Hiukan väärän merkkinen laitos kyseessä (VW Touran -04, 6-v manuaali), mutta kone käytössä ainakin A3:ssa?
Koneessa ilmeisesti on tämä paljon "kehuttu" kaksoismassavauhtipyörä. Jonkinlaista kolinaa tuo nyt pitelee ja ihan oman mielenterveyden kannalta olen sen jollain aikataululla ajatellut vaihtaa. Kysymys kuuluu että kannattaako tuo vaihtaa samanlaiseen vai laittaa "vanhanmallinen" vauhtipyörä + kytkin? Mitä tuommoiset maksavat ja mistä kannattaa kysellä?
Toinen kysymys koskee vikakoodia: camshaft position sensor (G40?), no signal. Koodi tulee takaisin heti kun autolla on pienen lenkin tehnyt nollauksen jälkeen. Mitään ongelmia tuo ei kuitenkaan käytössä ole aiheuttanut. Kannattaako vikaa alkaa etsimään ja jos kannattaa niin mistä? Foorumeilla on esiintynyt itse anturin lisäksi ainakin pumppareiden johtosarja sekä itse anturin johto.
Samat asiat laitoin kyselyyn myös Ultimaten puolelle, mutta kokemusten mukaan täällä löytyy huomattavasti paremmin/parempia vastauksia... :)
Koneessa ilmeisesti on tämä paljon "kehuttu" kaksoismassavauhtipyörä. Jonkinlaista kolinaa tuo nyt pitelee ja ihan oman mielenterveyden kannalta olen sen jollain aikataululla ajatellut vaihtaa. Kysymys kuuluu että kannattaako tuo vaihtaa samanlaiseen vai laittaa "vanhanmallinen" vauhtipyörä + kytkin? Mitä tuommoiset maksavat ja mistä kannattaa kysellä?
Toinen kysymys koskee vikakoodia: camshaft position sensor (G40?), no signal. Koodi tulee takaisin heti kun autolla on pienen lenkin tehnyt nollauksen jälkeen. Mitään ongelmia tuo ei kuitenkaan käytössä ole aiheuttanut. Kannattaako vikaa alkaa etsimään ja jos kannattaa niin mistä? Foorumeilla on esiintynyt itse anturin lisäksi ainakin pumppareiden johtosarja sekä itse anturin johto.
Samat asiat laitoin kyselyyn myös Ultimaten puolelle, mutta kokemusten mukaan täällä löytyy huomattavasti paremmin/parempia vastauksia... :)
Comment