Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

EGR?AHDIN?SUUTTIMET? apua vian kanssa.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • EGR?AHDIN?SUUTTIMET? apua vian kanssa.

    Kulkine A6 2.5TDI AFB vm 99
    Vikaa haettu jo pidemmän aikaa..

    Vika/Viat on seuraavat..

    Viimesen puolen vuoden aikana auto on tehny jos jonkin moista kiusaa, ja niitten puitteisa vähän vaihdettua osaa, --> Jakopumppu, Siirtopumppu, Suutintunnistin/suuttimien kärjet, Ilmamassamittari, Alipaine letkuja, Syöttöletkut, EGR venttiili, MAP anturi, EGR anturi.... yms yms..

    Mutta asiaan... Eli pintakaasulla ajaessa auto heittelee 1300-1700rpm välillä ja sitten taas kun painaa kaasua 2 vaihteella niin tuntuu että auto tukehtuu ja ahtomittari ei näytä kuin pientä 1-2mm liikettä (ahdot noin 0,1bar).

    Sitten lyö tipillä 3 silmään niin booaus loppuu ja auto alkaa taas kiriä vauhtia tasasen hitaasti mutta varmasti (Ahdin ei vieläkään mukana). Toisinaan auto taas toimii (ESIM) --> vaihdoin ilmamassamittarin niin auto toimi miltei koko ajan normaalisti 2pvä lukuun ottamatta paria kertaa kun teki taas tuon 2 vaihteen tempun.. Motarilla taas kun antaa kaasua niin mtn erikoista ei tapahdu noitten ahtojen kanssa paitsi se että ne nousevat hitaasti Ns Kierrosten mukana tuonne jonnekkin 0,5 - 0,8bar:in tienoille.. Mutta menot eivät ole todellakaan sitä mitä pitäisi.

    Tyhjäkäynnillä auto heiluttelee tasasen tappavasti puolelta toiselle ja siksi ite aloin miettimään että voisiko suuttimissa sitten olla näin laajavika? Toinen sanoo että hiukkassuodatin mutta polttoakin olen kokeillut eikä auttanut. Nyt tosiaan jos jollain olisi edes pienintäkään vihiä ongelmasta nii nopeasti apuja tulemaan. Kiitos. Jos kysyttävää niin laittakaa laajemmat kyssärit privana.. KIITOS PS (pahoittelen tekstin määrää)
    Viimeksi muokannut okkim; 27.7.2011, 01:46. Perustelu: Lisätty rivityksiä

    #2
    Ensinnäkin jotain on pahasti pielessä, jos tuossa koneessa on hiukkassuodatin ja sitä on koitettu polttaa.
    Tehtaalta lähtiessä ei ole meinaan ollut.

    Äkkiä vois kuvitella että joku vikakoodi noista olis tullut tai mitäs mafin arvot näyttää pyydett/toteutunut.
    Mafin johdoissa on ollut vikoja nois, neki kantseis kattoa, jos arvot on kummallisia tahi vikakoodia. Jos jotkut anturit (esim. maf) antaa poikkeavaa dataa ulos silleen ettei anna vikakoodia, niin auto käyttäytyy toki annettujen tietojen perusteella.

    Yks mikä vois oireilla on n75 vena tai jumiava ahdin. Eli siivikko jumittuu auki asentoon, jolloin ei ahda -> vikatila, joka sit poistuu automaagisesti jonkun ajan kuluttua.

    Yks mitä voi helposti koettaa, on ottaa esim. mafin anturin piuha irti ja ajella ilman ja kattoa onko muutoksia. Samoin mapin anturin piuha irti ja koetosta. Ja miksei tuo anturisuutinkin.

    Itse laittaisin johdon perään ja tutkisin asiaa. Jos Lahden suunnalla oot, niin voisha tuota ihmetellä.

    Comment


      #3
      ja n75/egr:n solenoidille menevät alipainelinjat on ilmenneet hyvinkin herkiksi vuotokohteiksi.

