Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1Z TDi "kunkkupultin" kiristysmomentti

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• 1Z TDi "kunkkupultin" kiristysmomentti

Elikkäs kunkkupultin kiristysmomentista pitäisi saada varmuus.
    Autodata antaa 90Nm+180astetta kun taas varaosatiski 120Nm+90ast

Minkä kiristysmomenttia haluat tietää? Kuningaspultti on pyöränripustuksessa oleva osa jota ei nykyisistä Audeista löydy.

Comment

Veikkaisin, että tässä haetaan kampiakselin hihnapyörän pultin momenttia. Katsoisin Haynesin oppaasta, mutta se on 200 km päässä..

Comment

Vedät vaan niin kireälle kuin metrin varrella saat :)

Comment

Itse joskus koitin tuota pulttia saada ohjekireyteen, eikä ihan onnistunut. Hakkasin sitten pyssyllä niin kireälle kun sain ja hyvin pysyi.

Comment

Kiskasin 120Nm + 90 astetta. Astetta reilumpi varsi sai olla

Comment

Tuota ei kannata ihan vallattomasti kiristää, on "vain" M14. Käytännössä aika sama kummalla ohjeella laitat. Lopputulokset tulevat olemaan hyvin lähellä toisiaan. Itse ehkä pitäisin luotettavampana tuota ensimmäistä vaihtoehtoa, riippuen vähän toki siitäkin millaiset momenttiavaimet on käytössä.

Comment

Saa olla melkonen maakonepyssy, että saa varmasti kireälle niin että pysyy.
                Ei sitä turhaan vedetä noinkin kovaan.
                No Golffissa ilmeisesti vedettiin viimeksi pyssyllä ja kierreliimalla. Kyllä se siellä on pysynyt vaikka alaratas taas vähän mun mielestä viipottaakin.

Comment

Ei sitä pyssyllä varmaan ohjekireyteen saa, mutta on tuo pysynyt. Sen verran kovaan se hakkas, etten räikällä kyennyt enempää vääntämään. Liiman löin toki itsekin väliin. On siinä ohjearvossa kuitenkin reilusti safetyä (kuuluisia viimeisiä sanoja).

Comment

Working...
                  X