Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.9TDI (BKC) 77kW, vauhtipyörä ja camshaft position sensor

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    1.9TDI (BKC) 77kW, vauhtipyörä ja camshaft position sensor

    Hiukan väärän merkkinen laitos kyseessä (VW Touran -04, 6-v manuaali), mutta kone käytössä ainakin A3:ssa?

    Koneessa ilmeisesti on tämä paljon "kehuttu" kaksoismassavauhtipyörä. Jonkinlaista kolinaa tuo nyt pitelee ja ihan oman mielenterveyden kannalta olen sen jollain aikataululla ajatellut vaihtaa. Kysymys kuuluu että kannattaako tuo vaihtaa samanlaiseen vai laittaa "vanhanmallinen" vauhtipyörä + kytkin? Mitä tuommoiset maksavat ja mistä kannattaa kysellä?

    Toinen kysymys koskee vikakoodia: camshaft position sensor (G40?), no signal. Koodi tulee takaisin heti kun autolla on pienen lenkin tehnyt nollauksen jälkeen. Mitään ongelmia tuo ei kuitenkaan käytössä ole aiheuttanut. Kannattaako vikaa alkaa etsimään ja jos kannattaa niin mistä? Foorumeilla on esiintynyt itse anturin lisäksi ainakin pumppareiden johtosarja sekä itse anturin johto.
    Samat asiat laitoin kyselyyn myös Ultimaten puolelle, mutta kokemusten mukaan täällä löytyy huomattavasti paremmin/parempia vastauksia... :)

    #2
    Tosta kannattaa kokeilla ottaa vinkkiä vaikka Volkkarin Caddystä on kyse ton G40 kohdalla.
    Mulla oli johtosarjasta johto poikki.
    http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=75145

    Comment


      #3
      Tuo on todella mielenkiintoinen "kurssi" minkä tuossa ketjussa olet linkittänyt. Antaa todella hienosti infoa siitä kuinka nämä pumpparit toimii/pitäsi toimia. Eli tuo G40 toiminta ei ole välttämätön niin kauan kun vaan moottorin nopeustieto tulee. Jos molemmat vioittuvat niin sitten alkaa nämä sammumisongelmat. Pitää nyt ainakin nuo piuhat tarkastella josko olis hinkautuneet poikki kuten näemmä niin monessa Touranissa on tapahtunut.

      Kyselitkö tuon johtosarjan hintaa jos sen olisi kokonaan vaihtanut? Varmaan ainakin työläs operaatio, mutta jos vanha näyttää kovin huonolta niin ei varmaan sitä kannata alkaa kasaan parsimaan.

      Vielä jos tuohon vauhtipyöräjuttuun joltain saisi selventävän vastauksen, niin taas olisi helpompi hengittää ja suunnitella tulevaa. Mites on, jos tuo vauhtipyörä antautuu kokonaan, niin rikkooko paljonkin paikkoja kuten laatikkoa tai koko konetta. Täällä meidän firmassa nuo VP:t on sen verta suuria että niiden irrotessa saattaa tulla koko pyörä tuossa Vaasan motarilla vastaan... Mutta kuinkas nuo söpöt ja pienet vauhtikset oikein tekee?

      Comment


        #4
        En kysellyt koko johtosarjahintaa ainakaa vielä. Toivottavasti Audissa on parempilaatuset johtosarjat kuin volkkarissa.
        G40:stä ei tartte ollenkaan. Mulla se teki sen, että piti sahata pakkasilla käyntiin. Lämpösenä ei. Johto tais poiketa talvella, joten en tiedä miten se olisi kesälämmöissä toiminut.

