosiaan vaan se yksi kuusiokantanen ruuvi ja öljypohjan sivulta nousee täyttöputki, kokeilin pikaseen yläkautta irrottaa sitä mustaa muovitulppaa,mut on niin pirun ahtaassa tilassa et pitää ainakin paisuntasäiliö ja pissapojan säiliö repiä edestä pois. Onko se tulppa ihan vetämällä lähtevä vai onko jotain kierrettä tai vastaavaa?

              Askin vieressä kulkee kaks metallista noin centin paksusta putkea ja menevät keulille ja tulevat ylempää takaisin,eli nää on varmaan ne lauhduttimen putket? niissä oli liitoksissa kosteaa, eli varmaan vähän pääsee sieltä kadottamaan öljyjään :/

              Mitäs öljyä tähän pitää sit lisätä?
              Ja se oikean määrän tarkastus on edelleen epäselvä,kun mitään ylivuoto reikää en nähnyt sivussa?

              Comment


              • #8
                Sori ot, mutta tuli tästä mieleen niin tämä:
                http://www.gti.fi/keskustelut/vw-pol...-d-t16671.html

                Comment


                • #9
                  :D :D :D :D

                  Jes uljaan vinkin on antanut :D

                  Mut edelleen tiedottomuus tuosta täyttö hommasta, vaihteiston tyyppi on 01n, netistä löytyy ohjeita öljyn vaihtoon 01m mallin vaihteistoon, eli onko tässäkin joku muovi tulppa tuon peruspropun alla jolla voi kahtoa öljymäärän?

                  Comment


                    #10
                    Tarkemmin muistellen se meitin hajonnut laatikko teki jotain tuon tapaista meillä viimeisinä viikkoinaan. Tosin tämä ei varmaan paljon lohduta, mutta kannattanee jo ruveta etsimään uutta lootaa.

                    Comment

                    Working...
                    X