Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1Z ja savutus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    1Z ja savutus

    Minä näin vanhan golffin, joka tuuppas reilusti mustaa risteyksestä lähtiessään, jossa musta savutus muttui sinisiseksi hetken kuluttua.
    Tämä kaikki siis näkyi peilistä.

    Ensin siis "voima"savua ja sitten jotain muuta.
    Toi mustan pukkaaminen, eli tukehtuminen, puolilämpösellä koneella polkastaessa on vanha ja tuttu ilmiö, mutta tuo sinisen savutus oli taas uutta.

    Kone toimii siis kyllä lämpösenä ihan normaalisti, eikä tosta episodista mitään traumoja kone saanut. Sinistely loppui kerrasta hetken ajettua.

    Lähinnä rupesin pohtimaan, että mitä siellä nyt oikein olisi voinu tapahtua?
    Koneessa on AEL suuttimet ja kone on yli 400tkm ajettu. Turbokaan ei ole enään uusi, mutta ei se öljyä ole mitenkään mielettömästi syönyt. Ahtovuotokin taitaa jossain olla, kun suhinaa ja sirinää kuuluu kiihdyttäessä.

    #2
    Oisko imaissu jostain huohotusöljyä koneeseen?

    Comment


    • #3
      Nostajat jäivät hetkeksi kantamaan kylmien öljyjen -> kovempien öljynpaineiden takia? Sininen savu huonosti palaneesta polttoaineesta kun puristuspaineet tiessään.

      Comment


        #4
        Ehkä joo. Mullon sellanen käsitys, että tota 1Z:aa on saanu tupla venttiilijousin ja ilman tuplia, ja tämä jälkimmäinen olis herkempi siten jotenkin sekoamaan.
        Aina toi on tehnyt sen noilla suuttimilla, että puolilämmin kone ei kestä esim katsastuksen pakokaasumittausta vaan se tukehtuu.

        No paineistin yhtäkkiä ahtoputket ja osasyy varmaan löytyi siitä, että olin laittanut EGR:n laipa vain puoliksi paikallee, ruuvinreikä nätistä sojottaa laipan ulkopuolella. Nyt ei suhise enempää kuin mitä toi koskaan on tehnyt.
        Ja välijäähy näyttää kestävän hetkellisesti 2barin painetta onneksi.

        Comment

        Working...
        X