Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.0 TDI commonrail kotkotuksia, onko niitä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Taitaa nuo öljynkulutusongelmat disukoissa olla niitä aitoja yksittäistapauksia vrt bensat. Itsellä poikittaiskoneissa tullut 6 vuoden aikana vastaan tasan 2kpl joissa öljynkulutus suurta, jotka aiheuttivat toimenpiteitä, toinen EA189 ja toinen EA288. Volyymiin nähden siis pirun vähän. Näistä toiseen uusittiin männät ja toiseen puolimoottori.

    Comment


    • Hei!

      Tuli hankittua 2011 superb, jossa 140hp 2.0 cr moottori ja dsg vaihteisto. Ohjelmalla oli tarkoitus käydä, mutta tänään pääsin koeajamaan tehokkaampaa 170hp superbia, ja totesin että vaikuttaa tuo oma melko pirteältä tuohon tehokkaampaan verrattuna. Alkoi siis epäilyttämään onko oma kuitenkaan vakio? Aiemmilta omistajilta joiden yhteystiedot löysin, ei tiennyt ohjelmasta mitään, joten sieltä ei löydy vastausta.
      Kulkeehan tuo nykyiselläänkin hyvin, mutta ainahan lisää olisi kiva saada, mutta toisaalta ohjelmalla on turha käydä jos autossa on jo sellainen valmiiksi. Voisi jättää ohjelmalla käynnin myöhemmäksi, jos vaikka sattuu esimerkiksi tuo hiukkassuodatin täyttymään lopullisesti.

      Eli kysymys siis kuuluu, mistä erottaa jo ohjelmoidun 140hp 2.0 cr dieselin? Luulisin että samat arvot pätee myös audiin, joten siksi tätä täällä kyselen, vaikka oma ei audi olekaan.

      Comment


        VCDS logitus tuohon auttaa parhaiten.
        Perstuntuma on hiukan mutuilua. Vaikkakin dieselit hyökkii herkemmin 1700-2700rpm välillä bulkkisoftalla. Kunnon softalla vetoalue saadan laajemmaksi, joten tuota hyökkimistä ei niin tunne.

        Comment


        • Onko ajatusta mitä tuolta pitäisi logitella? Tässäkin tapauksessa measure blockit ei ole suoraan käytössä vaan pitää mennä tuon advanced meas. Kautta, ja sielähän niitä vaihtoehtoja on melkoisesti ja kaikki valittava yksitellen.
          Bensasta vähän osaan jo katsoa onko softaa vai ei, kun niissä yleensä laitetaan lisää painetta, kun dieselissä ilmeisesti muutetaan enemmän tuota "syöttöä"?

          Comment


            140hp versio on niin mieto menohaluiltaan, että jos se tuntuu pirtealtä sen on melkeen pakko olla softattu. Vakiossa ei ole mitään pirteämpää aluetta vaan se on yhtä tasasta vetoa
            Mutta okei ei auta tutkinnassa.
            Dieselissä pelataan ennakoilla, paineilla ja syötöllä ainakin.
            Viimeksi muokannut Puuhapete; 14.5.2019, 09:53. Perustelu: .

            Comment


            • Jätän hieman poikkeavan kokemuksen. 140hp commonrail tuntui ainakin A3-kokoluokassa yllättävän pirteältä ja tykkäsi hyökkiä Pönnin kuvaamalla tavalla myös vakiosoftalla. Etenkin alle 80km/h nopeuksissa meno oli varsin pirtsakkaa, mutta tehon puutteen tunsi sitten kun piti päästä edellä olevasta ohi maantienopeuksissa. Yhden 170hp version koeajoin ~saman kokoisessa korissa ja se tuntui pienemmissä nopeuksissa oikeasti laiskemmalta kuin 140hp, mikä johtunee ainakin osittain isomman turbon verkkaisemmasta heräilytahdista. Tuolla maantieohitusvauhdeissa se 170hp sitten kiihtyi vakiona kyllä kiihkeämmin heräiltyään.

              Jos eroa ei tunne siellä korkeammissa nopeuksissakaan, niin suattaapi olla softaa jo sisässä. Measuring blockeihin en osaa tarkemmin ottaa kantaa, mutta kyllä siellä pitäisi kaikkia edellä mainittuja olla säädetty. Jossain uumenissa pitäisi myös olla flash status/counter/vastaava, josta voisi päästä jyvälle montako kertaa ohjelmaa on päivitetty.

              Comment


              • B8 manuaali quattrossa vakio 143hv on laiska. Veto loppui heti kierrosten noustessa, softattuna veti hienosti rajoittajalle asti quattroillessa. Varsinkin toisinpäin eli päästöpäivityksen jälkeen meno oli aivan kuollutta.

