Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 2.5tdi -99 aamusavut ja tippihäiriö

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 2.5tdi -99 aamusavut ja tippihäiriö

    Aamuisin suoritamme audin kanssa pienen rituaalin: käyntiin ja kunnon savulla! muutaman sekunnin kuluttua napsahtaa automaatin merkkivalot tummiksi ja saadaan laatikko häiriötilaan. Sammutetaan aakkonen ja uudestaan tulille ja sama homma. Tätä tehdään aamusta riippuen 2-6 kertaa ja sitten suostutaan yhteistyöhön ja laatikko pelaa oikein sekä savuttaminen loppuu. Seuraava käynnistys vaikka ihan lyhyen ajon jälkeen niin peli toimii kuin pitääkin. Jos liikkeelle lähtee ilman rituaalia niin eihän siellä ole käytössä kuin yksi vaihde eteen ja pakki.
    Koodeja antaa seuraavasti :



    00542
    Needle lift Sensor (G80): Open or Short to Plus

    00550
    Start of Injection Regulation: Control Difference

    18256,P1857 viittaa MIL varoitukseen..

    Seuraavat asiat tehty:
    - uusi akku
    - ennakot tarkistettu sekä jakopää että pumppu
    - tunnistin venttiili nostajille mitattu 120 Ohm
    - ei ilmakuplia polttoaineletkuissa
    - ei vettä tai kosteutta ohjainboxissa


    Nyt on keijolla vahva tunne että keinot loppuu!! Olisiko vinkkiä mitä seuraavaksi? Ei ihan vielä raski "kokeilla" josko paranisi kun polttoainepumpun uusii kun käsittääkseni maksaa toista tonnia..

    #2
    Anteeks mut "tunnistin venttiili nostajille mitattu 120 Ohm"? :D

    Ohan tos selvä vika, anturisuutin (g80) näyttäis olevan ainaki pois pelista.

    Comment


    • #3
      jep, meinasin että mitattu toi needle lift sensor.. silmät ja ajatus ristissä sormista puhumatta.. ;)

      oisko mahdollinen vian aiheuttaja? Marmorilta jos ottaa niin nappi 300egee tuolle osalle hintaa. Toi veikkaaminen ei ole koskaan ollut mun juttu, prkl!

      Comment


      • #4
        Mielestäni ruiskupumpun ennakonsäätö mäntä jumii. Edullisena apuna, kokeileppas näin..lisää dieselin sekaan diesel polttoainejärjestelmän puhdistus ainetta tai ihan jäänestoa. Ei tarvii kauankaan käyttää/ajella ni rupee voitelemaan tuota mäntää. Toinen mikä kannattaa tehä on tarkistaa vuotaako diesel suodattimen päällä, paluuletkussa oleva venttiili. Varsinkin jos aamustartti sahuuttaa. Helppo kokeilla, purista heti käytön jälkeen venttiililtä tankille lähtevä letku kunnolla luttuun yön ajaksi. Aamulla ennen starttia pihdit letkusta pois. Jos nyt lähti hyvin käyntiin, niin melko varmasti venttiili vuotaa ja valuttaa dieselin takasin tankkiin päin. Itsellä oli näin ja veikkaisin että ehkä tuolla vuotavalla venttiilillä pitemmän päälle on vaikutus ennakonsäätömäntään.

        Comment


        • #5
          Kokeilin tuon puhdistusaineen viikko sitten. Puoleen tankkiin tuuppasin pullon ja ajelin merkkivaloon ennen tankkausta ja ei parannusta. Pajalla seurattiin ajoitusta vagilla ja ennakko pyöri neljässä ja välillä heitti -18 ja moottori kuullosti ihan sepelimyllyltä muutaman sekunnin ja taas korjasi ennakon neljään. Käsittääkseni joko aukaisi tai sulki jonkun magneettiventtiilin kun heitti ennakon myöhäiselle ja prosentit pyöri jossain 28%. Silloin kun ennakko neljässä niin prosentit 100%.
          Ja aamustartti sahuuttaa kyllä. Jos ei anna kaasua niin kone käynnistyy mutta sammuu saman tien. Pedaali lattiaan niin pysyy käynnissä. Täytyy testata toi venttiili paluuletkussa. Tänään oli audilla huono päivä kun neljän kilometrin matkalla käynnistelin 10 kertaa ennenkuin alkoi toimiin normaalisti.

          Comment


            #6
            Vetää ilmaa varmaan tuolta suodattimesta.

