A6 hehkuvalo vilkkui ajon aikana, moottorin sammutuksen jälkeen ei enää käynnisty.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi A6 -98 2.5 tdi ei käynnisty
Collapse
X
-
Vieras
Arvailla voidaan mitä vain, mutta aloitetaan vikakoodien luvusta.
Ja arvailusta tekee mukavampaa, jos tietää vähän enemmän autosta, kuten vuosimalli, onko diesel vai bensa, ehkä jopa moottorintunnus.
-
Vieras
-
Hehkuvalon vilkkuminenhan tarkoittaa jotain vikaa, josta yleensä jonkinnäköinen koodi löytyy.. Helpoimmalla pääsee kun aloittaa vikakoodien luvulla, niinkuin "pulla" tuossa mainitsikin.. Toki myös tuo ym. tankinpumpun toiminta kannattaa tarkistaa.. Vai joko on ongelma ratkennut?Viimeksi muokannut JayEll; 4.10.2011, 22:50.
Comment
-
Nyt kävi itellekin niin että tänä aamuna mittarin näyttäessä -22C '01 2.5tdi q ei enää startannutkaan. Pyöritti kyllä, mutta ei edes luvannut. Tuli vielä jonkin verran sahattuakin. VP44 korjattu 140tkm sitten, toivottavasti ei nyt menny uudestaan. Edellisessä pösössä oli polttoainesuodattimen alla joku hana, josta piti välillä laskea kondenssivettä pihalle. Näissä ei vissiin ole samanlaista, johon kertynyt vesi olisi voinut jäätyä? Vikakoodit menee lukuun kun pääsen töistä...
Comment
-
AKE kone mulla kyseessä. Hehkuttaa pitkään ja hehkutulpatkin on vaihdettu muutama vuosi sitten. VAGCOM ilmoittaa no fault codes. Polttoainettakin vissiin tulee kun inj. quantity mg/str nousee kun yrittää startata. Lämpöanturitkin näyttää järkeviä lukemia. Mistähän tuota vikaa lähtisi etsimään? Voisiko olla polttoainesuodatin? Ei ole vissiin vaihdettu aikoihin.
Comment
-
Mulla kun jääti ykstalvi löpösuodatin, niin melkonen työ oli ilmaamisen kanssa että saatiin takas tulille. (monen sattuman summa)
Tässä vähän lukemista illaksi:
http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...hlight=2.5+tdi
Tämmönenhän sinne kannattaa laittaa, jos vaihtamaan alkaa:
http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...tin#post697650
Comment
-
Pari tuntia lämmittelin suodatinta sisätilanlämmittimellä ja laitoin uuden akunkin kun oli sellanen odottamassa, edellinen vähän nihkeesti pyöritti. Mutta eipä auttanut. Joo kone kertoo että polttoainetta tulis, mut voihan se olla että se vaan kuvittelee. Pitänee seuraavaksi vaikka vaihtaa suodatin ja kokeilla ilmata.
Comment
-
Tänään tuli näpit jäässä pari tuntia touhuttua. Vaihdoin suodattimen malliin motonet kun ei parempaa ollut tähän hätään tarjolla, mutta en saanut sitä paluupuolen termostaattia kunnolla kiinni eli tuntuu ettei se mennyt niin pohjaan että olisi saanut lukkosokan paikalleen. Koetin tästä huolimatta ilmata ja sainkin suodattimelle naftaa. Sitten suutinputket irti ja pyöritin, ainakin osasta tuli naftaa kun laitoin sanomalehteä putken alle. Sitten muut paitsi keskimmäiset putket kiinni ja starttiyritys. Ei mitään. Laitoin loputkin kiinni mutta ei mitään. Vitospytyn putkesta ei ainakaan ihan kauheasti sitä naftaa tullut, toiselta puolelta tuli selvästi paremmin. Voisiko olla että ottaa ilmaa tuosta paluulinjan termostaatista joka ei ole kunnolla kiinni? Rupeaa keinot loppumaan... Luulisi että olisi edes luvannut mutta ei.
