Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 -98 2.5 tdi ei käynnisty

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A6 -98 2.5 tdi ei käynnisty

    A6 hehkuvalo vilkkui ajon aikana, moottorin sammutuksen jälkeen ei enää käynnisty.
    Viimeksi muokannut Sleepy2; 20.9.2011, 20:07. Perustelu: Otsikkoa paremmaksi ja oikealle osastolle.

    #2
    Arvailla voidaan mitä vain, mutta aloitetaan vikakoodien luvusta.
    Ja arvailusta tekee mukavampaa, jos tietää vähän enemmän autosta, kuten vuosimalli, onko diesel vai bensa, ehkä jopa moottorintunnus.

    Comment


      #3
      Lähtisin siitä että aine on loppu tankista. ;)

      Comment


      • #4
        Aine ei ole loppu tankista, kyse on 2,5 diesel, -98. Arvaillaan...

        Comment


          #5
          Korkeapainepumppu on sökö eli rikki.

          Comment


            #6
            Onko quattro ;)


            Onko se niin saatanan vaikeeta saada niitä tärkeitä tietoja esille, kuten ees auton speksit ja muut tiedot, jos kerran haluaa jotain vihjettä saada
            Viimeksi muokannut diffas; 20.9.2011, 20:05. Perustelu: kiukku

            Comment


            • #7
              On Quattro...

              Comment


                #8
                Syytä varmaa vaihtaa tankin pumppu.

                Comment


                  #9
                  Täälä on kans tankinpumppu epäilyksessä. Ei kyllä antanut mitään koodeja, jäi vaan lähtemättä käyntiin yks päivä.

                  Comment


                  • #10
                    Hehkuvalon vilkkuminenhan tarkoittaa jotain vikaa, josta yleensä jonkinnäköinen koodi löytyy.. Helpoimmalla pääsee kun aloittaa vikakoodien luvulla, niinkuin "pulla" tuossa mainitsikin.. Toki myös tuo ym. tankinpumpun toiminta kannattaa tarkistaa.. Vai joko on ongelma ratkennut?
                    Viimeksi muokannut JayEll; 4.10.2011, 22:50.

                    Comment


                    • #11
                      Nyt kävi itellekin niin että tänä aamuna mittarin näyttäessä -22C '01 2.5tdi q ei enää startannutkaan. Pyöritti kyllä, mutta ei edes luvannut. Tuli vielä jonkin verran sahattuakin. VP44 korjattu 140tkm sitten, toivottavasti ei nyt menny uudestaan. Edellisessä pösössä oli polttoainesuodattimen alla joku hana, josta piti välillä laskea kondenssivettä pihalle. Näissä ei vissiin ole samanlaista, johon kertynyt vesi olisi voinut jäätyä? Vikakoodit menee lukuun kun pääsen töistä...

                      Comment


                        #12
                        Viimetalvena kun oma dieselini ei lähtenyt käymään hehkujen takia laitoin sisätilanlämmittimen puhaltamaan ilmanputsarikoteloon lämmintä hetkeks, eli oli se imuputki nokan ja putsarin väliltä irti ni sain sen kovallakin pakkasella pyörimään.

                        Comment


                        • #13
                          AKE kone mulla kyseessä. Hehkuttaa pitkään ja hehkutulpatkin on vaihdettu muutama vuosi sitten. VAGCOM ilmoittaa no fault codes. Polttoainettakin vissiin tulee kun inj. quantity mg/str nousee kun yrittää startata. Lämpöanturitkin näyttää järkeviä lukemia. Mistähän tuota vikaa lähtisi etsimään? Voisiko olla polttoainesuodatin? Ei ole vissiin vaihdettu aikoihin.

                          Comment


                          • #14
                            Ja tosiaan vaimo ties kertoa että oli hörähtäny kun yritti startata mutta siihen jäi. Sen jälkeen ei ole edes luvannut.

