Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.0 tdi boost pressure failure

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2.0 tdi boost pressure failure

    Vaimo valitti, että auto ei ollut kiihtynyt lainkaan, mutta tämä tapahtunut vain kerran muutama päivä sitten. Omasta mielestä on ollut koko ajan alakierroksilla aika puhditon ainakin verrattuna saman tehoiseen V50:een. Eli mielestäni edes 2000rpm tietämillä ei vielä vedä kunnolla. Myös kulutus on mielestäni korkea, yli 6.5l/100km vaikka suurin osa maantie ajoa.

    Sain eilen VCDS:n ja alla oleva vikakoodi löytyi.

    Googlettamalla viittaa vuotoon, Control valveen (N75), Pressure switchiin (G13) tai itse turboon. Mikähän näistä voisi olla se mahdollisin vaihtoehto. Putkiston vuoto pitää nyt ensin pois sulkea, mutta oliko niin, että noita N75:kin on mennyt rikki?

    Niin ja kyseessä siis A4 B7 2.0tdi 103kW pumppusuutin malli.

    1 Fault Found:
    000564 - Boost Pressure Regulation: Limit Exceeded (Overboost Condition)
    P0234 - 000 - - - Intermittent
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00110000
    Fault Priority: 1
    Fault Frequency: 1
    Mileage: 200527 km
    Time Indication: 0

    Freeze Frame:
    RPM: 2079 /min
    Speed: 49.0 km/h
    Load: 36.9 %
    Voltage: 13.30 V
    Bin. Bits: 00101000
    Absolute Pres.: 1672.8 mbar
    Absolute Pres.: 2346.0 mbar

  • #2
    Ahtimen siivet varmaankin alkaa jumittamaan. Tuon yliahdon jälkeen auto menee vikatilaan (hehkun valo vilkkuu) eikä enää kulje normaalisti ilman uudelleenkäynnistystä. En tekisi mitään, jos alkaa uusiutua useemmin niin ahtimen puhdistus. Kulutus kuulostaa melko normaalilta jos ajellaan yli satkua.

    Comment


    • #3
      Pitää siis vaan seurata tilannetta, varsinkin kun vika ei ole uusinut. Tuosta hehkun valostakaan en osaa sanoa kun en ollut itse ratissa. Jos kulutus kuulostaa normaalilta, niin tämä syö kyllä paljon löpöä tehoihin nähden. Työkaverin kanssa käytiin kimpassa töissä ja sillä oli 330 bemari jotain vuosimallia 2003 joka kulutti saman. Ja tehoa oli kyllä ihan eri tavalla...

      Comment


      • #4
        kokeile tehdä ahtimen perussäätö ja tarkkaile toimiiko siinä ok. vaihteluraja taitaa olla 300mbar minimi.

        Comment


        • #5
          Oletan että tällaisen ahtimen perussäädön pystyy tekemään VCDS:llä? Olen vasta yhden päivän käyttänyt VCDS:ä, joten pitää vähän etsiä ohjeita tuollaisen tekemiseen. Mutta kokeillaan...

          Comment


          • #6
            pystyy. vcds neuvoo basic settings kenttien luona kuinka menetellä, ainakin siis jos on ihan uusin softa käytössä.

            Comment


              #7
              Tuliko tähän mitään uutta? Mulla pukkaa BKD:ssä ihan samanlaista oiretta ja viikakooditkin näyttäis olevan samat. Pistin mukaan ääninäytteen ja hieman huolestuttaa tuo kolme kertaa peräkkäin tuleva laahaava(?) ääni, joka tulee videossa 30 sekunnin kohdalla. Ideoita mistä tuo tulee?

              www.4shared.com/audio/_cp00phU/aani.html
              Viimeksi muokannut HoGaN; 17.12.2011, 13:03.

              Comment

              Working...
              X