Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 2.5V6 TDI öljyvuoto ja apulaitehihna riekaleina

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 2.5V6 TDI öljyvuoto ja apulaitehihna riekaleina

    Eli tulipa hankittua elämäni ensimmäinen Audi ja paikallistettua ensimmäinen öljyvuoto:ylemmän öljypohjan tiiviste tuolta mittatikun putken kohdalta.Minkälainen homma tiivistää,mahtuuko öljypohjaa irrottamaan/tiputtamaan että saa liimat väliin,vai monen kuukauden tili menee jos vie verstaalle...?
    Viimeksi muokannut Jiibee; 29.8.2011, 22:15.

  • #2
    Miksei olemassa olevat topikit käynyt ? Esim http://www.audiclub.fi/forum/showthread.php?t=49748

    Comment


    • #3
      Ja nyt päätti apulaitehihna mennä riekaleiksi kesken matkan.Hyviä vinkkejä vaihtohommaan...?

      Comment


      • #4
        Kyllä on melkonen kosto ihmiskunnalle tuommonen v6 pikikirnu...Taitaa olla helpoin vaihtaa apulaitehihnat ja hihnankiristäjän katkennut pultti nostamalla pata pois...No,tulipa hankittua kaks audia samalla kertaa,ensimmäinen ja viiminen

        Comment


        • #5
          niijust :D

          Comment


          • #6
            No ei se paljoa naurata,jos remmin vaihtoon menee kolme iltaa...Rupee tuntumaan että tuon saa tuosta pihalta lunastaa pientä korvausta vastaan

            Comment


            • #7
              En tiiä mitä on tehty kahtena iltana, mut yhteen iltaan vaihtaa kyllä, vaikka purkais keulan irti, enemmän ku huolto-asentoon.

              Comment


              • #8
                No taisinpa kysellä hyviä neuvoja,mutta eipä tullut...Ja jos joku tuon tekee yhdessä illassa pihalla taskulamppu hampaissa koko homman katkenneen pultin porausta myöten,saa pullakahvit ja tonnin rahaa... ja vaikka tuon audinkin...

                Comment


                • #9
                  Mitä neuvoja sä halusit? Vie auto korjaamolle jos ei ite onnistu? :)

                  Comment


                  • #10
                    Kyllä täällä näköjään vittuilla osataan,mutta eipä ole kukaan neuvonu esim. miten keula puretaan huoltoasentoon.Mutta jos ainoa järkevä neuvo on että vie auto korjaamolle,niin eipä ole maailman avuliainta porukkaa ainakaan täällä...Olen kai ymmärtänyt näiden foorumien tarkoituksen ihan väärin,kun luulin että sais ihan kokemusperäisiä neuvoja,vinkkejä ym.ym.ym.Mutta tuhannet kiitokset tuosta pullakahvien arvoisesta neuvosta viedä auto korjaamolle!!!

                    Comment


                    • #11
                      Ota puskuri irti. Kaksi pulttia rekkari kilven kohdalla alhaalta ylös katsoen.

                      Ota ruuvit irti pohjamuovista ja puskurin päistä sisälokarin välistä.

                      Nykäse puskurin päätyreunoista ulospäin ja vedä puskuri eteenpäin pois.

                      Irroita umpioiden kiinnitykset päältä ja sivuilta.

                      Irroita sen jälkeen pultit pois puskurin kannakkeista ja kannakkeet irti. Ennen tätä jonkinlainen tuki syylärin alle tai pulttien tilalle kierretangot joiden varaan vedät keulaa ulospäin.

                      Tuo antaa tilaa puuhailla hihnaa ja kiristintä.

                      Jos ongelmaa soita minulle 040-5705294 tai laita viestiä.

                      Comment


                      • #12
                        Sori, että vähän myöhästyin mutta älä turhaan hermostu. Kyllä täältä apu löytyy.

                        Comment


                        • #13
                          Näköjään,paljon kiitoksia!Mut kyllähän sitä hermo meinaa rauhallisemmaltakin mennä kun illan möyrii soralla taskulamppu hampaissa auton alla vesisateessa,ja ainoa neuvo on että vie korjaamolle,heh heh...Mutta eiköhän se siitä,huomenna uusin eväin.Mitenkä muuten tuo hihnankiristäjä runkoineen ja jousineen tulee pois paikaltaan,jos vaikka vaihtais laakerin ja sorvais holkin tuohon väljäksi kuluneeseen reikään?Ja oisko mitään ideaa laitta vaikka M10 pultti tuon katkenneen tilalle,kun sen vanhan joutuu kuitenkin poraamaan?
                          Viimeksi muokannut Jiibee; 30.8.2011, 21:56.

                          Comment


                          • #14
                            Oiskohan ihan vain kolmella pultilla lohkon kupeessa. Näet kyllä. Itse ostaisin uuden kiristimen suosiolla.

                            Mutta toki patenttikin onnistuu jos niin haluat.

                            Comment


                            • #15
                              Ei se mun mielestä ole kun yhdellä torxikantaisella pultilla,mikä nyt on poikki.Mutta kun tuon jousen irrotta yläpäästään,niin koko paketti ei mahdu taipumaan pois.Vaan eiköhän tuokin selviä...Ja vielä jos jostain löytyisi kuva mitä kautta nuo remmit pujotellaan,vanhat kun on tuolla tiellä serpenttiininä...

                              Comment


                              • #16
                                Jos selvää saa http://evvk.1g.fi/kuvat/Diudi/kansir...110304_006.jpg

                                Comment


                                • #17
                                  Ota keula auki ja näet kaiken. Hihnan kulkua en näe mutta sen voi päätellä yleensä helposti tai istten googletat valmiikksi.

                                  Comment


                                  • #18
                                    No kyllähän tuosta selvää saa,kiitoksia.Ja sori jos meinasin hermostua...Eiköhän näillä eväillä remontti onnostu.Mutta kyllä näiden nykyautoremonttien jälkeen kaiholla muistelee volvoamazonaikoja...

                                    Comment


                                    • #19
                                      Mitähän kaikkea tarvii purkaa/irrotella että saa tuon tehostimenpumpun/hihnankiristäjän jalan irti?Ja minkähänlainen systeemi tuo kiristäjän pultti on,etupuolelle torx kanta ja takana 13mm...Ja tuntuu pyörivän läpi kun yritttää porata katkennutta nysää...?
                                      Viimeksi muokannut Jiibee; 1.9.2011, 21:20.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Siinä on 2 eri pulttia alunperin. Toinen takapuolella joka pitää ettei holkki valu eteenpäin ja etupuolella toinen joka katkeaa(pitää kiristäjää paikoillaan). Jos saat takapuolelta pultin pois saat sen holkin etenpäin vetämällä pois. Ei tarvi irrottaa koko jalkaa lohkon kyljestä.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Ok,tuota vähän pelkäsinkin...Täytyy yrittää,ettei tarvis purkaa puolta autoa.Ja täytyy varmaan laitta ihan M10 läpipultilla kiinni.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Lähtihän se poraamalla,ja nyt on kiristäjä läpipultilla kiinne.Toivottavasti kestää,olihan aika talkoot...Mutta nyt ois auto kasassa ja myyntikunnossa

                                            Comment


                                            • #23
                                              Onnittelut! Toivottavasti pääset nopeasti eroon:)!

                                              Comment

                                              Working...
                                              X