            Comment


            • #7
              Jäänestoa välttäisin käyttämästä viimeiseen asti, se kun nappaa vedet mukaan tankista tai suodattimelta ja siitäkös pumppu tykkää.
              Saattaa pumpun vaihto olla vasta toimiva ratkaisu noihin ennakon pomppimisiin, jos ei ilmavikaa löydy.

              Comment


              • #8
                Letkuja käytin puristimilla tukossa ajon jälkeen ja aamulla toiveikkaana kokeilemaan, niin samat rituaalit aakkonen halusi käydä läpi. Viikonloppuna saan vaihtoon tuon suuttimen mistä herjaa koodia. Katsotaan onko vaikutusta.

                Comment


                • #9
                  juu ei prkl! Uusi siitin näytti samat ohmit kuin vanha ja oireet jatkuu.. Tuuppasin uuden suuttimen paikoilleen ja ei oireet hävinnyt. Moottori pitää pienen "korahduksen" satunnaisesti kiihdyttäessä n.1600rpm:n kohdalla. Kuullostaa kuin olisi sepeliä sementtimyllyssä. Vieläkö löytyy jotain apuja vai pitääkö kokeilla uudella naftapumpulla?

                  Comment


                  • #10
                    Jotain positiivista kun vikakoodit vähentyneet.
                    Antaa moottorin puolelta koodin [COLOR=Red]00550[/COLOR] start of injection regulation sporadic-regulating difference
                    ja laatikon puolelta 18265 Load signal error message from ECU: p1857

                    Comment


                      #11
                      Jäänestoa välttäisin käyttämästä viimeiseen asti, se kun nappaa vedet mukaan tankista tai suodattimelta ja siitäkös pumppu tykkää.
                      Jos siltikin tulee kaadettua jäänestoa tankkiin niin 2-T öljyä kulaus perään.

                      Comment


                        #12
                        Ilmasta ei tule vikakoodeja.
                        Kyllä tuo viittaaa johonkin mekaaniseen oireeseen mun mielestä.

                        Comment


                        • #13
                          En minäkään huvikseni jäänestoa tai polttoainejärjestelmän puhdistusainetta käytä mutta rupesi olemaan jokapäivästä ja monta kertaa ja varsinkin jos oli pitempään seissyt, kera kunnon savujen ja laatikko vikatilassa. En kovin herkästi viittis ruveta pumpun vaihtoon ja kun netistä etin tietoo ni löyty kuviakin jumittavista ja kuluneista ennakonsäätö männistä. Aineilla tuntu olevan irrottava vaikutus, aina välillä laitoin kun oireet palasi. Pari kertaa lisäsin myös 2T-öljyä. Tätä rumbaa kesti jonkun aikaa. Nyt pelannut pitemmän aikaa moitteetta, ei vikatiloja tai karkeaa käyntiääntä ja savutusta. Varmaankin mäntä nyt hioutunut ja mielestäni pieni paha jos tällä säästin uuden pumpun hinnan...ainakin siirsin sen tarvetta. Siis nyt ajellut pitempään ilman lisäineita.

                          Comment


                          • #14
                            Kokeilin lämmitellä pumpun päällä olevaa boxia puhaltimella siinä toivossa että joku kylmäjuotos mahd. viallinen ja vaatii lämpöä että toimii. Ei vaikutusta.

                            Käsitinkö oikein ton 00550 koodin että viittaa pumpun ajoitukseen? Jakopää ja pumpun ajoitus on merkeissään, eli mekaanisella puolella pitäisi olla kohdillaan, mikäli noihin merkkeihin on luottaminen.

                            Comment


                            • #15
                              Jeps. Kyllä koodi 00550 viittaa tuonne ennakoihin pumpulle. Ja mäntä siellä takertelee. Lisäsin sopan sekaan dieselin jäänestoa 5% ja about 100km ajoa päälle. Ei muuten oireile enään aakkonen!! Käy nätisti eikä tule vikatilaa laatikolta. Aamulla joutuu vielä antamaan kaasua samalla kun käynnistää, muuten vain hörähtää ja sammuu. Todennäköisesti vuotaa se venttiili suodattimella löpöt tankkiin. Aika näyttää kuin pitkälle tuolla pumpulla pääsee, mut nyt toimii kuin pitääkin. Lepulle kiitos vinkistä.

                              Comment


                              • #16
                                Oleppa hyvä vain, hyvä jos oli apua. Nyt sit vähän kuuriluontosesti jäänestoo jos oireet palaa. Itellä ainakin vaati useamman kerran. Toivotaan et sulla tokenis jo vähemmällä.

                                Comment

                                Working...
                                X