                            Comment


                              #15
                              Suodatin voi olla yksi vikakohde, varsinkin jos autoa pidetään sisällä/lämpösessä parkissa. Jos suodatin on jäässä, niin sitä voi tos föönillä tai uskaliaammin kuumailmapuhaltimella sulatella. :)

                              Comment


                              • #16
                                Mulla kun jääti ykstalvi löpösuodatin, niin melkonen työ oli ilmaamisen kanssa että saatiin takas tulille. (monen sattuman summa)

                                Tässä vähän lukemista illaksi:
                                http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...hlight=2.5+tdi
                                Tämmönenhän sinne kannattaa laittaa, jos vaihtamaan alkaa:
                                http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...tin#post697650

                                Comment


                                • #17
                                  Kait se minunkin taas kerran pitää haukkua se filtterin paluukierto alimpaan helvettiin ;) Pakkasella kun kaikki kumitiivisteet ja letkut on umpipuuta, ilmaviat tulevat helpommin esiin. Voihan se toki jäässäkin olla -Mutta jos se kerran väittää että ruiskutusmäärä nousee?...

                                  Comment


                                  • #18
                                    Pari tuntia lämmittelin suodatinta sisätilanlämmittimellä ja laitoin uuden akunkin kun oli sellanen odottamassa, edellinen vähän nihkeesti pyöritti. Mutta eipä auttanut. Joo kone kertoo että polttoainetta tulis, mut voihan se olla että se vaan kuvittelee. Pitänee seuraavaksi vaikka vaihtaa suodatin ja kokeilla ilmata.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Hyvä muuten näin pakkasella touhuta. Parit muoviosat jo menny *llun päreiksi jo pelkästä kosketuksesta...

                                      Comment


                                      • #20
                                        Tänään tuli näpit jäässä pari tuntia touhuttua. Vaihdoin suodattimen malliin motonet kun ei parempaa ollut tähän hätään tarjolla, mutta en saanut sitä paluupuolen termostaattia kunnolla kiinni eli tuntuu ettei se mennyt niin pohjaan että olisi saanut lukkosokan paikalleen. Koetin tästä huolimatta ilmata ja sainkin suodattimelle naftaa. Sitten suutinputket irti ja pyöritin, ainakin osasta tuli naftaa kun laitoin sanomalehteä putken alle. Sitten muut paitsi keskimmäiset putket kiinni ja starttiyritys. Ei mitään. Laitoin loputkin kiinni mutta ei mitään. Vitospytyn putkesta ei ainakaan ihan kauheasti sitä naftaa tullut, toiselta puolelta tuli selvästi paremmin. Voisiko olla että ottaa ilmaa tuosta paluulinjan termostaatista joka ei ole kunnolla kiinni? Rupeaa keinot loppumaan... Luulisi että olisi edes luvannut mutta ei.

                                        Comment


                                          #21
                                          Niin kauan kuin ilmaa saa, ei tartte haaveilla käynnistyksestä, niin se vaan menee näis vehkeis. Siit läpinäkyvästä putkesta ei sais yhtään isompaa ilmaa mennä startissa varsinkaan.

                                          Comment


                                            #22
                                            Tuntuu, että tuota paluulinja mötikkää ei kyllä millään saa ilmatiiviisti kii siihen filsuun... Sen verran harakiri, se kiinnitys näyttäisi olevan.

                                            Pakkasen kohmettamilla sormilla ja osilla tuo sokan paikalleen laitto oli mahdotonta, vaikka kuinka painoin sokkaa isolla ruuvarilla alaspäin ja apuri tökki sokkaa eteenpäin, niin ei kyllä osunu reijät edes huonosti kohilleen, sen verran liian korkealta toi haarapala tuntu. Rautalankavirillä se on nyt "paikallaan", mutta eipäilyttää toi ilmanhaukkominen, vai häirääkö se tuossa paluulinjassa?
                                            Viimeksi muokannut J-M Koopikka; 4.2.2012, 14:55.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Itellä oli valmistusvika siinä M-filtterissä jonka hain motonetistä, vaihdoin topraniin kauheen taistelun kera ja heti napsahti paikoilleen kuin tehty. Eli mullakaan ei menny paikalleen muuten.

