Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1Z-koneen turbo levisi

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 1Z-koneen turbo levisi

    Profiilin Audin turbo siis päätti ottaa lopputilin. Auto on saatava äkkiä takaisin ajoon, joten uusi turbo on hommattava pian. Mitä turboja suosittelette? Kannattaako suosiolla hommata alkuperäinen vai löytyisikö jotakin edullisempaa vastaavaa turboa joka sopii suoraan vanhan tilalle? Käytetytkin turbot kelpaa, kunhan ovat hyvässä kunnossa.

  • #2
    Onko tarkoitus pitää auto täysin vakiona, vai joskus ottaa hieman kadotettuja hevosia takaisin laitumelle?

    Itse kyselisin ahdinta Finturbon suunnalta. Löytyy vakiota sekä paremmin hönkivää, vakion paikalle.

    Marmorilta saa uutta näemmä 900e:n hintaan, 028145701TX

    Comment


    • #3
      Tarkoitus on pitää auto vakiona, mutta ei se tehonlisäys haittaa jos ei tarvitse mitään muuta ruveta vaihtamaan, koska en hirveästi pysty rahaa tuohon autoon vielä tässä vaiheessa laittamaan.

      Comment


        #4
        Fin-turbon TDI-upgrade -ahdin voisi olla ihan vaihtoehto, jos joskus haluaa palauttaa kaikki karanneet. Vaihtoturbo näytti olevan 600€:n pinnassa, nuo paremmat alkaen noin satasen kalliimpia.

        Pelkkä puhaltimen vaihtokin varmaan pirteyttää konetta jonkin verran, mutta lisääkin olisi tiedossa pikku viilauksella ihan kivasti.

        Comment


        • #5
          Arton ehdottama turbo vaikuttaa melko hyvältä. Pystyykö sen laittamaan suoraan paikalleen ilman mitään muita muutoksia koneelle/polttoaineensyötölle?

          Myöhemmin voisin mahdollisesti lisäillä autoon isompia suuttimia ja välijäähyä, mutta ne lienee ensi kesän juttuja.

          Comment


            #6
            Pitäisi pystyä. Dieselin kanssa ei tarvitse murehtia ylimääräisestä ilmasta, se kun nakuttaa jokatapauksessa. =) Jos haluaa muuten loihtia lisää vääntöä koneeseen, voi koittaa niitä vanhoja tuttuja, toivaksi koeteltuja ja pouli-ilmaisia konsteja. Hakuun sanat EVRY- ja ahtomodi. Jakajapumpulinen on kiitollinen elvytettävä.

            Suosittelen soittamaan ko. puotiin. Saat kokolailla varmasti asiantuntevan kommentin ja tarkempaa tietoa aiheesta. Omat ja lähipiiristä kerätyt kokemukset Fin-Turbosta ovat olleet tähän mennessä olleet oikein hyvät. Osaavat palvella asiakasta.

            Comment


            • #7
              Kiitoksia pikaisista vastauksista! Täytyypä ensiviikolla soitella tuonne.

              Comment


              • #8
                Todellakin asiansa osaava yritys tuo finturbo. Omat turbo/tehon lisäys asiat olen hoidattanut siellä ja tulen hoidattamaan jatkossakin.

                Comment


                • #9
                  Otin alkuviikosta yhteyttä tuonne Fin-Turbon suuntaan ja pistin ahtimen tilaukseen. Nyt ei millään muistu ahtimen malli mieleen, mutta joku hieman alkuperäistä isompi hyrbidiahdin sieltä tuli. Asennusvaiheessa oli ongelmia jonkun alipainekammion(?) kanssa, joka meinasi ottaa kiinni ilmastoinnin kompuraan. Asia ratkaistiin ottamalla vanhasta ahtimesta kyseinen osa uuteen. Eilen sain Audin korjaamolta ja hyvin tuntuu vetoja olevan. Kaikki karanneet hevoset palasivat takaisin laitumelle uusien ystävien kera :) Liekö karanneet hevoset varsonut uusia hevosia karkumatkallaan.

                  Tulipahan tässä vain mieleen näin ensi kesää ajatellen, että mitähän katsastusmies sanoo uudesta turbosta? Ja mitäs jos laitan kesällä isommat suuttimet? Onko mahdollista saada muutoskatsastettua vaikkapa 150hp 300nm, jotka meinasin pitää kesän tehotavoitteena, vai onko siinä mitään järkeä edes yrittää?

                  Täytyy vielä kehua tuota Fin-Turbon asiakaspalvelua. Hyvin osasivat neuvoa ja antaa ohjeita. Jopa minä näin vähän tietämättömämpänä ymmärsin mitä minulle sanottiin :)

                  Comment


                    #10
                    Riippuu katsurista, tai sen näöstä oikeastaan. Vähäpäästöistä, tyypitettyä moottoria kun ei saa muuttaa mitenkään, poislukien ilmansuodatin ja pakoputkisto. En siis mainostaisi sitä solmua.. =)

                    Muutoskatsastus onnistuu varmasti, kun vaihdat sopivat jarrut (jäähdytetyt etulevyt ja taakse levyt, jos ei jo ole), saatat alustan komponentit vertailumoottorisen tasolle ja esität katsastusinssille valtuutetun tarkastuslaitoksen päästömittauslaput (~1500€). Dynolapunkin se saattaa haluta. En itse ryhtyisi.

                    Suuttimien koon toteaminen ei onnistu kuin osa irti purkamalla. Tuo hankkimasi solmu on niin lähellä orkkista, että luulenpa sen läpäisevän seulan. Niiltä osin olisin rauhallisin mielin.

                    Comment


                      #11
                      Koska on kyseessa ilmeisesti vanhan tilalle vain asennettu modernimpi kapistus, ei kokoeroa yms varmasti ole ulkosesti niin paljoa, että katsuri semmosia tajuaisi edes kattoa

                      Comment

                      Working...
                      X