                Comment


                • Aivan loppupään mk2 Superb oli 140 hevosvoimaisella 2.0 TDI:llä manuaaliaskilla Saksan reissulla vuokra-autona muutama vuosi sitten. Nöyrä ja taloudellinen käyttömoottori, joka jaksoi punnertaa reiluun pariin sataan autobahnilla. Kulutus 6,6 l/100 km tankkaamalla reissun lopussa melko nopeassa ajossa ei ollut myöskään todellakaan paha. Yli 140 kmh nopeuksissa kyllä vähäisen tehon huomasi ja reilummissa autobahnin ylämäessä nippa nappa jaksoi 180 kmh kiihtyä. Toisekseen samoilla koneilla ensihoitajat ja poliisit ajavat hälytysajoa painavilla Transportereilla.

                  EDIT: ei tää löpinä nyt kyllä kysymykseen vastannut yhtään.
                  Viimeksi muokannut Kraftwerk; 14.5.2019, 21:44. Perustelu: Typo

                  Comment


                    Olisi mahtavaa jos olisi tehomittauksia ennen ja jälkeen korjauksen.
                    Cr koneessa ei pitäs tuntua samaa pd koneissa huomattavaa "boosti"aluetta.
                    Kaikki 2 litraset CR:t on ollut kuolettavan tylsiä ajaa, koska turboa ei juuri huomaa. Jopa meidän 105hp pumppari tuntuu tehokkaalta noihin verrattuna siinä tulevan n 2000rpm potkun takia, mitä se ei tietenkään ole. Ja ei ole vika, saman teki 140hp PD Touran jossa epäilin olevan softan.

                    Comment


                    • Oma -09 tiguan 2.0tdi cbbb 170hv siinä oli vakiona vittumainen aasinpotku. Kierroksia potkun alkuun taisi olla luokkaa 2300rpm. Erikoismoottori.fi softan jälkee käytös muuttui järkevämmäksi ja nyt vetää tasaisesti ylös asti.

                      Comment


                        Oli vai? Samanmoinen kun pumppareissa? Tosiaan kaikki mun testaamat on ollut 2012+ ja VW/Skodan nokalla.
                        Esim oliko 2018 vai 2017 kun tuli Kodiaq myyntiin kävin testaamassa 140 ja 190hp versiot. Se 140 oli aivan yhtä död kuin Sharanin oma, eikä se 190hp mitään radikaalia tuonut kuvaan. Molemmat oli täyskaasukiihdytyksessä niin tasasen tylsiä, ettei niistä tiennyt kulkeeko ne oikeasti ihan ok.

                        Comment


                        • Oli joo ja päästöhuijaus päivitys oli juuri keväällä laitettu ennen erikoismoottorin softaa.

                          Comment


                          • Ensimmäinen Diesel tuli hommattu, 2.0 TDI CR CNHA ilmeisesti moottorikoodina. Moottorista kuuluu kylmänä omaan korvaan outo kilkattava ääni, joka kyllä häviää kun kone lämpenee, onko syytä käydä näyttämässä pajalle vai mistähän tuo voisi johtua? Tämä on hihnakone, joten ei taida jakoketju rallatella, vaan joku muu. Jos yhtään osasin paikantaa ääntäminen koneen etuosasta / päältä.

                            Autossa on Audihuollon täydellinen huoltokirja.

                            Comment


                              Laturin vapaakytkin voisi olla yksi tsekattava kohde. Pyöriikö moniurahihna tasaisesti? Jos nypyttää kiristintä käydessä, niin tuolle vapaakytkimelle ääni.

                              Comment


                                Uudemmissa autoissa ei taida olla mitään merkkivaloa normaalille DPF-poltolle. Lähinnä sen huomaa pahasta hajusta sekä siitä, että flekti huutaa auto pysäytettäessä. Talvella DPF-käry on erityisen paha, kun maantiesuola käryää pytyn ulkokuoressa.

                                Comment


                                  Alkuperäinen kirjoittaja KimmoH Näytä viesti
                                  Ensimmäinen Diesel tuli hommattu, 2.0 TDI CR CNHA ilmeisesti moottorikoodina. Moottorista kuuluu kylmänä omaan korvaan outo kilkattava ääni, joka kyllä häviää kun kone lämpenee, onko syytä käydä näyttämässä pajalle vai mistähän tuo voisi johtua? Tämä on hihnakone, joten ei taida jakoketju rallatella, vaan joku muu. Jos yhtään osasin paikantaa ääntäminen koneen etuosasta / päältä.

                                  Autossa on Audihuollon täydellinen huoltokirja.
                                  Tiedä päteekö pitkittäisköneisiin, mutta '15 CUNA, eli poikittain asennettu, sai uuden jakohihnasetin, kun kiristäjän rulla piti ääntä. Vein 90 tkm huoltoon ja pyysin tsekkaamaan apulaitehihnan, kun kuulosti kylmänä siltä, että pitäisi vähän vikinää. Niistä oli joku kamppis ilmeisesti päällä noista kiristimistä. Osat ja 80% töistä meni Audin piikkiin, itselle jäi vielä vesipumpun vaihto, jota en uskaltanut jättää vaihdattamatta.