      Comment


      • #4
        Suht ujoa diffas lähtee irrottaa mafin piuhaa ku kone menee automaattisesti vikatilaan jos piuha on irti :S

        Comment


          #5
          Mun mielestä se vikatila korjaantuu sillä kun Maffin töpselin pistää kiinni?
          En ole toki ole ton koneen kohdalla varma
          Vikakoodi jää muistiin kyllä, mutta ei se siellä haittaa menoa.

          Caddyssä jostain syystä oikutteleva Maffi nimittäin sytyttää vikavalon ja seuraavana päivänä se voi sammua ja olla pois monta päivää. Toisella maffilla ei mitään ongelmaa, mutta se on vähän väsähtänyt muuten.

          Comment


            #6
            maffin piuhan irrotuksella tehdään ns. poissulkevaa vian etsintää.

            Comment


            • #7
              Vika löytyi viimeinkin.. rupesin noita alipaine/lauhotin putkia tutkimaan niin huomasin että turbon imupuolenputki oli kokonaan poikki sliippasin putken ja kiinnitin uudelleen niin taas toimii ku vr:n vessa

              Comment


                #8
                Maffin jälkeen ahtoputki kokonaan poikki ja ei lykkää mustaa putken täydeltä?
                Vai alipaineletku poikki?

                Comment


                  #9
                  No ku maf ei anna lukemia, niin konekaan ei anna syöttöä. Vikatilassa ei mustaa tule, ku o niin pienet syötöt.

                  Comment


                    #10
                    Niin, jos se putki on poikki ennen turboa.

                    Joo sekotin siihen, kun itellä oli putki irti ennen imusarjaa ja MAP:ia 1.9PD:ssä, jollon tienoo täyttyi mustasta savusta.

                    Comment


                    • #11
                      Aivan diffas.. IIhmettelen suuresti kyllä että eivät Bocsh Diesel asennuksessa vikaa löytäneet.. Joki alipaine letku siel varmaa viel vuotaa ku tekee lievää booausta vieläkin mutta huomattavasti harvemmin.. Pitää huomen perehtyä enempi asiaan ku on itel aikaa ja saa MAF:ilta ahtimelle uuden letkun..

                      Sit viel.. Tota onks kellää heittää tähän välii et miten ois helpoin kiristää tässä koneessa outletin ahtimen puoleisen laipan alin mutteri :D


                      Kone siis 2.5tdi AFB
                      Viimeksi muokannut okkim; 29.7.2011, 04:43. Perustelu: Älä tee heti uutta viestiä perään, vaan editoi vanhaa.

                      Comment


                        #12
                        Avaimella noi on yleensä kiristetty. ;)

                        Comment


                        • #13
                          Yleensä joko katkastu avain tai sitten semmoisella käyrävartisella avaimella, motonet näkyy ainakin tuntevan termin kaarisilmukka-avain.

                          Comment


                          • #14
                            Joo tollasta kaarisilmukkaa ite kokeilin kanssa mutta en saanut mahtuun 3 erimallisesta ensimmäistäkään sinne.. katkaistulla lenkillä itekki sitä kiristelin mutta laippa on puolisen milliä alhaalta auki ilman tiivistettä.. pitää hakea uus tiiviste sinne ni sillä kyselin sitä kiristystä...

                            Comment


                            • #15
                              väittivät että ei kuuluisi minkäämoista tiivistettä toho laipan turbiinin puolelle että on liian kuuma paikka moiselle.. itse kyllä äimästelen kovasti ja veikkaan että kyllä sinnekkin jonkinmoinen kupariräyskäle varmaa kuuluisi koska toisellakin puolelle outletia on kuparitiiviste..?? viisaammat kertokaa?

                              Comment


                                #16
                                Kannattaa varmaan kysellä vastedes ihan eri porukalta. :D

                                Comment


                                • #17
                                  marmorilla käväisin :)

                                  Comment

                                  Working...
                                  X