                                              Mut tuntuu että ei tästä tuu mitään kun letkut on umpijäässä ja akkukin hyyty vaikka on ihan uusi. Suodattimelle saan imettyä naftaa mutta siitä eteenpäin aika huonosti tuntuu menevän. Noi läpinäkyvät letkut ei enää oo niin läpinäkyviä että niitä tiirailemalla mitään selviäisi.

                                              Comment


                                                #24
                                                Pitääpä ihmetellä sitten tuota marmorin filsua uusiksi, voi olla että tuos pakkasessa ja letkut venassa vielä kii, ei oikein tuo istu paikalleen.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Toisiin filsuihin se venttiili on ihan holo, joihinkin ei mene alkuunkaan. Knechti oli sellanen johon menee. Nykyjään on omassa vekottimessa 3/8 tuumainen hydrauliikka suojatulppa (sellanen punainen joita on vaikkapa ot-pumpun lävissä tukkeena kun avaa uuden paketista) ja siihen päälle vielä sorvattu muovikorkki joka tiivistää filsun o-rengasta vasten ja sokka päällä. Paluu on yhdistetty jatkolla tankkiin. Tänäkin aamuna oli -32 astetta pakkasta kun läksin liikkeelle viimekesällisellä filtterillä, ajelin 150 kilometriä eikä nikotellut yhtään. Startti oli vähän tiukassa kun taitaa olla pari hehkua pois pelistä ja tuo säteilijä ei oikein tehoo näillä keleillä. Tuli mieleen ihan inttiajoilta niitti-Sisu Rollssin diiselillä:) -Sitä savua meinaten sitten oli juu...

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Jep. Itelläki on CAVin suodatinjalka ja paluuputki takaiskuventtiilin kanssa menee suoraan tankille.

                                                    Ei ole ollut mitään ongelmia vaikka pakkasta on näyttänyt -32'c parhaillaan. Eikä tarvi ilmavaivojen kanssa pelleillä.

                                                    ps. Maksaa tuo suodatinjalka suodattimineen samanverran kun marmorilta vaihtofiltteri. Tuohon CAVin jalkaan maksaa vaan tuo filtteri sen 5e, kunhan tarvii vaihtaa! :)

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Tuosta järjestelmän ilmaamisesta, kuinka on näppärintä tuolle punpulle asti ilmata, pystyykö tankin siirtopumppu syöttämään sitä tavaraa sinne asti vai meneekö korjaamoreissuksi, kun työkaluvalikoima on suhteellisen alkeellinen täälä...

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Siirtopumppu on syöttöpumpussa itsessään, joten ei siirry kovin tyhjästä linjasta. Alipainepumpulla tms. voi suodattimelle asti vetää aineet ja täyttää putken pumppuun asti. Letkun puristinpihdit on hyvä olla täs mukana. Muutenha toi menee normikaavan mukaan

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Alkuperäinen kirjoittaja diffas
                                                          Alipainepumpulla tms. voi suodattimelle asti vetää aineet ja täyttää putken pumppuun asti.
                                                          Mikäli on kompura käytössä, niin tämmönen on hyväksi todettu apuväline ilmaamiseen. (tuolla samaisella laitteella ilmattu paritkin autot)
                                                          http://kauppa.motonet.fi/web/guest/e...ductid=75-1000

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Ensi maanantaina sitten pajalle, tänään yritin vielä ilmailla ja hyvin tuli aine suodattimelle ja suuttimetkin sitä puski, sitä mukaa laitoin suuttimia kiinni kun alko selvästi tulla tavaraa. Mutta kone ei vaan inahtanutkaan. :(

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X