Uudemman polven disukoissa on tosiaan tuota vikaa ollut, Gatesin kiristimiä on vaiheltu eri valmistajan tekeleisiin (en nyt tähän hätään muista mikä se oli), samaten Contitechin hihnoja. Ääni on ollut tasan identtinen, mutta kovempi näissä tapauksissa.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
2.0 TDI commonrail kotkotuksia, onko niitä?
Collapse
X
-
Pakkohan se on uskoa viisaampiaan; tänä aamuna ei tuota ääntä enää kuulunut.
Pitää laittaa jakopään kilkkeet tilaukseen. Onko normaalien hihna+kiristin+rullat+vesipumppu lisäksi jotain, mitä kannattaisi samassa rysäyksessä vaihtaa? Moniurahihna kilkkeineen? Autolla ajettu karvan alle 100 tkm.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja meizzzi Näytä viesticaha moottori löytyy kanssa ja pieniä murheita on ollut. Pakokaasun lämpötila anturi hajosi ja pakokaasuvalo paloi sekä hehku valo vilkkui. Vaihdolla helpotti. Pientä tyhjäkäynti hytkyä satunnaisesti ja voisin veikata egr:ää, täytyy katsoa ja putsata.
Nyt suurimpana riesana lienee dpf. Välillä yrittää kokoajan polttaa onnistumatta. Pari kertaa on myös merkkivalo syttynyt. Työmatka koostuu 25km motarista ja 25km kehä1. Pidemmällä matkalla ongelmaa ei tunnu olevan. Suurin ongelma on, että jälkijäähdyttää useasti autoa eli kuumana käy. Jäähdyttää välillä jopa 15min sammutuksen jälkeen. Tähän en ole vielä ehtinyt perehtyä, huolto tulee kohta. Autolla on ajettu 145tkm.
Kokemuksia olisi mukava kuulla, niin tietää vähän mitä on mahdollista sairastaa...
Tiivistettynä; egr, dpf ja 2massa vp, siinä lienee pahimmat kirosanat tässä paketissa? Plus harvinaisemmat cr-korkeapainepumppu tuhot sekä erinäiset anturiviat.Viimeksi muokannut vV8m5; 12.1.2018, 02:48.
Comment
-
Nyt CAHA:ssa 350tkm ja yleisesti on toiminut ihan hyvin, kerran EGR putsattu sekä apulaitehihnan rullineen jouduin laittamaan kun laturin vapaakytkin jumittui ja rikkoi kiristimen. Onneksi ei hajonnut mitään tuossa kohdin vaikkakin kiristin oli puolen hihnan päällä ja jäi käteen kun siitä kiinni otti.
Kehujen jälkeen voidaan todeta että aamulla ei lähtenyt käyntiin vaan kävi pienen hetken ja sammuu "hyytyen". Lieneeköhän jäässä jostakin kun tuntuu että käy 1-2 sek. tyhjää ja sitten kierrokset tippuu ja sammuu. Akkukin tyhjeni sopivasti. Luonnollisesti ei vikakoodeja, joten hyvä arvauksia otetaan vastaan. PA suodattimen vaihdoin mutta ei vaikutusta.
Comment
-
A6 -11 CAGB-moottorilla (100kW) ja on ollut huoleton yhdistelmä manuaalin jatkeena. Takana omia ajoja 1,5 vuoden ajalta reilu 80tkm ja keskikulutus on mitattuna 5,8l/100km. Alin kulutus 4,6l/100km... maks. nopeus 90km/h. Renkaat koossa 225/50-R17.
Metrejä takana yhteensä 215tkm ja näihin metreihin on toinen paine-eroanturi (hiukkassuodatin) vaihdettu.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja meizzzi Näytä viestiNyt CAHA:ssa 350tkm ja yleisesti on toiminut ihan hyvin, kerran EGR putsattu sekä apulaitehihnan rullineen jouduin laittamaan kun laturin vapaakytkin jumittui ja rikkoi kiristimen. Onneksi ei hajonnut mitään tuossa kohdin vaikkakin kiristin oli puolen hihnan päällä ja jäi käteen kun siitä kiinni otti.
Kehujen jälkeen voidaan todeta että aamulla ei lähtenyt käyntiin vaan kävi pienen hetken ja sammuu "hyytyen". Lieneeköhän jäässä jostakin kun tuntuu että käy 1-2 sek. tyhjää ja sitten kierrokset tippuu ja sammuu. Akkukin tyhjeni sopivasti. Luonnollisesti ei vikakoodeja, joten hyvä arvauksia otetaan vastaan. PA suodattimen vaihdoin mutta ei vaikutusta.
Comment
-
-
Vcds:llä sen pystyy lukemaan.
Katopas Marko tuolta:
http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=100998
Comment
-
Täällä yksi EGR vikainen 2.0 TDI CR (CFFB). Ajettu reilu 280tkm, joten pitkälle päästiin ennen hajoamista. Oletan että kohtuu vähäinen kaupunkiajo ja reipas matka-ajo on kohdellut EGRää hyvin.
Oireilu alkoi hetkittäin ilmaantuvalla nykimisellä kierrosten ollessa 1800-2000. Nykiminen tapahtui kun ajoi tasakaasulla.Lopulta moottori meni vikatilaan, eikä vikakoodien nollaaminen tuonut helpostusta kuin muutamalle kilometrille. Vikakoodienluku ja nollaus käy muuten kätevästi Motonetissä. Maksoi 5€.
