Eli osaisiko joku kertoa passaako syöttöpumppu tai edes se määrän säädin v70 volvosta tuohon audiin.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
audi a6 2.5tdi c4:ään syöttöpumppu volvosta?
Collapse
X
-
-
Mutuna sanoisin että passaa. Tietääkseni eroa tuossa A6 / T4 portteri / Volvo pumpuissa on tuo määränsäädin. TDIClubin sivuilla muistan lukeneeni, että portterissa olisi suurempi ja volvossa isoin, joten volvon pumpulla pitäisi saada eniten soppaa tarjottua. Nestepää itsessään lie kuitenkin samankokoinen, en tiedä mistä ero sitten syntyy? Kiinnostaisi tietää tarkemmin itseänikin, jos joskus rupeaa hakemaan oikeaa voimaa, ilman että tarvii suurentaa nestepäätä.
-
Sain rikottua omasta audista tuon määränsäätimen pakeliittisen varren tiivisteen vaihdon yhteydessä. Katselin myynnissä olevia pumppuja, niin audiin ei tahdo oikeen löytyä, tai jos löytyy niin melko kalliita ovat. Volvoihin löytyy ja paljon edullisemmin.
Ajattelin tänään käydä vähänmatkan päässä katsomassa tuollaista v70 pumppua ja jos se lähtee sopivaan hintaan niin kokeilen passaako se. Ajattelin kuitenkin ensin kysellä täältä onko joku muu joskus pähkäillyt samaa asiaa.
Hyvä juttu olisi jos ei tarvitsisi koko pumppua irroitella vaan selviäisi pelkästään määränsäätimen vaihdolla.
Comment
-
Perimätieto kertoo että Volvon pumpussa myös jyrkempi nokkalevy. Oliko vielä enemmän nostoakin, en muista.
Comment
-
Noniin. Kävin hakemassa syöttöpumpun v70 volvosta ja tässä viikonlopun aikana, jos kerkeän, tutkin onko ne samanlaisia. Jos ei osat passaa keskenään, niin silloin vaihdan tuon kokonaisen pumpun.
Comment
-
Eilen tutkin tarkemmin nuita pumppuja ja olihan niissä eroja. Eli Volvossa pumppu tulee kiinni hihnapyöränpuolelta ja sen takia pumpun rungossa on kierteet ja audissahan on pelkät kolot.
Lisäksi tuo liitin on tosiaan erillainen. Siellä mustassa "pulikassa" ei ole mitään muuta kun 8 pinniä sisällä mitkä on kiinni pumpun kannen alla olevissa liuskoissa. Ajattelin aluksi katkoa nuo johdot ja liittää ne sillai että saan sen audin pyöreän liittimen volvon pumppuun. Päädyin kuitenkin Katkomaan nuo pinnit ja vaihdoin audin liittimen volvon pumppuun. Tänään pitäisi vielä tinata kiinni pinnit liuskoihin ja irroitella audista pumppu, niin pääsen katsomaan kuinka paljon joudun soveltamaan, että saan tuon pumpun myös kiinnitettyä.
Comment
-
Jepjep, eli audista taas savut otettu, mustat sellaiset ;) Samalla tuli todettua ettei volvon pumppu suoraan käy audiin mm. tuon kierrejutun takia, ja vaikka ne kierteet poraiskin auki niin myös keskitysrenkula on volvon pumpussa huomattavasti isompi. Sain pumppuja yhdistelemällä yhden toimivan pumpun. Vaihdoin volvon pumpusta kansi osan johon tinasin audin pumpusta sähköliittimen.
Comment
-
Volvon alakerta jäi käyttämättä. Kerkesin jo smirklata pumpun rungosta kierteet pois ja tehdä kolot vähän isommaksi ennenkuin huomasin ettei sitä saakkaan passaamaan. Noh, ompahan jonkun verran varaosia. Onko tuossa pumpussa syötölle muuta säätöä kuin sen kannen edes takas liike? Pitäisi ahdonalaisia syöttöjä päästä säätämään.
Comment
Comment