Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.9TDI 1Z/AHU kysymyksiä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 1.9TDI 1Z/AHU kysymyksiä

    Tuossa taskulampun kanssa tarkemmin konehuonetta tutkiessani huomasin reiän koneen kyljessä. Reiästä näkyi joku ratas, joka pyöri melko kovaa koneen ollessa käynnissä. Tuskinpa koneessa mitään reikää kuuluisi olla josta näkyisi pyöriviä osia? Kuva kertokoon enemmän kuin tuhat sanaa.

    https://picasaweb.google.com/lh/phot...eat=directlink

    E: muokkasin otsikon sopivammaksi, tuli muutama lisäkysymys mieleen.
    Viimeksi muokannut Ukkopaha; 25.7.2011, 14:34.

    #2
    Heh, jos oikein tulkitsen kuvaa niin vauhtis siellä näkyy ja väittäisin että tuo kolo on kytkin kotelossa, eli laatikon puolella.

    Joten rennosti vain, kyllä siinä tuollainen kolo kuuluu olla. Ainostaan muovinen suoja on saattanut karata siitä, jos siihen on edes sellaista laitettu tehtaalla.

    Comment


    • #3
      Vauhtipyörä sieltä näkyy joo. Kytkinkopassa tuo reikä. Ajoitukset yms luuraillaan sieltä.

      Comment


      • #4
        Kiitokset! Muokkasin otsikkoa hieman, koska pitää kysellä hieman muutakin. Eli miten iso homma olisi naftapumpun vaihtaminen? Osaisiko tämmöinen aloittelija vaihtaa sen itse, vai pitääkö viedä liikkeeseen vaihdettavaksi? Aikaisempaa kokemusta autojen moottoreista ei juurikaan ole. Skootterin koneen tosin olen purkanut atomeiksi ja kasannut uusiksi :P

        Sitten ohjaustehostimen remmin kiristys, miten se onnistuu? Olen kaksi mutteria löysännyt, mutta se kiristyssysteemi ei tunnu liikkuvan ollenkaan.

        Ja kolmas kysymys, missä on moottorin tyyppikilpi tai se lätkä jossa lukee onko moottori 1Z vai AHU?

        Comment


          #5
          Pumpun vaihto ei mekaanisesti ole mikään iso juttu. Pumppu tietysti pitäs saada ajotettua kellolla tms kohalleen vaihdon jälkeen.
          Ei ole ollut pumppua irti koskaan, mutta kolmella ruuvilla rattaan puolelta ja yhdellä takaa se taitaa olla kiinni.

          Comment


          • #6
            Noniin eli lainaan hieman topikkia.
            Minkälaista tiaknoosia jätkät antas tämmösestä
            -Audi 80 1.9tdi vm.93
            -Pelannut normaalisti, mutta ei ole sitten yhtäkkiä lähtenytkään käyntiin.
            -Diesel kiertää pumpussa(letkut suoraan pullossa)
            -Pyörittää moottoria normaalisti, hehkuvalo ei syty paitsi ottamalla lämpötilaanturin johto irti.
            -solenoidi pumpun kyljessä vetäisee normaalisti
            -vikakoodin luvussa ei onnistuttu pitänee odotella mulikkaa läppärin seuraksi.

            Pumppu sökö? Ecu pimeä? 109(jos edes on)?

            Ideoita?

            Comment


            • #7
              Moottorin tyyppi on siinä lohkon ylälaidassa aivan kannen tiivistepinnan luona syöttöpumpun puolella, se on semmoinen vajaan sentin korkuinen tasainen pinta noin puolessa väliä konetta. Saattaa näkyä huonosti kun ne kirjaimet ei ole järin isoja. Puhdisteleppa sitä lohkon ylälaitaa niin pitäisi näkyä. 1Z sieltä pitäisi löytyä.

              Comment


                #8
                Ideoita?
                Noo tulis mieleen, että kun kaikki muut on jo melkeen tutkittu niin tsekata sulakkeet yms myös.
                Jos tulis savuja sahatessa vois miettiä ajotuksen hyppäämistä pumpulta tai alarattaalta.

                Comment


                • #9
                  Sahatessa putkesta ei savua tule. Oos tuo rele 109 ratin alla vai moottoritilassa?
                  Suutinputket irti sahatessa kolme vähän kostuu ja yksi on täysin kuiva
                  Viimeksi muokannut Arvidi; 31.7.2011, 20:01.

                  Comment


                  • #10
                    Mikähän mahtaa olla kun vagcom/vcds saa yhteyden ohjausboksiin muttei pysty lukemaan vikakoodeja. Herjaa jotain baud ratea? Partcon piuha ja vcds lite/311.2.
                    Abs vikakoodit kyllä lukee sekä kaverin 2.0E audin.
                    Testasin startata suutinputket irrallaan niin nekin olivat lähes kuivat.

                    Hommasin uuden pumpun 96 1z passatista joten saapa nähä alkasko sillä toimimaan, jossei niin seuraavaksi alkaa katsomaan ecua?

                    Comment


                    • #11
                      JOo olikkäs uusi pumppu ei auttanut mitään. Ilmeisesti ecu pimeä? voiko sitä testata mitenkään

                      Comment


                      • #12
                        Kampiakselin pyörintänopeustunnistin? Jos jollain tutulla on ross-tech kaapeli, niin se toimii tuon auton kanssa.

                        Comment


                        • #13
                          Mistä tuota anturia kannattaa lähteä hakemaan? Ei ole rosstekin kaapelia saatavilla:<

                          Comment


                          • #14
                            vauhtipyörän viereltä vaihelaatikon kopasta sen pitäisi löytyä, muistaakseni vasemmalla (pumpun) puolella konetta.

                            Comment


                            • #15
                              Onko tuota mahdollista jotenkin testata?

                              Comment


                              • #16
                                Nyt on ruiskutuspumppu vaihdettu. Tyhjäkäynti muuttui tasaiseksi, vastaa paremmin kaasuun ja nyt esim. vaihdetta vaihtaessa kierrokset ei jää "kellumaan", vaan tippuvat melko nopeasti alas. Kulutusta ei ole vielä päästy testaamaan, koska eilen tipahti kaikki jäähdytysnesteet tielle. Jospa sitä töiden jälkeen ehtisi katsastella, mistä nesteet tipahti.

                                Mutta tämmöinen probleema oli jo ennen naftapumpun vaihtoa, ja jatkuu edelleen. Kiihdyttäessä kierrokset ei vain nouse yli 3500rpm, kun sitten päästää kaasun ja vaihtaa vaihdetta, niin putkesta tulee musta pössy. Tätä ei siis aina tapahdu, mutta melko usein. Veteleekö suuttimet siis viimeisiään vai onko vika jossain muualla?

                                Comment

                                Working...
                                X