Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 100 -93 tdi:n kaasupoljin ei toimi kunnolla

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi 100 -93 tdi:n kaasupoljin ei toimi kunnolla

    Mikä mahtaa olla vialla kun auton paikallaan ollessa painaa himpunverran ehkä n.1cm kaasua niin kierokset nousee 1200rpm ja tipuu samantien 750 rpm kunnes hitaasti rupeaa nousemaan takas tuohon 1200rpm vaikka kaasupoljinta pitää kaiken aikaa samassa asennossa. Samaa tekee myös ajossa. Onko tässä laitoksessa asentotunnistinta kaasupolkimelle? Ja liekkö sitten rikki kun noin oireilee. Vai missäköhän vika.

    Entäs kun otin ilmamassamittarin piuhan irti niin sillä ei ollut mitään vaikutusta
    ajossa eikä tyhjäkäynnilläkään. Mahtaako olla rikki ilmamassamittari. Onko kyseisellä laitteella kulutukseen jotain vaikutusta nykyisellään kuluttaa 6,3l/100km?

    #2
    Jos se kone on TDI niin sitten siellä on sähkönen poljin anturi ja se vois kettuilla.

    En tiedä onko tuota 100:sta saanut sitten ihan td koneellakin, jossa lienee ihan mekaanisesti tuo hoidettu.

    Comment


    • #3
      Ei ole C4 satasta TD:llä saanut, 2,4d:llä kylläkin. Tdi:ssä aina sähköohjattu pumppu. Kaasupoljin toimii potentiometrillä, ottaa sen kouraan sieltä ja ihmettelee, voisiko puhdistaa jollakin tms. tai vaihtaa toiseen.

      Itse en kyllä ole tuollaista kädessäni pitänyt, mutta kuvittelisin sen jollain hiili-liukupinta systeemillä toimivan joten hiilipöly siellä voi tehdä kiusaa.

      Ilmamäärämittari ei näissä tietääkseni näyttele niin merkittävää osaa kun uudemmissa TDI:ssä.

      Kulutus aikalailla spekseissä, mitä nyt vastaavasta itsellä 8 vuoden kokemus. Perushuollolla, lähinnä uusilla suodattimilla, ja oikeilla rengaspaineilla voi saada tuosta vähän pois. Suuttimet vaikuttavat näissä myös aika paljon kulutukseen.

      Comment


        #4
        Pistin 16" kitkapyörät alle ja tuntuu, että menis sukkasillaan auto. Eli renkaatkin kyllä vaikuttaa kuten nopeudet ja ajotapa.

        Nyt näyttäis taas pääsevän yli 1000km tankillisella kun vaihtu talvinopeudet ja nuo renkaat. Sikäli vajaavetonen pitäs kai mennä kyllä alle 6, jos Q menee noihin? Mut tosiaan riippuu niin monesta, että vaikea vertailla luotettavasti noita kulutuksia.

        Comment


        • #5
          Kiitos vastauksista.
          Mistä kohtaa mahtaa löytyä tuo kaasupolkimen potikka jotta vois ottaa sen irti ja kahtoo voiko sitä putsailla.

          Ilmamäärämittarista vielä että eikös sillä pitäs olla jonkinlainen vaikutus suorituskykyyn, mutta nyt se ei sano mitään oli siinä johdot kiini tai ei.

          Comment


            #6
            Ilmamassasta ei ole muistikuvaa, mutta kyllä sen jotain pitäs vaikuttaa.
            Näissä on vain vielä läppä maffi niin ei ole niin vikaherkkä kuin uudemmissa.

            Kaasupolkimen härpäke löytynee polkimen juuresta.

            Comment


              #7
              Ei ilmamassa mittari vaan ilmamäärä kun kerran läppämallinen huippukeksintö on. Ilmamäärä mittarin liittimen irroittamisen ei pitäisikään vaikuttaa tyhjäkäynnillä mihinkään mutta ajossa pitäisi tuntua selkeästi laiskemmalta, ikäänkuin vapari diiseliltä. Joskus kokeilin niin ilman ilmamäärä mittaria ajella tankillisen niin vaikutus kulutukseen oli -0,5litraa muuten kulutuksen ollessa 5,4-5,9 ja autona oli sama kuin sulla. Nyt kun on auto päivittynyt q-malliseksi niin kulutus oli viime tankilla 5,9 josta puolet pinnatuilla nastoilla loput läskeillä 16" vanteelle kietastuna.

              Comment


              • #8
                Sitten mulla on varmaan tuo ilmamäärä mittari rikki kun ei vaikuttanut ajossa yhtään mitään. Lieköhän minkä hintainen tuollainen uusi mittari maksaa?

                Comment


                • #9
                  Itsellä ainakin etuveto meni reilusti alle 6 matkassa, jollain Tornion keikalla tais tulla enkka 5,3 mutta kahden vuoden kaikki ajot laskettuna ajetut kilometrit/tankatut litrat oli kulutus aikalailla tasan 7 litraa minulla. Tokikin työmatkani on 7km ja pääasiassa sitä ajan ja talvisin käytin eberiä aikalailla runsaasti.

                  Q vie samassa ajossa 8-9. Kyllä, jalka on aika raskas... Matkassa laskee mahottomasti mutten oo sitä saanu oikein laskettua kun on mökille mennessäkin oikeestaan aina kuomukärry perässä. 1600kg avovene-traileri-yhdistelmä maantieajossa 11,5l/100km.

                  Tuohon ongelmaan palatakseni, läppämallinen ilmamäärämittari on uutena ainakin sikahintainen. Satoja. Että kannattaa mielestäni etsiä Vag-Comi jostain ja käyttäjä sille. Ajaa logi tuosta, mitä arvoja kaasun asentopotikka antaa tasakaasulla. Olettaisi tämän valaisevan lisää.

                  Comment


                  • #10
                    Kiitoksia taas vastauksista.

                    Olisko mahdollisesti täällä Joensuun seudulla jollain kerholaisella tuo vag-comi jolla voisi kyseisen operaation tehdä?
                    Ajelen neljä kertaa viikossa joesuussa niin jossain välissä voisi mittailla jos mittari löytyy.

                    Comment

                    Working...
                    X