Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.5 V6 Tdi nokkasarjan vaihto rullakeinullisiin.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2.5 V6 Tdi nokkasarjan vaihto rullakeinullisiin.

    Aihe tuttu ja turvallinen, käsitelty aika paljon. Mutta kyseiseen asiaan en löytäny vastausta muuta kuin mutu arvioita.

    omassa nokkaremontti edessä Axx kone, en nyt muista tarkkaa tyyppiä.

    Sattu vastaan "järjelliseen" hintaan rullakeinu sarja ( nokkineen päivineen tietenkin).

    Onko kenelläkään kokemusta käykö tuo Bxx moottorin keinut Suoraan Axx moottoriin.

    Kyllä nuo senverran maksaa ettei kiinnosta huvikseen kokeilla...

  • #2
    Eihä siihen pelkät keinut riitä. Koko päivitykseen tarvii vaihtaa; venttiilit, venajouset, venalautaset, hydrailinostajat, rullakeinut. Kansien perusrakenne näytti samalta, mut kaik sisuskalut on kuitenki eri.

    Comment


    • #3
      Tuota vähän epäilinkin... Ventiilien pituus ilmeisesti eri? Nokkien nostoissa ilmeisesti myös eroa?

      No tämä kumminkin vastasi asiaan.

      Mites muuten mitä muutoksia siihen sinun koneen pumppuun oli tehty?

      Ja vaihdoitko ainoastaan suuttimien kärjet vai koko suuttimet?

      Comment


      • #4
        Martinilla oli muistaakseni Cumminsin suuttimet tuossa omassaan.

        Helpoiten onnistuu, jos löytää kokonaiset kannet rullakeinullisesta vehkeestä ja heittää paikalleen.

        Comment


        • #5
          Juu niin arvelinkin... eli kannet onkin jo hakusessa guntherlandiasta.

          Eli ilmeisesti koko suuttimet vaihdettu ei pelkästään kärkiä?

          Itse ajattelin ihan pelkkien kärkien vaihtoa isompiin. Ongelmia tiedossa?

          Tuohon omaan on jo aiemman omistajan toimesta vaihdettu isompi ahdin.
          Niin pitäis saada hieman lisää hönkää tuosta. Mutta kun toi pumppukin
          on tuo pienin malli, niin kärjet vois vähän auttaa.

          Comment


          • #6
            Joo siis cumminsin suutinkärjet mullekin vaihdettiin, annoin vaan omat suuttimet vaihdossa.
            Pumppuun vaihdettiin uusi ohjainlaite ja siihen liittyvät hilut ja AKE koneesta nestepää. Eroa
            en kyl havainnut tuossa päivityksessä, mut tulipahan kuntoon. :)

            Niin ja suuttimien suhteen suosittelen kääntymään foorumilla nimim. tdifreak suuntaan.

            Comment


            • #7
              Joo muutaman sanan pumppuun liittyen olenkin jo hänen kaa jutellutkin.

              Asd häkkisen kanssa oli pumpusta enemmin puhetta. Suositteli käyttämään -30, 33, tai 37 loppunumeron omavaa pumppua (bosch vo numero). Isoimmat sisuskalut.
              Siihen vaan sitten tuon vanhemman aivot. Sisäisen syötön rajoituksen poisto onkin sitten toinen ongelma. Mutta ymmärsin että vanhemmassa pumpun aivoissa se on korkeammalla.

              Onhan noilla vp44 otettu uudella mantereella pitkälti yli 600hp cumminsin koneista, joten se mekaniikka tuskin tuottaa ongelmaa.

              Comment


              • #8
                meillä kans emännän autoon laitettiin nyt rullakeinulliset kannet ake moottoriin, kun keväällä tehdyn jakopääremontin jälkeen kerettiin ajaa 7000km kunnes kiristin petti ja kannet meni paskaks. Mutta onneksi korjaamo korvasi kaiken lystin =)

                Comment


                • #9
                  Mistä löysit kannet? gynherlandiassa tarjonta tällä hetkellä aika heikkoa, jos ei ota koko konetta, mutta hintahan sitten pompsahtaa.

                  Comment


                  • #10
                    Kansien perusrakenne näytti samalta, mut kaik sisuskalut on kuitenki eri.
                    Oma muistikuva oli ettei vanhasta kannesta pysty tekemään rullakantta. Tämä siis oli jostain netistä luettua.

                    Comment


                    • #11
                      Alkuperäinen kirjoittaja d-spec
                      Mistä löysit kannet? gynherlandiassa tarjonta tällä hetkellä aika heikkoa, jos ei ota koko konetta, mutta hintahan sitten pompsahtaa.
                      Luultavasti rullakeinulliset kannet on tehtaalta samanhintaiset kun laaharimallit, joten kun korjaamon piikkiin on vaihdettu kannet, niin Jouni on sanonut että tilataan ne rullakeinulliset?

                      Comment


                      • #12
                        Alkuperäinen kirjoittaja Sleepy2 Näytä viesti
                        Oma muistikuva oli ettei vanhasta kannesta pysty tekemään rullakantta. Tämä siis oli jostain netistä luettua.
                        Pystyis toki tekemään, mut onks siin järkeä on asia erikseen. Halvemmaksi tulee ostaa uudet kannet ku kaikki heebelit erikseen. :)

                        Comment


                        • #13
                          Vaatiiko koneistustöitä, että onnistuu ?

                          Comment


                          • #14
                            Koneistusta ne vaatii jokatapauksessa. :D Mut vaihtamalla nokat(+ ehkis pukit), rullavivut, rullavipujen hytikat, venttiilit ja venttiilijouset yms. hilppeet - ei ehkä kovin järkevää mun mielestä.

                            Comment


                            • #15
                              Joo kyllä minä sitä mieltä olin että laitetaan ne rullakeinulliset. Jospa sitä ei huolehtia niistä nokkien kulumisista? vai miten nuo rullakeinulliset muuten kestää?

                              Comment


                              • #16
                                Tämä kiinnostaa minuakin. Voisko joka vielä kertauksen vuoksi sanoa mistä kaikista B-alkuisista koneista löytyy rullakeinulliset kannet?

                                Comment


                                • #17
                                  Täältä löytyy tietoutta: BAU, BDH, BCZ, BDG

                                  Comment


                                  • #18
                                    Pitikös kannenpultit olla normaalia matalammalla kannalla? Jostain olin lukevinani tällaista, että ottavat muuten kiinni

                                    Comment


                                    • #19
                                      Jep niin pitää. Käy samat pultit kuin 2.7/3.0/4.2 yms tdi koneissa.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Juu ongelma ratkaistu.ostin BAU koneen. Sekin pientä remonttia kaipaa kansiin. Mutta mieluummin tuohon kun afb:hen.
                                        Ja tosiaan kaikki muu uusiksi paitsi peruskansi jos haluaa muuttaa laahurit
                                        rulliksi.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Ja tosiaan kaikki muu uusiksi paitsi peruskansi jos haluaa muuttaa laahurit
                                          rulliksi.
                                          Onko tämä siis varma tieto, että laaharikannesta voi tehdä rullakeinullisen jos siihen vaihtaa venttiilit jousineen, nokat, rullakeinut, hydraulisäätimet, kannenpultit yms?

                                          Tosin taitaa tulla halvemmaksi ostaa käytetyt rullakannet osineen, kuin ostaa em. remontin vaatimat osat uutena kaupasta.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X