Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi a4 b8 2.o tdi (105kw) + bsr chip

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Audi a4 b8 2.o tdi (105kw) + bsr chip

    Otsikin mukaisella autolla on ajettu 70 tkm (noin. 12 tkm lastun kera)

    Autossa on alkanut esiintyyn isommilla vaihteilla (4,5,6) kiihdytyksissä
    sellaista, että kun (noin 1500-2000 rpm) painaa kaasun pohjaan kierrokset hyppäävät heti noin 3000 rpm ja sitten laskevat ja asettuvat "oikealle" kierrosaluelle missä se pitäisi olla ilman tuota kierrosten nousu ilmiötä.

    Perstuntumalta veto ei kuitenkaan katkea kokonaan vähän vaan nykii, onko auto lämmin tai kylmä ei ole eroa.
    Onko autosta alkanut kytkin luistamaan vai mistä on kyse.
    Ilmeellistä kyllä autossa oli joskus aiemmin jo samanlaista ongelmaa mutta sitä ei ole esiintynyt hetkeen, paitsi nyt taas vuoden kuluttua.

    Miten tuota ongelmaa olisi helpointa lähestyä jatko toimenpiteillä.

  • #2
    Kytkin luistaa

    Comment


    • #3
      helpoin lähestyä vaihtamalla kytkin ja p-asetelma jälympään, tai muuttaa vakioksi, tai ajella iisimmin, tai vaihtaa autoa, tai tai..

      Comment


      • #4
        Lainaan törkeästi threadia ja kysyn mitä mieltä ollaan samanlaisesta softauksesta kun jatkona on multitronic vaihteisto? Lähinnä toi +100 Nm vääntö laittaa pikkasen miettimään. Vai onko tuossa 2.0 l sama vaihteisto kun 2.7 tai 3.0?

        Comment


        • #5
          Kannattaa ottaa softa mielummin kotimaiselta tekijältä jolla on kokemusta ko. laitteesta ja joka pystyy tekemään muutoksia vielä jälkikäteenkin jos sattuu vaikka ensin tulemaan sitä vääntöä hieman liikaa.

          Hiton paljon voi olla eroa kytkimen kestossa vaikka olisi ihan samanlainen ja samanikäinen auto, siksi customointimahdollisuudesta on oikeasti etua.

          Multitronicciin vääntöhuippua mielummin vähän varovammin kuin kokeilemalla että 'mitä kestää'. Kyllä se auto paljon muuttuu jos 300Nm on vielä 4000 rpm kohdalla, kuin pelkästään 2000rpm:ssä niinkuin vakiona.

          Comment


            #6
            Komppaan Arttua tässä asiassa. Ei tunnu noi multifailtronicit vakionakaan ihan hirveen pitkälle kestävän ton 2.7tdi:n perässä, et sopii miettiä. :)

            Comment

            Working...
            X