Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ael koneen ja acv koneen mäntien yhteneväisyys

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Ael koneen ja acv koneen mäntien yhteneväisyys

    Terve

    Tuossa on rakenteilla yksi sekasikiö 2001 1,9 suoraruikkari (aqm), minkä männät/veivit eivät ole ihan sitä vahvinta sorttia. Kone tullaan käymään käytännössä projektissa täysin läpi ja ahtamaan mekaanisesti niin kävipä mielessä porauttaa lohko ja tiputtaa sinne 2,5 männät ja ehkä veivit. Mitään mahdotonta viristarttimoottoria tästä ei olla tekemässä. Tarkoitus on tehdä paketti mikä kestäis myös kilometrejä pikkuisen piristettynä.

    Itse kysymys siis kuuluu että osaako kukaan sanoa onko esim ael ja acv (portteri) koneessa samat männät ja veivit. Kuvissa ael veivit näyttävät tukusammilta, männistä ei oikien pysty sanomaan. Ja jos jollain tulee mieleen mikä setti olisi hyvä ja jos sellaisia sattuu pyörimään 4 kpl nurkissa niin saa toki tarjota vaikka yv:llä.

    Itse autohan ei valitettavasti ole Audi, mutta se kyllä kovasti joskus haluaa päästä sellaisen viereen parkkiin omassa pihassa. Kiitos kovasti jo joku vaivautuu asiassa auttamaan.

    #2
    Mulla on ainakin jotain haljenneita mäntiä, pitääpä katsoa onko ehjiä kankia AEL-moottoriin siis. Männistä ei nyt muuta hyötyä, mutta näkeepähän ainakin onko ne samat vai erit kuin tuossa portterin koneessa.

    Comment


    • #3
      Kiitokset jos viitsit kurkata. Tuo on vielä hieman kysymysmerkki et käykö nuo acv tai ael veivit suoraan 1,9 koneeseen. Onkohan noissa muuten samankokoinen männäntappi?

      Comment


      • #4
        On yksi ylimääräinen satsi AAT mäntiä ja kankia, purkuautosta. Ehjät näyttäisi olevan. Järkevään rahaan irtoaa, jos haluat mittailla / sovitella.

        Voin toki katsoa mittojakin, jos jotain tiettyä haluat tietää?

        Comment


        • #5
          Onko aatussa ja aellissa siis samat mukit? Jos Terho viitsii vertailla noiden mäntien mittoja/eroja niin katsotaan hieraistaanko kaupat. Yhdet portterin männät olis tiedossa, vaan ei vielä kankia. Tosin sekin on vielä epäselvää onko aatun veivin kampurankaulan koko sama kuin 1,9 tdi moottorissa, samoin kangen pituus. Olen yhteyksissä kunhan asia hieman aukeaa.

          Comment


          • #6
            Perus alakerta pitäisi olla sama AAT ja AEL koneissa. Molemmissa taitaa olla jopa öljyruutat vakiona.

            Comment


              #7
              Perus alakerta pitäisi olla sama AAT ja AEL koneissa. Molemmissa taitaa olla jopa öljyruutat vakiona.
              Jep ruutat on kummassakin. Alakerrat tosiaankin ovat samoja poislukien kampura, 100 AAT triggeri vai mikä se onkaan sijaitsee vauhtipyörällä ja A6 AAT/AEL triggeri on viimisen limpun kylyjessä siis kampikammiossa. Männät ovat etkan mukaan muistaakseni eri mutta taas MAHLEN, tai jonkun muun tarvike männät ovat kaikkiin samoja myös volvoihin. 1 ja 2 mäntä samanlaisia ja 3, 4 ja 5 männät samanlaisia. Männän tappi tais olla 26mm vahvuudeltaan.

              Comment


              • #8
                Kiitokset. Laittelen sulle Razur vaikka yv:tä kun saan vähän tietoa lisää.

                Comment

                Working...
                X