Taitaa nuo öljynkulutusongelmat disukoissa olla niitä aitoja yksittäistapauksia vrt bensat. Itsellä poikittaiskoneissa tullut 6 vuoden aikana vastaan tasan 2kpl joissa öljynkulutus suurta, jotka aiheuttivat toimenpiteitä, toinen EA189 ja toinen EA288. Volyymiin nähden siis pirun vähän. Näistä toiseen uusittiin männät ja toiseen puolimoottori.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
2.0 TDI commonrail kotkotuksia, onko niitä?
Collapse
X
-
Hei!
Tuli hankittua 2011 superb, jossa 140hp 2.0 cr moottori ja dsg vaihteisto. Ohjelmalla oli tarkoitus käydä, mutta tänään pääsin koeajamaan tehokkaampaa 170hp superbia, ja totesin että vaikuttaa tuo oma melko pirteältä tuohon tehokkaampaan verrattuna. Alkoi siis epäilyttämään onko oma kuitenkaan vakio? Aiemmilta omistajilta joiden yhteystiedot löysin, ei tiennyt ohjelmasta mitään, joten sieltä ei löydy vastausta.
Kulkeehan tuo nykyiselläänkin hyvin, mutta ainahan lisää olisi kiva saada, mutta toisaalta ohjelmalla on turha käydä jos autossa on jo sellainen valmiiksi. Voisi jättää ohjelmalla käynnin myöhemmäksi, jos vaikka sattuu esimerkiksi tuo hiukkassuodatin täyttymään lopullisesti.
Eli kysymys siis kuuluu, mistä erottaa jo ohjelmoidun 140hp 2.0 cr dieselin? Luulisin että samat arvot pätee myös audiin, joten siksi tätä täällä kyselen, vaikka oma ei audi olekaan.
Comment
-
Onko ajatusta mitä tuolta pitäisi logitella? Tässäkin tapauksessa measure blockit ei ole suoraan käytössä vaan pitää mennä tuon advanced meas. Kautta, ja sielähän niitä vaihtoehtoja on melkoisesti ja kaikki valittava yksitellen.
Bensasta vähän osaan jo katsoa onko softaa vai ei, kun niissä yleensä laitetaan lisää painetta, kun dieselissä ilmeisesti muutetaan enemmän tuota "syöttöä"?
Comment
-
140hp versio on niin mieto menohaluiltaan, että jos se tuntuu pirtealtä sen on melkeen pakko olla softattu. Vakiossa ei ole mitään pirteämpää aluetta vaan se on yhtä tasasta vetoa
Mutta okei ei auta tutkinnassa.
Dieselissä pelataan ennakoilla, paineilla ja syötöllä ainakin.
Comment
-
Jätän hieman poikkeavan kokemuksen. 140hp commonrail tuntui ainakin A3-kokoluokassa yllättävän pirteältä ja tykkäsi hyökkiä Pönnin kuvaamalla tavalla myös vakiosoftalla. Etenkin alle 80km/h nopeuksissa meno oli varsin pirtsakkaa, mutta tehon puutteen tunsi sitten kun piti päästä edellä olevasta ohi maantienopeuksissa. Yhden 170hp version koeajoin ~saman kokoisessa korissa ja se tuntui pienemmissä nopeuksissa oikeasti laiskemmalta kuin 140hp, mikä johtunee ainakin osittain isomman turbon verkkaisemmasta heräilytahdista. Tuolla maantieohitusvauhdeissa se 170hp sitten kiihtyi vakiona kyllä kiihkeämmin heräiltyään.
Jos eroa ei tunne siellä korkeammissa nopeuksissakaan, niin suattaapi olla softaa jo sisässä. Measuring blockeihin en osaa tarkemmin ottaa kantaa, mutta kyllä siellä pitäisi kaikkia edellä mainittuja olla säädetty. Jossain uumenissa pitäisi myös olla flash status/counter/vastaava, josta voisi päästä jyvälle montako kertaa ohjelmaa on päivitetty.
Comment
-
Aivan loppupään mk2 Superb oli 140 hevosvoimaisella 2.0 TDI:llä manuaaliaskilla Saksan reissulla vuokra-autona muutama vuosi sitten. Nöyrä ja taloudellinen käyttömoottori, joka jaksoi punnertaa reiluun pariin sataan autobahnilla. Kulutus 6,6 l/100 km tankkaamalla reissun lopussa melko nopeassa ajossa ei ollut myöskään todellakaan paha. Yli 140 kmh nopeuksissa kyllä vähäisen tehon huomasi ja reilummissa autobahnin ylämäessä nippa nappa jaksoi 180 kmh kiihtyä. Toisekseen samoilla koneilla ensihoitajat ja poliisit ajavat hälytysajoa painavilla Transportereilla.
EDIT: ei tää löpinä nyt kyllä kysymykseen vastannut yhtään.
Comment
-
Olisi mahtavaa jos olisi tehomittauksia ennen ja jälkeen korjauksen.
Cr koneessa ei pitäs tuntua samaa pd koneissa huomattavaa "boosti"aluetta.
Kaikki 2 litraset CR:t on ollut kuolettavan tylsiä ajaa, koska turboa ei juuri huomaa. Jopa meidän 105hp pumppari tuntuu tehokkaalta noihin verrattuna siinä tulevan n 2000rpm potkun takia, mitä se ei tietenkään ole. Ja ei ole vika, saman teki 140hp PD Touran jossa epäilin olevan softan.
Comment
-
Oli vai? Samanmoinen kun pumppareissa? Tosiaan kaikki mun testaamat on ollut 2012+ ja VW/Skodan nokalla.