Comment
-
Tuntuu, että tuota paluulinja mötikkää ei kyllä millään saa ilmatiiviisti kii siihen filsuun... Sen verran harakiri, se kiinnitys näyttäisi olevan.
Pakkasen kohmettamilla sormilla ja osilla tuo sokan paikalleen laitto oli mahdotonta, vaikka kuinka painoin sokkaa isolla ruuvarilla alaspäin ja apuri tökki sokkaa eteenpäin, niin ei kyllä osunu reijät edes huonosti kohilleen, sen verran liian korkealta toi haarapala tuntu. Rautalankavirillä se on nyt "paikallaan", mutta eipäilyttää toi ilmanhaukkominen, vai häirääkö se tuossa paluulinjassa?Viimeksi muokannut J-M Koopikka; 4.2.2012, 14:55.
Comment
-
Itellä oli valmistusvika siinä M-filtterissä jonka hain motonetistä, vaihdoin topraniin kauheen taistelun kera ja heti napsahti paikoilleen kuin tehty. Eli mullakaan ei menny paikalleen muuten.
Mut tuntuu että ei tästä tuu mitään kun letkut on umpijäässä ja akkukin hyyty vaikka on ihan uusi. Suodattimelle saan imettyä naftaa mutta siitä eteenpäin aika huonosti tuntuu menevän. Noi läpinäkyvät letkut ei enää oo niin läpinäkyviä että niitä tiirailemalla mitään selviäisi.
Comment
-
Pitääpä ihmetellä sitten tuota marmorin filsua uusiksi, voi olla että tuos pakkasessa ja letkut venassa vielä kii, ei oikein tuo istu paikalleen.
Comment
-
Toisiin filsuihin se venttiili on ihan holo, joihinkin ei mene alkuunkaan. Knechti oli sellanen johon menee. Nykyjään on omassa vekottimessa 3/8 tuumainen hydrauliikka suojatulppa (sellanen punainen joita on vaikkapa ot-pumpun lävissä tukkeena kun avaa uuden paketista) ja siihen päälle vielä sorvattu muovikorkki joka tiivistää filsun o-rengasta vasten ja sokka päällä. Paluu on yhdistetty jatkolla tankkiin. Tänäkin aamuna oli -32 astetta pakkasta kun läksin liikkeelle viimekesällisellä filtterillä, ajelin 150 kilometriä eikä nikotellut yhtään. Startti oli vähän tiukassa kun taitaa olla pari hehkua pois pelistä ja tuo säteilijä ei oikein tehoo näillä keleillä. Tuli mieleen ihan inttiajoilta niitti-Sisu Rollssin diiselillä:) -Sitä savua meinaten sitten oli juu...
Comment
-
Jep. Itelläki on CAVin suodatinjalka ja paluuputki takaiskuventtiilin kanssa menee suoraan tankille.
Ei ole ollut mitään ongelmia vaikka pakkasta on näyttänyt -32'c parhaillaan. Eikä tarvi ilmavaivojen kanssa pelleillä.
ps. Maksaa tuo suodatinjalka suodattimineen samanverran kun marmorilta vaihtofiltteri. Tuohon CAVin jalkaan maksaa vaan tuo filtteri sen 5e, kunhan tarvii vaihtaa! :)
Comment
-
Tuosta järjestelmän ilmaamisesta, kuinka on näppärintä tuolle punpulle asti ilmata, pystyykö tankin siirtopumppu syöttämään sitä tavaraa sinne asti vai meneekö korjaamoreissuksi, kun työkaluvalikoima on suhteellisen alkeellinen täälä...
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja diffasAlipainepumpulla tms. voi suodattimelle asti vetää aineet ja täyttää putken pumppuun asti.
http://kauppa.motonet.fi/web/guest/e...ductid=75-1000
Comment
Comment