Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B6 1.9TDI AWX termostaatin vaihto.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B6 1.9TDI AWX termostaatin vaihto.

    Missähän otsikon mukaisessa koneessa on termostaatti ja onko hankala vaihtaa? Onglemana on, että lämmöt ei nouse 90 asteeseen vaan ajelehtii jossain 70 - 80 välillä. Aiemmin oli G62 lämpötila-anturin vikakoodi päällä ja vaidoin sen, mutta onglema säilyi, joten ajattelin kokeilla vaihtaa tuon termostaatin.
    Viimeksi muokannut Killeri; 22.1.2019, 17:27. Perustelu: Otsikko tarkennettu.

  • #2
    Sieltä koneen kyljestä vasemmalta puolelta se löytyy. Letkuja seurailemalla löytyy helposti.

    Comment


    • #3
      Laturin alla, lohkon kupeessa

      Comment


      • #4
        Ei ole vaikea vaihtaa. Parikertaa olen vaihtanut. Kannattaa vaan olla tiputtamatta kiinnityspultteja moottorikannakkeen väliin :)

        Comment


        • #5
          Ok, kiitokset vastauksista! Täytyy laittaa osa tilaukseen ja alkaa kaivamaan työkalupakkia esiin.

          Comment


          • #6
            Anturi on nyt esillä, mutta voisiko joku antaa vinkin miten tuo anturi lähtee irti ennenkuin teen mitään peruuttamatonta.

            Comment


            • #7
              Mistä anturista hää mahtaa puhua?

              Comment


              • #8
                Jos tarkotat termostaattia, niin kyllä sen pitäs lievällä väkivallalla irrota.

                Comment


                • #9
                  Joo, kiireessä sekoilin termeissä... Lievällä väkivallalla irtosi. Oli vaan sen verran juntturassa, että aluksi luulin termostaatin irrottamiseen olevan joku oma kikkansa. Nyt lämmöt on tasan 90 astetta, joten termostaatti oli tosiaan rikki.

                  Comment


                  • #10
                    1.9TDI (AWX) Paras termari?

                    Pitäis termari 1.9TDI -koneeseen vaihtaa, suoritin operaation jo kerran syksyllä mutta tuli asiaan sen kummemmin perehdyttyä laitettua joku Motonetin tarviketermari ja eihän toi nokipoltin enää jaksa nostaa lämpöjä ku johonki 70 asteen paikkeille. Kysymys kuuluukin, minkä merkkinen termari on paras? Vai haenko suoraan marmorilta?

                    Comment


                      #11
                      Ei ne välttämättä nouse ne lämmöt toisella termarillakaan kun on tän verran pakkasta. Onko pahvit keulalla?

                      Comment


                      • #12
                        Ei oo pahveja, tarkotus oli kyllä sitä vielä kokeilla. Täällä ei oo ollu tänään pakkasta ku kymmenen astetta ja lämmöt nousi tasasesti 70 asti ja jämähti siihen, ni kovasti vaan vaikuttais termarilta. Kovemmilla pakkasilla tietysti eri asia, mutta pitäis kyllä mun mielestä jaksaa vielä tälläsillä keleillä nousta. Plus alko tyhjäkäynnillä laskeen samantien.
                        Viimeksi muokannut konstafinnila; 22.1.2019, 15:21. Perustelu: lisäys

                        Comment


                          #13
                          Ihan normi mun mielestä. Onko sinulla EGR toiminnassa, vai onko se tulpattu?

                          Neliveto auttaisi tietenkin lämpeämiseen

                          Comment


                          • #14
                            EGR on poistettu käytöstä, mutta pitäis käsittääkseni vaikuttaa lähinnä lämpenemisen nopeuteen, ei niinkään itse lämpötilaan. Aikaisemmin talvella nosti normaalisti ysikymppiin asti samansuuruisilla pakkasilla, nyt loppunut. Ei vaikuta mun mielestä normaalilta.

                            Jos sulta löytyy vastaava neliveto niin voin ilomielin vaihtaa ;)

                            Comment


                              #15
                              Kyläpyörityksessä ei pysty pitämään lämpöjä tämmösillä pakkasilla ilman webastoa. Tippuu nopeasti maantienopeuksista hidastaessa sinne 70 pintaan.
                              Maantielläkin hankala pitää ilman maskisuojaa ja webastoa 90 asteessa alle -20 pakkasilla.

                              Mutta se orggis termari on ylensä paras vaihtoehto. Nykyään haen orggistermarin aina, kun jakopääremppaa tehdään.

                              Comment


                              • #16
                                Joo. Ei nouse pitkässäkään maantieajossa yli seitsemänkymmenen, ja kyläpyörityksessä ei pääse sinnekkään. Pitääpä käydä orkkis hakeen heti huomenissa.

                                Comment


                                  #17
                                  Niin perustelut miksi haen orggistermarin on se, että aikanaa V8 audissa jokin tarviketermari ei toiminut kunnolla ja sitä ketutuksen määrää jakopäärempan jälkeen.

                                  Ja varmaan saa jonkun kunnon tarvikkeenkin, en muista mitä noi orggikset on ollut. Behr, Wahler tms

                                  Comment


                                  • #18
                                    Tossa onneks valehtelematta alle puolen tunnin homma kaikkineen, mut ottaahan toi silti päästä ku ei voi kerralla tulla hyvää.

                                    Comment

                                    Working...
                                    X