Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 2.0 tdi Bpw -07 nykii kostealla säällä enemmän kuin esim. talvella. EGR?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 2.0 tdi Bpw -07 nykii kostealla säällä enemmän kuin esim. talvella. EGR?

    Minulle hankala ongelma. Audi a4 2.0 tdi Bpw -07 nykii kostealla säälä enemmän kuin eim. talvella. pintakaasulla enemän oireita kuin korkeimmila kierosluvuilla. Egr putsattu just, oli niin noen peittämänä että melkein piti vääntä se ulos. Vikakoodit luettu, ei mitään vikaa. testerillä katsottu että ainakin egr arvot muutuu kasua polkaisemmalla. Suutime antavat melkein saman määrän ainoastaan 3 ja 4 antavat vähän vähemmän oikein ankaralla vänöllä. Mitä tehä seuraavaks ? uusi egr ?..

    #2
    Ominaisuus. Kaikki siis kunnossa!
    Kuivalla ilmalla ja lämpötilan ollessa alle +15c toimii lähes normaalisti.

    Comment


    • #3
      ite en näkis tuota ominaisuudeksi, tai sit olen käsittänyt premium-laadun väärin.

      noist nykimis ja egr-jutuista on jauhettu dieselipuolella melko paljonkin, monella kaiketi egr:n putken osittainen tulppaus tähän hommaan tarkoitetulla tiivisteellä on tuonut onnen.

      Comment


        #4
        Näissä "permium"-autoissa vaan kiinnittää helpommin huomiota pieniin epäkohtiin... Kaikkea ei voi saada.
        Itse en juurikaan stressaa pienestä pintakaasulla, vain tietyllä ja kapealla kierrosaluella tapahtuvasta nykimisestä. Kovaa ajoa vain!

        Comment


        • #5
          Suutinongelma ?

          nyt pintakaasu ongelma muutui paljon pahempaan, tärisyttä heti kun antaa vähän kaasua. Testerillä taas katottu, ei mitään vikaa.

          Comment


            #6
            Johonkin pisteeseen asti pienet hytkymiset/nykimiset on normaalia.
            Tuo alkaa jo kuullostaa oikealta vialta.

            Vaikea tuohon on mitään sanoa, varsinkaan kun vikakoodeja ei ole ja jos testerillä kaikki näyttää normaalilta.

            Eikös se kaksoismassa aiheuta juurikin tärinää? Siitä ei taida edes vikakoodeja tulla...
            Varmaan joku viisaampi osaa kertoa?

            Comment


            • #7
              autossa on multitronic. Miten on onko audin automaatti latikossa kaksiosmassa/kytkintä ollenkaan. turbo jos olis rikki se hän pitäis savutta aika paljon, ja veto olla hukassa kokonaan toki eihän tuotaa ole uskaltanut kunnolla kokeilla kun kerran käy niin huonosti.

              Comment


                #8
                Jaa.. Multikroonikko.
                Sittenhän täristys voi tulla myös lodjusta.

                Itselläni -07 A6:ssa vuoden Multsari alkoi täristämään 160tkm:n kohdilla, niin piti laittaa äkkiä auto vaihtoon.

                Comment


                • #9
                  Mutta se ei selitä sitä että se kuulostaa kuin se käy kolmella pytyllä, se käy pirun huonosti 1200-ja ylöspäin.

                  Comment


                  • #10
                    Tarkista nokka-akselin kunto, pumppusuuttimien o-renkaat vaihtoon ja samalla suutinpesien tarkistus onko kuluneet.

                    Comment


                    • #11
                      Nyt selvis korjaamolta että 1 sylinterin pakokaasu ventiilinostaja oli kulunut "puhki" eli nokkaakseli oli kuluttanun nostajaan reijän ja öljynpaineet sun muut karkasivat reiästä ulos. kansi lähetetään tänään tarkistettavaks ettei ventiileissä / suutimen pesissä ole mitään vikaa. paljonkohan uusi nokkaakseli ja 8 nostajaa ja suutimen johtosarja maksaa abaut?

                      Comment


                        #12
                        Aika hurjalta kuullostaa. Paljon kilsoja mittarissa?

                        Mulla nykäsee silloin tällöin kun ajelee ihan pintakaasulla, kierrosten ollessa n. 1800-2200.
                        Muuten toimii kuin unelma.

                        Comment


                        • #13
                          Kilometrejä mittarissa 170000 tuotu saksasta viime kesänä silloin kilometrejä 145000. Milläköhän öljyilä ne saksassa ovat ajaneet, ties millä kilometreillä öljynvaihtojen välilla huoltokirjan mukaan 20000-25000 km.

                          Comment


                            #14
                            Outoa, että venttiilinnostajat ei kestä tuon pidempään.
                            Toivotaan ettei tule kovin kallis paukku!

                            Long Life -huolto-ohjelma ei kyllä ole se paras mahdollinen. Bensakoneisissa sen vielä ymmärttää, kun öljyä joutuu lisäämään sen 0,5L / 3000km. Aina on puhtaat öljyt koneessa.

                            Comment


                            • #15
                              Onneks on halpoja osia audi nokkaakseli ja laakerit 880€. puolasta sais saksan ebayn kautta paketin vähän päälle 500€.

                              Comment


                              • #16
                                elikkä tänään hain audin korjaamolta.... nokkaakseli vaihdettiin ja nostimet + 1000€ edestä uusi suutimen johtosarja, tivisteitä ja pultteja. elikkä summa sumaarum kokonais hinnaksi tuli työn mukaanlukien 3200€. nyt herää sitten kysymys voisiko nokkaakseilssa olla valmistus vika. Miten Audilla suhtaudutaan takuu asioihin auton käytöönotto 11.2007 168000km

                                Comment


                                • #17
                                  Kyllä noi laskut on aika surullisen suuria näissä vehkeissä :( Epäilen etteivät innostu korvaamaan mitään kun takuu on ummessa. Joskus sanoivat että reipas 100.000km on sellainen raja mikä kohdalla vielä tehdas tulee korjauksissa mukaan vaikka siis ikää olisikin niin paljon että takuu on ummessa...

                                  Comment

                                  Working...
                                  X