                                  Comment


                                    Mulla volkkarissa pitää kylmänän semmosta jaksottaista vikinää, joka ei kadonnut jakopäärempassa. Vaihdettiin myös moniurahihna ja vesipumppu. Samoja kiristimiä varmaan on, tosin mun auto on 2014 mallia

                                    Comment


                                    • Voiko tuollaiset äänet myös johtua suuttimista? T(F)SI koneiden suuttimien ääntely on ainakin melkoista vikinää.

                                      Comment


                                        Onko tietämystä millainen operaatio on tarkastaa tuo 2.0 tdi CAHA öljypumpun akseli vm 2009 Q5 manuaalista, tai yleensä b8 sukuisista? Pitääkö apurunko tiputtaa alas ja kone ylös? Entä miten onnistuu vauhtipyörän alla olevien pulttien kanssa availu/kiinnitys?
                                        Yhteen b7:n porasin aikoinaan apurunkoon reiän pitkälle kuusiokololle samassa operaatiossa...

                                        Comment


                                        • Moottorina 2.0tdi (CAGB) ja mittarissa nyt 342tkm. Itse olen ajanut tuohon 220tkm. Yksi vika siihen ilmaantui syksyllä/-19... imusarjan läpiltä herjasi asematietoa. Korjaantui 3€ alumiinipalikalla, jolla kadoksissa ollut ”0-arvo” löytyi uudelleen.

                                          Ennakkoon vaihdettu myös laturin vapaakytkin, kiristin, ohjainrulla yms. Laturi itsessään oli kunnossa, siihen ei tarvitse vielä hetkeen kajota.

                                          Comment


                                            Tuli tehtyä Q5:n tuo öljypohjajumppa ja 180th ajetussa autossa oli vielä öljypumpun akseli siisti mutta uusittiin varuilta. Tuostahan joutui lopulta puottamaan koko alapalkin irti ja moottoria ylöspäin että sai homman hoidettua...

                                            Comment


                                              Mites CNHA, 2015 allroadissa kiinni. Olikos näissä mitään murheita?

                                              Comment


                                                En muista Sharanin moottorikoodia mutta joku CB se oli. Hehkut vaihdettiin 150tkm, kun tuli electrical faulttia. Yksi hehku korkkasi kierteensä ja joutuivat pistämään helikoililla uuden. Ei sinänsä tyyppivikaa, mutta vaan yllätti että noin kenkkuili.
                                                Adblue kyllä tässä on kenkkuillut enemmän kuin tarpeeksi ja on kallista korjailla.

                                                Comment


                                                • Minulla samalla koneella b8.5 avant. Ostin vuodenvaihteessa ja tänä vuonna jo vaihdettu tukkeutunut egr sekä ahtopaineanturi. Nämä kai melko yleisiä tässä koneessa, etenkin tuo egr. Adbluen kanssa ei toistaiseksi ollut ongelmia.

                                                  Comment


                                                    En toki tiedä mitä eroja Audin ja volkkarin versiossa on joten hyvinkin voi olla eri komponentteja käytetty, ja 2015 Audissa varmaan on noi "uudemmat" versiot muutenkin koneesta. Volkkaripuolella 2015 tuntumassa tuli 150/190hp versiot saataville ja jotain eroja niissä varmasti on.

                                                    Comment


                                                      Entäs Q3 ja CUVC?

                                                      Comment


                                                      • Täällä 2016 vuoden A4 2,0 140 kW TDI alkoi sytyttämään moottorin vikavaloa P2002 vikakoodia 135 tkm kohdalla. Hiukkassuodatin pestiin lisäaineella ja noin 5000 km meni ilman ongelmia. Nyt sama + EGR P0401 vikakoodi satunnaisesti. Seuraavaksi vaihdetaan DPF paineanturit (niitä on 2 kpl). Onko EGR:n pois ohjelmoinnista kokemuksia?

                                                        Comment


                                                          Onkos näissä DETA 190hv versioissa mitä ongelmia ilmenny? jetkeena TBR dsg ja Q

                                                          Comment


                                                          • DETA DETB ym A4 jossa 7-vaihteinen DL382-tyypin STronic perässä niin vaihteiston säätöä kaipaa. D:llä niin ettei aivan niin herkästi vaihda isommalle 4:lle, 5:lle ja 6:lle, eikä toisaalta tiputa liian herkästi 7:lta 6:lle. Nuo onnistuu aika helposti.

                                                            Mutta isompi ongelma on cruise päällä, kun jyrryttää 7:lla ja 6:lla jopa alle 1200 rpm loiviin tai vähän jyrkempiinkin ylämäkiin ja voimansiirto alkaa päästämään aikamoista jyrinää. Tuohon en ole löytänyt vielä ratkaisua, joku muu säätäjä on saattanut?

                                                            Comment


                                                            • Tuttavan DETAlla tullut ajettua ja tuo jyristäminen oli todellakin aivan karseaa. Kyllä teki mieli ajella S tai M asennossa. Jotain tuolle laatikon ohjelmalle kannattaa tehdä jos tuollaisen meinaa hankkia.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X