Korjaus suoritettiin Tampereen Celtic Tuning pajalla - EGR:n tulppaus ja koodaus. Samalla on mahdollista laittaa tehotkin kohdalleen ;)
Comment
-
A6 140kw koneella tuntu tehottomalta ja kulutuskin oli reilusti yli 7 litraa ajoi kuinka sieväst tahansa. Vaihdettu egr laihdutin ja dpf sekä ilmansuodatin. Kulutus laski noilla jo siedettävään reiluun 6 litraan mutta edelleen ohituskiihtyvyys on kuminauhamainen eikä oikeen yläpäästä löydy tehoja. Vikavaloja tai koodeja ei anna. Mistäköhän alkais seuraavaksi tutkimaan? 103kw pumppasi A4 tuntuu tehokkaammalta ku tää uudempi a6.
Comment
-
Onko mitään logeja vielä otettu VCDS:llä, että miten niitä vetoja löytyy, ja oliko A4 varmasti vakiosoftalla? A4 ja A6 ovat varmasti eri painoisia A4:n eduksi, ja moottorien luonteessa PD vs. CR on myös aikamoinen ero. CR vetää tasaisen varmasti sen mitä vetää läpi kierrosalueen ja PD taas täräyttää kertalaakista jossain alle parin tonnin sen mitä on tarjota ja hyytyy myös yhtä äkkiä yläkierroksilla. Näin siis vakiosoftilla. Yritän siis sanoa, että se PD:n luonne voi antaa myös hieman virheellistä mielikuvaa suorituskyvystä.
Comment
-
No eihän se A4 vakio ole mutta ei se rakettimainen ole. Toki kyllä se piikki tuntuu 2tonnin jälkeen ja kiertää kyllä ylös. Yritin varsin kiihdyttää 0-100 ja tämä a6 ei mene alle 10 sekunnin vaikka kuinka yrittää. Aiempi q5 tuntui huomattavasti rivakammalta kun tämä vaikka tehottomampi kone ja sama laatikko. Mitäs logoja pitäs ottaa että jotain selviäisi?Viimeksi muokannut megamagnum; 31.7.2018, 21:43.
Comment
-
Minulta lähti kaksilitrainen CBAB kiertoon 325tkm ajettuna. Uusi omistaja oli yhteyksissä muutama viikko sitten ja sanoi ajaneensa sillä n. 10tkm oston jälkeen. Dpf alkaa varmasti olla ihan viimesillään, mutta muuten ei kuulemma osoita merkkejä hyytymisestä vielä. 230tkm jälkeen tehty öljyn- ja suodattimien vaihdot 10-15tkm välein. Egr- ja sammutusläppäyksikkö putsattu karstasta, mutta muuten pelkät perushuollot ohjelman mukaan.
Aiemmasta pidosta ja tuurista se alkaa olla toki kiinni tuommoisilla kilometreillä, mutta mahdollisuuksia noilla tuntuisi olevan päästä yli 300tkm suoritteisiin ilman isompia murheita.
Comment
-
B8 allroad CAHA:lla ajettu nyt 330tkm. Itse ajanut 280tkm -> . EGR-venttiili vaihdettiin heti kaupanteon jälkeen ja DPF alkoi olla lopun edellä 300tkm. Siinä vaiheessa pönttötyhjäksi ja uusi ohjelma koneeseen. Muuten ei moottorissa ole ollut mitään ongelmia. Muutenkin remontit on olleet: etujarrut, takapyörien laakerit ja kaksi oven lukkolaitetta.
Comment
-
Onko 2.0tdi cr moottoreissa (facelift) kovinkin tavanomaista öljynkulutus ongelmat? Tai koskeeko tämä joitain tiettyjä moottorityyppejä? Useampia Audi autoja omistaneena, joissa ollut isompia ja pienempiä commonrailmoottoreita, ja en ole tähän päivään mennessä kuullutkaan että ko. moottoreita joutuisi "tankata" öljynvaihtovälillä. Olen ollut tiedon varassa, että öljypolttimet ovat olleet lähinnä FSI / TFSI moottoreita. Mutta tauti on nähtävästi tarttuva...Viimeksi muokannut Audi; 27.2.2019, 19:57.
Comment
-
Niin minkä facelift? A3, A4..?
Mulla on nyt ensimmäinen diesel sitten jakajapumppujen, 93 tkm ajettu CUNA. Ainut murhe on ollut jakohihnan kiristimen vikinästä johtunut ennenaikainen jakopääremppa (vaihtoväli 210 tkm huolto-ohjelman mukaan), jonka yhteydessä vaihdatin myös vesipumpun. Jakohihna ja leijonan osa töistä meni Audin piikkiin, itselle jäi vesipumpun aiheuttamat kustannukset, sekä pieni siivu töitä hihnan vaihdosta. Öljyn kulutukseen en osaa sanoa, ei ole tarvinnut puuttua. Kaikki siis niiltä osin ok.
Comment
-
A4 mallista on kyse. En tosin itsekkään ole törmännyt CR koneisiin joissa olisi öljynkulutusongelma. Muutamaa asentajaa asiasta haastatellut, ja heidän kertoman mukaan ko. ongelmaa on tullut vastaan 2.0tdi CR moottoreissa. Ongelma taitaa siis koskea tiettyä moottorityyppiä. Voi mahoton että mitä sontasta nämä ompi.
Comment
Comment