Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

webasto ei pysy päällä, normaalia näillä keleillä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • webasto ei pysy päällä, normaalia näillä keleillä?

    Ostin käytetyn A3 2.0 tdi -09 jossa on webasto thermo top C, jälkiasenteisena käsittääkseni kun koneessa on erillinen kello eikä sitä ohjata ajotietokoneella.

    Kauppaa tehdessä kokeilin webastoa sinällään sen tekniikasta mitään ymmärtämättömänä, käyntiin se tuntui lähtevän.

    Tänä aamuna kokeilin ensimmäisen kerran oikein kunnolla. Kone tuntuu käynnistyvän tosiaan ok, eli syklillä 30 sek puhaltelua, sen jälkeen minuutti polttoainepumpun naputusta jonka päätyttyä kone käynnistyy. Käynnistyttyään ei enää pumppu naksu ja pakoputkesta tulee kaasua, tosin ei savuta nimeksikään. siinä pulttoainapumpun naksunnan aikana lopussa savuttaa jonkin verran.

    Ongelma onkin että ei kestä päällä kuin muutaman minuutin. Sammuu kertalaakista. Ulkolämpötila n. 10 astetta ja autossa automaatti-ilmastointi. Sisätiloihin ei ala puhaltamaan lämpöä. Autoon kun laittaa virrat päälle niin läpötilamittari nytkähtää millin kaksi, asteikko lähtee 50 asteesta.

    ONko se mahdollista että itse lämmittäminen ei ala enskinkään, puhaltelee vain? Vai onnistuuko olevinaan näillä lämmöillä lämmittämään koneen niin lämpimäksi että sammuu sen takia, tunnistaako se muuten mitään sellaista?

    Sulakkeet oon kattonu ja pitäny niitä vähän aikaa pois kannastaan, ehjiä olivat.

    Taitaa tie käydä webastopajalle?

    #2
    Kuulostaa vesipumppuvialta. Käynnistyy mutta sammuu saman tien lämpöhälytyksen vuoksi. Lue kellosta diagnostiikka.

    Comment


      #3
      Webastoon pääsee käsittääkseni kiinni ihan perus KKL-adapterilla eli VAGcom 311 & 409 sopivalla kaapelilla. Ohjelmat saa ilmaiseksi Webaston sivuilta.

      Comment


      • #4
        kokeilin kone käynnissä webastoa, ei muuttanut mitään. Pitäisikö koneen olla lämmin (n. 90) jotta tuolleen voisi testata koska jos koneen termari kiinni niin onko testi kone käynnissä
        turha?

        Voiko kellosta lukee vikakoodeja ilman mitään disgnostiikka piuhoja tms?

        Comment


          #5
          riippuu kellosta

          Comment


          • #6
            kello on sellane soikeen malline, käsittääkseni uudempaa mallia, tuota ennen miusta suorakaiteen malline. Vain muutama nappi koko kellossa

            Comment


            • #7
              Eberi

              Mulla on jälkiasenteinen Eberpächer, lienee kuitenkin samanlainen tekniikka Webastossakin.
              Auton Termostaatti pitää olla säädettynä HI tai 27-29'C ja puhaltimen 3-5:lle ennen ajon päättymistä. Vasta seuraavana pvänä sen huomaa. Jos oot säätäny termarin 18-20, niin se sammuttaa itsensä melko nopeasti sytyttyään.... Mulle tulee vika koodi, että ylikuumentunut.

              Eberi lämmittää ensin nesteen 30 asteiseksi, ennenkuin se avattaa termarin sisälle. Sen pitäisi käydä, kunnes se saavuttaa aikarajan tai 90 asteisen jääh.veden. Mä olen pärjännyt 15-30 min lämmityksillä ihan hyvin.

              Mä muistan, että joissain Webastoissa olisi akun varauksen tunnistin, eli voi olla, ettei sun webasto käynnisty kunnolla, kun se jo lopettelee toimintoja. Pitää muistaa, että tavallista akkua ei kannata pitää. Hyvä akku on esim Boschin AGM akku.

              Comment


                #8
                Henrin Eberiä ei ole kytketty ilmastointiin oikein. Oikein kytkettynä polttoainelämmitin kytkee automaatti-ilmastoinnin polttoainelämmitintilaan ja hoitaa homman kotiin.

                Comment


                • #9
                  Pitää aamulla kokeilla tuota lämppärihommaa. epäilen kyllä vähän mutta siinähän tuo nähdään.

                  Soittelin huoltoukkelille ja se vähän epäili että ei käynnisty ylipäätään, eli heti kun sarttaussykli päättyy(pumpun naputus loppuu) niin kone meneekin sammutusjäähdyttelytilaan ja sammuu sitten lopulta kokonaan. No, perjantaina nähdään mitä käy kun vien katottavaks.

                  Comment


                  • #10
                    Joo, ensiksi epäilivät että höyrystin mennyt vikakoodien ja savupölläyksen pohjalta mutta kun alkoivat vaihtaa webastoa niin huomasivat että webasto oli irronnut kiinnityksistään ja roikkunut vesiletkujen ja johtosarjan varassa sillä seurauksella että johtosarja oli hankautunut puhki ja webaston ohjainkortin muovikotelossa oli myös reikä josta sisälle oli päässyt vettä+hiekkaa. No, päädyttiin vaihtamaan itse webasto ja johtosarja auton myyjän piikkiin.

                    Mutta kun ongelmat eivät tainneet tähän loppua. Vaihdon jälkeen kun kokeilin niin toimi ihan ok. Viimeisen kerran jälkeen kun sammutin 20 min lämmityksen jälkeen niin päästi aika komian savupölläyksen. Sen jälkeen on jättänyt ajastetut käynnistykset laitanaan tekemättä. Nyt kun oli aikaa niin koitin käynnistämällä manuaalisesti onnistumatta, eli käynnistysmissyklin jälkeen heitti jäähdyttelyyn+sammui parin minsan päästä. Kokeilin uudelleen heti perään ja nyt sitten käynnistyi ihan ok ja pöhisee. MIkä voisi tehdä tällaista. Akun testasin webaston ollessa päällä tasan 12 V, onko liian vähän?

                    Comment

                    Working...
                    X