Esim oliko 2018 vai 2017 kun tuli Kodiaq myyntiin kävin testaamassa 140 ja 190hp versiot. Se 140 oli aivan yhtä död kuin Sharanin oma, eikä se 190hp mitään radikaalia tuonut kuvaan. Molemmat oli täyskaasukiihdytyksessä niin tasasen tylsiä, ettei niistä tiennyt kulkeeko ne oikeasti ihan ok.
Comment
-
Ensimmäinen Diesel tuli hommattu, 2.0 TDI CR CNHA ilmeisesti moottorikoodina. Moottorista kuuluu kylmänä omaan korvaan outo kilkattava ääni, joka kyllä häviää kun kone lämpenee, onko syytä käydä näyttämässä pajalle vai mistähän tuo voisi johtua? Tämä on hihnakone, joten ei taida jakoketju rallatella, vaan joku muu. Jos yhtään osasin paikantaa ääntäminen koneen etuosasta / päältä.
Autossa on Audihuollon täydellinen huoltokirja.
Comment
-
Laturin vapaakytkin voisi olla yksi tsekattava kohde. Pyöriikö moniurahihna tasaisesti? Jos nypyttää kiristintä käydessä, niin tuolle vapaakytkimelle ääni.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja KimmoH Näytä viestiEnsimmäinen Diesel tuli hommattu, 2.0 TDI CR CNHA ilmeisesti moottorikoodina. Moottorista kuuluu kylmänä omaan korvaan outo kilkattava ääni, joka kyllä häviää kun kone lämpenee, onko syytä käydä näyttämässä pajalle vai mistähän tuo voisi johtua? Tämä on hihnakone, joten ei taida jakoketju rallatella, vaan joku muu. Jos yhtään osasin paikantaa ääntäminen koneen etuosasta / päältä.
Autossa on Audihuollon täydellinen huoltokirja.
Comment
-
Onko tietämystä millainen operaatio on tarkastaa tuo 2.0 tdi CAHA öljypumpun akseli vm 2009 Q5 manuaalista, tai yleensä b8 sukuisista? Pitääkö apurunko tiputtaa alas ja kone ylös? Entä miten onnistuu vauhtipyörän alla olevien pulttien kanssa availu/kiinnitys?
Yhteen b7:n porasin aikoinaan apurunkoon reiän pitkälle kuusiokololle samassa operaatiossa...
Comment
-
Moottorina 2.0tdi (CAGB) ja mittarissa nyt 342tkm. Itse olen ajanut tuohon 220tkm. Yksi vika siihen ilmaantui syksyllä/-19... imusarjan läpiltä herjasi asematietoa. Korjaantui 3€ alumiinipalikalla, jolla kadoksissa ollut ”0-arvo” löytyi uudelleen.
Ennakkoon vaihdettu myös laturin vapaakytkin, kiristin, ohjainrulla yms. Laturi itsessään oli kunnossa, siihen ei tarvitse vielä hetkeen kajota.
Comment
-
Tuli tehtyä Q5:n tuo öljypohjajumppa ja 180th ajetussa autossa oli vielä öljypumpun akseli siisti mutta uusittiin varuilta. Tuostahan joutui lopulta puottamaan koko alapalkin irti ja moottoria ylöspäin että sai homman hoidettua...
Comment
-
En muista Sharanin moottorikoodia mutta joku CB se oli. Hehkut vaihdettiin 150tkm, kun tuli electrical faulttia. Yksi hehku korkkasi kierteensä ja joutuivat pistämään helikoililla uuden. Ei sinänsä tyyppivikaa, mutta vaan yllätti että noin kenkkuili.
Adblue kyllä tässä on kenkkuillut enemmän kuin tarpeeksi ja on kallista korjailla.
Comment
-
Minulla samalla koneella b8.5 avant. Ostin vuodenvaihteessa ja tänä vuonna jo vaihdettu tukkeutunut egr sekä ahtopaineanturi. Nämä kai melko yleisiä tässä koneessa, etenkin tuo egr. Adbluen kanssa ei toistaiseksi ollut ongelmia.
Comment
-
En toki tiedä mitä eroja Audin ja volkkarin versiossa on joten hyvinkin voi olla eri komponentteja käytetty, ja 2015 Audissa varmaan on noi "uudemmat" versiot muutenkin koneesta. Volkkaripuolella 2015 tuntumassa tuli 150/190hp versiot saataville ja jotain eroja niissä varmasti on.
Comment
-
Täällä 2016 vuoden A4 2,0 140 kW TDI alkoi sytyttämään moottorin vikavaloa P2002 vikakoodia 135 tkm kohdalla. Hiukkassuodatin pestiin lisäaineella ja noin 5000 km meni ilman ongelmia. Nyt sama + EGR P0401 vikakoodi satunnaisesti. Seuraavaksi vaihdetaan DPF paineanturit (niitä on 2 kpl). Onko EGR:n pois ohjelmoinnista kokemuksia?
Comment
-
DETA DETB ym A4 jossa 7-vaihteinen DL382-tyypin STronic perässä niin vaihteiston säätöä kaipaa. D:llä niin ettei aivan niin herkästi vaihda isommalle 4:lle, 5:lle ja 6:lle, eikä toisaalta tiputa liian herkästi 7:lta 6:lle. Nuo onnistuu aika helposti.
Mutta isompi ongelma on cruise päällä, kun jyrryttää 7:lla ja 6:lla jopa alle 1200 rpm loiviin tai vähän jyrkempiinkin ylämäkiin ja voimansiirto alkaa päästämään aikamoista jyrinää. Tuohon en ole löytänyt vielä ratkaisua, joku muu säätäjä on saattanut?
Comment
Comment