        Comment


          #5
          Mulla on 1.9tdi Caddyssä(moottorikoodi BJB) vauhtipyörä ja kytkin vaihdettu 120 tkm:n kohdalla. Vauhtipyörän osalta tuossa on kuitissa isot alennukset osista ja työstä eli osittain maahantuoja tullut vastaan. Vian oireeksi lapussa oli merkitty muistaakseni kytkimen kolina. Ostin tuon vajaat vuosi sitten 225 tkm ajettuna ja nyt mittarissa on 255 tkm. Olen kuulostellut kytkimen toimintaa ja moottorin ravistuksia, mutta mielestäni toimii edelleen ok.

          Comment


            #6
            Eli uusi on myös kaksoismassavauhtis kuten alkuperäinenkin? Minkäslaisia hintoja sinulla siihen on laitettu, vaikka siis ilmeisesti ovat ihan marmorin tavaroita olleet joten ehkäpä turhan kovilla katteilla?

            Comment


            • #7
              Alkuperäinen kirjoittaja Ronde79 Näytä viesti
              Eli uusi on myös kaksoismassavauhtis kuten alkuperäinenkin? Minkäslaisia hintoja sinulla siihen on laitettu, vaikka siis ilmeisesti ovat ihan marmorin tavaroita olleet joten ehkäpä turhan kovilla katteilla?
              Tuli ongelmia Audi A4 (2.0TDI, vm 2005/2006) kanssa. Aluksi kuviteltiin vian olevan vauhtipyörässä (kaksoismassa-). Asentajan puheista käsitin, ettei sitä enää saanut varaosana ja tilalle tuli täyttä tavaraa. Tosin VV-Auton edustajan mukaan saa, ja se on nyt "kulutustavaraa niinkuin kytkinkin", hinta tonnin luokkaa. Eli autoihin on laitettu kallis uusi kuluva osa, joka pitää vaihtaa 100...150 000 km välein.

              Tiedän 13 v vanhan Passatin 1.9TDI, jolla on ajettu yli puoli miljoonaa km, moottoria ei ole avattu, ei kaksoismassavauhtipyörää ja kytkin alkuperäinen, tosin aika lopussa . Jos kysyt minulta, kaksoismassavauhtipyörä on turhaa hienostelua.

              Comment


                #8
                Alkuperäinen kirjoittaja Ronde79 Näytä viesti
                Eli uusi on myös kaksoismassavauhtis kuten alkuperäinenkin? Minkäslaisia hintoja sinulla siihen on laitettu, vaikka siis ilmeisesti ovat ihan marmorin tavaroita olleet joten ehkäpä turhan kovilla katteilla?
                Näkyy olevan jaettu kahdelle saman aikaleiman kuitille(VV-Auto). Toisella työt, vauhtipyörä(03G105266BA) ja pultti 179,33 euroa, jossa töistä on laskututettu 33% ja osista 15%. Näyttäisi vauhtipyörän listahinta olleen 366, josta omistajan maksettavaksti oli jäänyt siis 54,90. Toisessa kuitissa oli sitten kytkinpaketti + painelaakerit sekä ruuveja ja pultteja, 312 euroa.

                Edit: Niin ja tuo remppa oli tehty reilu kuukausi kahden vuoden takuun päättymisen jälkeen.

                Comment


                  #9
                  Eli normaalihinnat vp+kytkin alle 500€ marmorilla??? Voiko oikeasti olla noin halpaa? Vai onko sitä vaan tottunu tuon A6:sen kanssa että jokainen pikkuvika kustantaa aina sen 1000-1500€. :)

                  Comment


                    #10
                    Alkuperäinen kirjoittaja Ronde79 Näytä viesti
                    Eli normaalihinnat vp+kytkin alle 500€ marmorilla??? Voiko oikeasti olla noin halpaa? Vai onko sitä vaan tottunu tuon A6:sen kanssa että jokainen pikkuvika kustantaa aina sen 1000-1500€. :)
                    Ei ole normaalihinta, marmori tullut tuossa vastaan ja oli siis työstä laskutettu 33% hinnasta asiakkaalta ja vauhtipyörästä vain 15%. Lisäksi kytkimen osat normihinnalla päälle.

                    Comment

                    Working...
                    X